Tým Jordan a jeho rozpočet

Eddie Jordan se zhlíží ve slibovaném motoru Mercedes, ale jak je to vůbec s finanční situací stáje?

Šéf a zakladatel britské stáje již několikrát v letošní sezoně připomněl slib, kterým se zavázaly automobilky zúčastněné ve Formuli 1 ze začátku roku 2003. Jistě si vzpomenete, jak slíbily nabídnout od roku 2004 zákaznické motory v ceně kolem 10 milionů USD výměnou za zachování elektronických systémů.

Eddie Jordan si stěžuje na nákladnost motorů Ford, ale ze strany Mercedesu, který se ve slibech levných motorů poměrně hodně angažoval, nastalo ticho. Navíc má Jordan dvouletou platnou smlouvu a Ford ji nehodlá rozvázat.

Je ale situace Jordanu tak kritická, jak ji Jordan líčí? Zdá se, že největší sponzor stáje Benson & Hedges zůstane s týmem i v roce následujícím. Dohoda zahrnuje minimálně 12 milionů USD. Ze strany Ford Europe byla přislíbena sleva ve výši 5 milionů USD. Z televizních práv by měl tým dostat něco kolem 15 milionů. S největší pravděpodobností do jeho vozu usednou jezdci, kteří s sebou přivedou sponzory a nebo budou schopni za sezonu zaplatit, řekněme 10 milionů dolarů. Pokud by jím byl britský jezdec, společnost Benson & Hedges by pravděpodobně sponzorskou částku navýšila.

S menšími sponzory by tak mohl činit základ rozpočtu kolem 45 - 50 milionů USD. To jistě není tolik, kolik by si Ir představoval, ale byl by schopen s upraveným letošním vozem pokračovat i v roce 2004. V případě změny dodavatele by však musel konstruovat nový monopost a na to by již tato teoretická částka samozřejmě nestačila.

Dle posledních zpráv však Jordan nadále usilovně hledá sponzory a rýsuje se dohoda s Petrobrasem o propagaci značky Lubrax, což je značka oleje Petrobras. Brazilská petrolejářská společnost již s Jordanem spolupracovala od poloviny sezony 2001 do konce roku 2002.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy