Závěrem vyšetřování FIA je, že McLaren týmovou režii nepoužil. Asi tomu tak opravdu nebylo, McLaren v Monte Carlu neovlivňoval pořadí svých jezdců na trati. Ale ani Ron Dennis se netají tím, že po druhých zastávkách v boxech zakázal vyrovnané jezdecké dvojici závodění a nařídil bezpečný dojezd do cíle za plných 18 bodů pro tým.
Damon Hill, prezident britského klubu závodníků (BRDC) a šampion Formule 1 z roku 1996, pro britské noviny Daily Mail: "Mezi F1 a diváky platí nepsaná smlouva. Diváci se dívají na F1, aby viděli závody. Jakmile spolu dva jezdci z jedné stáje nesmějí závodit, smlouva je porušena.
Nigel Mansell, šampion Formule 1 z roku 1992, pro britskou televizi ITV: "McLaren udělal správné rozhodnutí, jejich strategie byla perfektní. Alonso jel dostatečně rychle na to, aby je nemohl nikdo ohrozit, a nebyl důvod riskovat. Udělal by to každý tým."
Jackie Stewart, trojnásobný šampion Formule 1 z 60. let a zkušený majitel stáje F1 v 90. letech, pro magazín AutoMoto 365: "Nevidím na tom nic špatného. Další skvělé druhé místo pro Hamiltona. Co by si pomohl, kdyby se v Monaku snažil předjet Alonsa? S největší pravděpodobností by skončil ve svodidlech a McLaren by přišel o body. Situace mezi Barrichellem a Schumacherem byla o něčem jiném. Musel tenkrát zpomalit tak o 50 km/h, aby jej Schumacher mohl předjet. To byla rána pro diváky i média. Ale nemůžete chtít po žádném týmu, aby nechal jezdce riskovat na hranici svých možností, když jsou oba bezpečně daleko před ostatními."