V italské Monze dnes startují po dlouhé době testy a Renault na rychlém okruhu použije svůj letošní monopost osazený standardní elektronickou řídící jednotkou. Přestože si vedení stájí F1 stěžovalo v Turecku na skutečnost, že ECU bude dodávat McLaren Electronic Systems, Renault neponechává nic náhodě a ve složité přípravě má před konkurencí údajně náskok. Po testu zařízení na brzdě a rovném úseku je na řadě závodní okruh.
Technický ředitel Renaultu Bell ví pouze o Ferrari, které má v přípravě na důležitou změnu pro příští rok jen malou časovou ztrátu. „Že se věnujeme přípravě standardní ECU nesouvisí s tím, že nejsme v letošní sezoně úplně ve formě, rozhodně to není malá drobnost. Představuje to ohromné množství času a práce a jsme pyšní na to, že ji můžeme v Monze už testovat přímo na dráze. Díky tomu máme proti ostatním výhodu."
Podle Bella si hodně lidí myslí, že jde jen o černou skříňku, ale ve skutečnosti je to špička ledovce. Je to o elektronických a mechanických systémech ve voze, které s ECU přímo souvisí. Nelze vyvíjet nový vůz bez znalosti souvislostí a zákonitostí vztahujících se k řídící jednotce.