Red Bull do Monaka konečně přivezl svou verzi dvoupatrového difuzoru. Podle některých odborníků však právě horečná snaha o jeho brzké nasazení uškodila výkonnosti monopostu RB5.
Zatímco v předposledním závodu ve Španělsku dojel Mark Webber s
"obyčejným" difuzorem na 3. místě za Rubensem Barrichellem se ztrátou pouhých 0,9 vteřiny a Sebastian Vettel hned za ním, v ulicích Monte Carla se trápili a ztráceli nejen na Brawn GP, ale i na lepšící se Ferrari. Mark Webber dojel pátý; Vettela nepodržel ani
nový difuzor v St. Devote a závod nedokončil. Navíc rychlostí rozhodně neoplýval, rychle zruinoval své měkké pneumatiky a stal se brzdou pro ostatní piloty, několik kol za sebou vodil celkem dlouhý vláček.
Podle týmu však není na vině
nový difuzor, se kterým jeho tým přišel pár týdnů po ostatní týmech, jelikož musela být přepracována celá záď včetně
unikátního systému odpružení zadní nápravy. Šéf týmu
Christian Horner výsledek závodu bagatelizuje s tím, že přeci pořád tvrdili, že Monako nebude vyhovovat charakteristice jejich vozu s aerodynamikou určenou pro vysoké rychlosti. Vinit proto z nedostatku výkonu nový difuzor je dle něj špatné.
"My vidíme, že to zvýšilo aerodynamický výkon našeho vozu," tvrdí Horner.
"Zajímavé to bude v Istanbulu a v Silverstone. To jsou tratě, jež by měli teoreticky našemu autu sedět." Porazí tam konečně někdo Brawna?