Mosley obhajoval myšlenku zavedení standardizovaných motorů v F1 od roku 2010, ale jeho návrh se setkal se značným odporem od všech větších týmů. Odchod Hondy na konci minulého měsíce však nutí týmy ještě usilovněji hledat cesty ke snížování nákladů.
"Plán nebyl ani tak o jednom motoru, jako spíše o stejné úrovni výkonnosti a mnohem levnějším motoru. Tato potřeba se stane ještě akutnější, ztratíme-li dalšího výrobce." Mosley připouští, že i zmražení motorů je krok kupředu, protože jsou tak dostupnější pro nezávislé týmy.
"Myslím, že stejně skončíme s úplným zastavením vývoje motorů, což bude regulováno tak, aby dodávky byly pro nezávislé týmy levnější. Nejlepší by však bylo, kdybychom měli aspoň jednoho nezavíslého vnějšího dodavatele motorů, protože nám stále hrozí ztráta jednoho či dvou výrobců."
"Jediným problémem s původním zmražením motorů byla možnost úpravy jejich spolehlivosti, díky čemuž některé týmy získaly něco i ve výkonnosti. A my jednoduše chceme, aby sportovní soutěžení zůstalo bylo férové."
Mosley: Otázka zmražení motorů přetrvává
Prezident FIA Max Mosley věří, že současná politika zmražení vývoje motorů bude ve Formuli 1 i nadále zachována.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton