Zajímavá odhalení o debutu Super Aguri

Preston - Audetto | foto: Super Aguri Formula 1

Soukromý tým vstoupil do Formule 1 narychlo s přepracovaným starým šasi Arrows A23. Jak byla jeho úprava do souladu s předpisy náročná, jaké podmínky tým měl a jak si vedl třeba Franck Montagny, odhalil technický ředitel Mark Preston.

Arrows A23 z roku 2002 byl jedinou možností, jak mohl tým bývalého jezdce F1 Aguri Suzukiho vstoupit do šampionátu F1 ještě v roce 2006. Obecně se předpokládalo, že budou vozy označené SA05 ztrácet na konkurenci hrozivých deset vteřin.

Preston přiznal, že nebyla situace konstrukčního oddělení záviděníhodná, neboť díky úpravě A23 do souladu s předpisy ztratili 30% původního přítlaku. Na nápravu měli aerodynamici jen pět týdnů, přesto snížili ztrátu na polovinu. „Většina týmu tráví v tunelech celý den, někdy mají dva aerodynamické tunely, my takový luxus neměli a přesto naši lidé odvedli výbornou práci.“

Hlavním omezením SA05 byl monokok, který byl svojí konstrukcí už přežitkem a na přípravu nového nebyl čas. Cílem bylo proto snížení hmotnosti a zlepšení aerodynamické účinnosti spolu s co možná nejlepším využitím pneumatik. „U SA06 v polovině sezony jsme už měli jiné bočnice, a to nás posunulo výrazně kupředu.“

Také s jezdeckou sestavou to u Super Aguri nebylo snadné. Ide vedle Sata nepřesvědčil a byl nahrazen zkušeným Montagnym, který pro stáj do té doby pouze testoval. „Takuma dokázal svoje kvality, ale v případě Francka bylo vidět, že závody jsou o něčem jiném, než testy,“ projevil s výkony Francouze malou spokojenost Preston. V závěru roku byl druhým pilotem už zase Japonec, tentokrát Yamamoto.

Pro sezonu 2007 má stáj jasný cíl, opustit poslední pozice a bojovat ve středu pole, což však nebude jednoduché, neboť třeba právě nejbližší soupeř Spyker získal do svých služeb ceněného konstruktéra Mika Gascoyna. „Mike bude mít k dispozici jen tolik zdrojů, kolik mu jich Spyker zajistí, my budeme mít výhodu spolupráce s Hondou a plánujeme postupně vůz vylepšovat závod od závodu.“

 

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy