První zkoumání podle výrobce odhalilo, že nebyla před prasknutím poškozena úlomkem jiného závodního vozu. Přiklání se však k příčině nazývané v angličtině “chunking“.
Jedná se o kousky pláště, které se například při dlouhotrvajícím smykovém tření o vozovku deformují do útvarů vystupujících nad rovinu pláště. Ty nejenže způsobují vibrace a nižší grip, ale mohou poškodit pneumatiku takzvanou delaminací, což je v podstatě rozložení vrstev gumy nečekaně působící silou, například rázy ve vysoké rychlosti.
„Lewis trpěl vysokou nedotáčivostí v osmé zatáčce, což eliminoval tím, že kola více otáčel do zatáčky,“ vysvětlil nejnovější hypotézu Bridgestone šéf vývoje pro motorsport Hamashima v rozhovoru pro autosport.com. „Při tvrdém brzdění do deváté zatáčky se zřejmě utvořil útvar, který poté způsobil rozložení vrstev gumy a její destrukci.“