Přestupový kolotoč čekal nyní na rozhodnutí Alonsa, zda skutečně zamýšlí McLaren opustit. Proti mluví hned několik skutečností, platný kontrakt, špičkový vůz, tučné šeky a nepříliš lákavé vyhlídky na boj o titul v dosud volných monopostech. Jediný adekvátní kokpit může zřejmě nabídnout Renault, ale Francouzi nemají rychlý vůz a ani peněz na rozdávání.
McLaren se bude jistě snažit udržet Španěla za každou cenu ve Wokingu. O jeho schopnostech není třeba pochybovat, tak proč by je měl využívat někdo proti McLarenu?
Pokud jsou informace holandských médií správné a Piquet opravdu dostane šanci na úkor občas rychlého, ale nespolehlivého Fisichelly, je jisté, že je pro Renault návrat Alonsa v sezoně 2008 neuskutečnitelný.
Držení Itala je navíc zbytečné, problémem Renaultu nejsou jezdci, ale auto. Špičkový pilot s průměrným vozem vyhrává obtížně, zato průměrný jezdec s výborným monopostem daleko snadněji. V této souvislosti je hledání dalšího Alonsa logickým krokem, zvláště když zůstala konkurenceschopnost Kovalainena poněkud za očekáváním.
Nelze však zapomenout na skutečnost, že Piquet Jr. je napůl Brazilec a napůl Holanďan po své matce a o nízké hodnověrnosti informací pocházejících z holandských médií se obecně ví...