Pokud se podíváme zpětně do historie, zjistíme, že hodně práce nemíval safety car v Monte Carlu, nýbrž v Montrealu. Kanadský okruh je velmi rychlý a když jeho profil z části lemuje zeď, není prostor pro chybu. Podobně bude vypadat i závod ve Valencii.¨
Dráha je obehnána zdí, navíc je na městský okruh velmi rychlá, takže většina týmů počítá s častým výjezdem safety caru. Dokonce ani není jasné, jak dlouho budou žluté fáze trvat, nikdo neví, kolik času budou traťoví maršálové potřebovat k odstranění monopostu.
Stratégové budou mít co na práci, Formule 1 vstupuje do neznámých vod. Ale některé týmy mohou z této situace těžit. „Pro týmy jako jsme my, to může být výhoda,“ řekl technický ředitel Force India Mike Gascoyne. Pro Force India nebo Toro Rosso stačí opatrně číhat v pozadí a využít příležitosti.
Naopak týmům, které bojují o přední pozice, výhoda padá. „Bohužel v těchto dnech, s pravidlem safety caru, vás může zpomalovací vůz velmi ovlivnit,“ řekl Mark Webber, jenž chce Red Bullu vybojovat čtvrté místo v poháru konstruktérů.
Safety car může ve Valencii zkazit celý závod
Dobrá strategie je klíčem k úspěchu. Stratégové týmů vždy před závodem zahrnují do taktiky různé aspekty, které mohou do jízdy zasáhnout. Nejčastěji mezi ně patří safety car.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton