Spyker představil F8-VII + FOTO

Spyker | foto: Spyker F1

AKTUALIZOVÁNO; Holandský tým Spyker sídlící v britském Silverstone dnes představil vůz pro letošní sezonu s označením F8-VII spolu s personálním a jezdeckým obsazením. Vůz je proveden v tradiční holandské oranžové kombinované s černou.

Šéf týmu Colin Kolles označil letošní sezonu dalším přestupným rokem poté, co bývalý Jordan změnil podruhé v krátké době vlastníka. V úvodní části šampionátu se Spyker zaměří na spolehlivost a výkon a ve druhé části roku pak na výrazné zvýšení konkurenceschopnosti s výrazně revidovaným F8-VIIB, na jehož konstrukci se již bude plně podílet i zkušený konstruktér Mike Gascoyne.

Mike Gascoyne vysvětlil, že když před třemi měsíci k týmu nastoupil, pozorně sledoval technické oddělení po stránce personálního obsazení pracovních procesů a zdrojů. „Již v tuto chvíli jsme zdvojnásobili naše aerodynamické zdroje druhý tunelem. Jak se díváme na plány do budoucnosti, změny v klíčových aspektech by měly přinést větší pokrok než malé krůčky kupředu. Těším se na zlepšení výsledků v druhé části sezony se specifikací B našeho monopostu.“

27letý závodní pilot stáje Christijan Albers pokračuje v Silverstone znovu, i přestože nebyl s rokem 2006 příliš spokojený. „Jako závodník jezdím vždy na limitu, ale loni jsem nebyl stavu vždy moje schopnosti ukázat. S týmem jsme přes zimu pracovali na oblastech, které potřebovaly nejvíce zlepšit a jsem si jistý, že ve druhé části sezony výrazně zrychlíme. S Mikem Gascoynem na palubě a dalšími novými zdroji všem ukážeme, že to myslíme s našim zlepšením vážně.“

Po úspěšném završení testování vozu při pátečních volných trénincích v závěrečných závodech minulé sezony byl jmenován dalším závodním jezdcem Adrian Sutil, který se připravuje na svoji první sezonu v F1. „Ohromný pocit být kompletní součástí týmu jako závodní pilot. Mým cílem je spolupracovat s týmem a postupovat s ním na vyšší úroveň, vyvíjet monopost a společně dělat pokroky. Budu se snažit co nejrychleji naučit jednotlivé okruhy i veškeré zákonitosti Formule 1. Není to jen o řízení vozu, je to o tlaku na výsledek a kontaktu s médii. Bude to pro mne nová zkušenost, tak chci postupovat krok za krokem. Začít však chci tím, že něco najezdím na dráze.“

Tým také představil svoji čtveřici testovacích pilotů a náhradníků tvořenou Fairuzem Fauzym, Giedo van der Gardem, Adrianem Vallesem a Markusem Winkelhockem.

Přípravy s novým vozem budou probíhat za zavřenými dveřmi na okruhu v Silverstone po dva následující dny.

Proti svým soupeřům přišel Spyker podobně jako BMW s poněkud netradičním označením nového vozu. Co vlastně značí F8-VII? F je podle majitele malé holandské automobilky Spyker (dříve byl Spyker i výrobcem letadel) označení řady automobilů. Současné sportovní vozy výrobce nesou označení C, v nejbližší době bude představen model řady E a pro monopost Formule 1 připadlo vhodně písmeno F. Osmička odkazuje na počet válců hnacího agregátu a římská sedmička je pozůstatek z minulosti. Římskými číslicemi byly totiž označovány letouny podle roku produkce.

Monopost byl konstruován s výhledem na průběžnou aktualizaci během závodní sezony. „Vylepšili jsme oblasti, které byly u M16 nejslabší. Také jsme vedli náš vývoj směrem, abychom co nejlépe mohli využít nových pneumatik a tvrdě jsme pracovali na aerodynamice vozu, neboť ta je jednou z klíčových oblastí,“ uvedl technický ředitel James Key. „Dobře fungující mechanické části jsme ponechali bez úprav, například řízení, zachovali jsme i vyšší podvozek, protože jsme se rozhodli maximálně využít prostoru pro úpravu proudícího vzduchu. Naše šasi mělo dvojitý V kýl, nyní po úpravách mále prakticky nulový kýl.“

Key dále dodal, že se Spyker drží koncepce použité u M16, tedy co nejvíce systémů a prvků v přední části a co možná nejužší záď. Vůz má delší převodovku a výfukový a chladící systém uvolnil také něco místa pro zavěšení zadních kol a proudění vzduchu podle potřeby aerodynamiků.

Spyker opustil zákaznické motory od Toyoty a  rozhodl se pro koupi agregátů Ferrari. Jak však Key přiznal, osazení nového motoru bylo poněkud komplikovanější, než se zprvu zdálo, neboť bylo nutno koncepci vozu více upravit a museli být na tuto práci uvolněni lidé z jiných úkolů. „Například hydraulický systém jsme si museli udělat kompletně náš, přitom u Toyoty byl součástí dodávky motorů. Podvozek bylo nutno upravit také, dále ještě převodovku a palivový systém.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy