Pokud půjde všechno podle plánu, přijde BMW s lehčí verzí šasi už při prvním evropském závodě v Barceloně. To by mělo uvolnit část váhy vozu pro závaží a umožnit zástavbu KERSu i do Kubicova monopostu. Momentálně je hmotnost systému i samotného auta příliš vysoká a Polákovi by jeho použití přineslo nevýhody v podobě špatného vyvážení a zvýšeného opotřebení zadních pneumatik.
„Máme v plánu připravit auto pro použití KERSu. To zahrnuje vývoj vozu i samotného KERSu,“ říká Kubica.
Šéf BMW Sauberu Thiessen opět zdůraznil potřebu použití systému, přestože v úvodních závodech je jeho výhoda diskutabilní: „Problémem je hmotnost a nedostatek závaží pro správné vyvážení auta. Podle mě se stane KERS v průběhu sezóny nutným k bojům na špici – nejen na startu, ale i v závodě.“
Těžší závodníci jako Kubica nebo Webber navrhují pro příští sezónu změny v pravidlech v podobě zvýšení minimální povolené hmotnosti vozů.
BMW pospíchá s odlehčením auta
Robert Kubica zatím narozdíl od týmového kolegy Heidfelda nemůže použít KERS, protože zvýšený výkon by v jeho případě byl převážen hmotnostním handicapem. BMW Sauber ale pracuje na odstranění tohoto nedostatku.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton