Šéf BMW Theissen byl dnes dotázán na podmínečné přihlášky, jež týmy podaly. "S termínem "podmínečná přihláška" přišel Mosley," překvapil novináře Němec. Podle všeho tedy týmům na schůzce v Monaku poradil prezident FIA, aby ke svým přihláškám přiložili své podmínky pro zápis do příští sezóny.
Myslel jsem si, že podmínečný status přihlášek z nich činí v očích FIA neplatný a bezcenný kus papíru, a proto seznam týmů, jenž má být zveřejněn 12. června 2009, jména devíti týmů obsahovat nebude. Ve světle toho, co dnes Theissen odhalil je však méně pravděpodobné, že by Mosley jejich přihlášky shodil ze stolu - nemusel přeci radit týmům, co udělat, aby vše řádně stihly - mohl je klidně nechat prošvihnout jím stanovený termín (29. května 20009) pro podání přihlášek.
Pokud by FOTA stála na svém, požadavky, aby se na jejich přihlášky pohlíželo jako na jeden celek a nezkoumaly se jednotlivě, Mosley by teoreticky neměl jinou možnost, než odmítnout všech devět členů, došlo-li by ke krachu jednání. Týmy by pak museli následovat příklad Williamsu a vystoupit z FOTA, aby nebyly vyškrtnuty z příští sezóny a mohly znovu podat přihlášku - nyní již za jakýchkoliv podmínek, jež by si FIA stanovila - jinak by znovu jejich přihlášky vůbec nemusela brát v potaz.
Co však za tím vším může být, je snaha z toho vybruslit - vymyslet elegantní řešení, které zanechá co nejméně špíny na všech zainteresovaných stranách. Takže zatímco tvrďáci Ferrari s Toyotou nepřipouštějí žádnou formu omezení rozpočtů, Theissen v podstatě dnes svými výroky snižuje nebezpečí vytvoření nové konkurenční série F1 a je jasně pro nějaký kompromis: "Vše, co můžu říci je, že bychom to rádi s FIA vyřešili. Jsme otevření a připraveni o tom hovořit," řekl. Na víkend ale nejsou plánovány žádné důležité schůzky.