Zatímco si Michael Schumacher užívá zaslouženého volna s rodinou, vedení stáje hledá řešení, jak zabránit drtivé porážce rudých vozů v Austrálii. S formou, kterou měl monopost F2003 GA v posledních závodech se může zdát obava zbytečná, ale F1 je velice rychlá nejen na trati, také v zázemí.
Jean Todt to ví velice dobře a obavy přiznal na Motorshow v italské Boloni: „Rádi bychom představili nový vůz před koncem ledna 2004 a debutovali s ním již v prvním závodě.“
Problém týmu spočívá v tom, že osvědčená taktika posledních let může být tentokrát zničující. Ferrari úspěšně nasazovalo v minulých sezonách na první závody odzkoušený předchozí a pouze vylepšený typ. Nový monopost pak nasazovalo až na Evropských závodech. Letos je však situace poněkud odlišná. McLaren již testuje celý nový vůz vycházející z nikdy nenasazeného MP4-18 a Williams, BAR i Toyota již testují nové motory.
Ferrari má nový agregát 053 připraven, ale pouze na zkušební stolici. A právě na motoru bude v nové sezoně hodně záležet. Každá porucha a nucená výměna bude tvrdým trestem. Dá se čekat, že Ferrari věří v opakovanou úspěšnost mamutích testů se dvěma testovacími týmy a 4 piloty, které vrátily do hry Michaela Schumachera závěrem letošní sezony, přesto je důvod pospíchat nemalý.
Podle zpráv hledá vedení možnost, jak testovat motor 053 v loňském F2003 GA, s nímž by se mohl na zkušebním okruhu ve Fioranu objevit Luciano Burti.
Foto: Archiv
Ferrari spěchá co může
Konkurence dělá týmu Ferrari stále větší starosti a maranellští spěchají s přípravou nového vozu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton