BMW pospíchá s odlehčením auta

Heidfeld, Nick | foto: BMW Motorsport

Robert Kubica zatím narozdíl od týmového kolegy Heidfelda nemůže použít KERS, protože zvýšený výkon by v jeho případě byl převážen hmotnostním handicapem. BMW Sauber ale pracuje na odstranění tohoto nedostatku.

Pokud půjde všechno podle plánu, přijde BMW s lehčí verzí šasi už při prvním evropském závodě v Barceloně. To by mělo uvolnit část váhy vozu pro závaží a umožnit zástavbu KERSu i do Kubicova monopostu. Momentálně je hmotnost systému i samotného auta příliš vysoká a Polákovi by jeho použití přineslo nevýhody v podobě špatného vyvážení a zvýšeného opotřebení zadních pneumatik.

„Máme v plánu připravit auto pro použití KERSu. To zahrnuje vývoj vozu i samotného KERSu,“ říká Kubica.

Šéf BMW Sauberu Thiessen opět zdůraznil potřebu použití systému, přestože v úvodních závodech je jeho výhoda diskutabilní: „Problémem je hmotnost a nedostatek závaží pro správné vyvážení auta. Podle mě se stane KERS v průběhu sezóny nutným k bojům na špici – nejen na startu, ale i v závodě.“

Těžší závodníci jako Kubica nebo Webber navrhují pro příští sezónu změny v pravidlech v podobě zvýšení minimální povolené hmotnosti vozů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy