Automobilka Volkswagen byla v minulých letech často spojována se jmény dvou soukromých stájí Formule 1. Hodně se mluvilo o spojení a nebo koupi švýcarského týmu Sauber. Ještě předtím se hovořilo o britském Jordanu, který je v současné době, stejně jako italské Minardi, při zajímavé nabídce ke koupi.
Současná F1 je přehlídkou továrních týmů a Bernie Ecclestone by do ní rád vlákal dalšího giganta automobilového průmyslu. A právě čínské trhy jsou tím, na co Bernie sází při snaze o upoutání pozornosti Volkswagenu.
„Skupina Volkswagen má na čínském trhu nejsilnější postavení. Rostoucí popularita Formule 1 v Číně by přesto měla být důvodem angažování se VW v tomto sportu,“ prohlásil Bernie Ecclestone.
Z devíti hlavních světových výrobců se ve Formuli 1 neangažují pouze Volkswagen a General Motors. Zbývajících 7, tedy Fiat, BMW, Renault, Honda, Toyota, Ford a Daimler-Chrysler je v F1 rozdílnými způsoby zaangažováno.
O důvodu proč nemá VW zájem o F1 hovořil před časem i Peter Sauber, který s automobilkou po jistý čas jednal. Podle Švýcara je hlavní důvodem značná nejistota do budoucnosti a ekonomické klima, které neposkytuje dostatečné záruky ve srovnání s vloženým kapitálem.
Foto: Archiv
Ecclestone láká Volkswagen
Supremo Formule 1 je přesvědčen o tom, že by měl německý gigant VW přehodnotit svůj postoj.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton