Magny Cours s Kimim Raikkonenem

Finský jezdec Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes), popisuje jedno kolo zajeté na modifikovaném okruhu Magny Cours, který bude hostit o tomto víkendu GP Francie.

“Z prudké zatáčky před startem silně akceleruji a podél boxové zdi přecházím do rychlosti kolem 273 km/h a jedu na pátý rychlostní stupeň, kterým projíždím Grand Courbe. Mírně poklepu na brzdy a jedu do levotočivé táhlé zatáčky. Ihned následuje další táhlá zatáčka Estoril. Zde musíte udržet tolik rychlosti, jak je to jen možné. Tento úsek je v podstatě 180 stupňový vracák a také nejrychlejší místo tratě, které se jmenuje Golf“.

“Uhánějící podél cílové rovinky s mírnou pravotočivou zatáčkou jedu na sedmičku s 297 km/h na digitálním ukazateli. Blížím se k zatáčce Adelaide. Tato zatáčka je prudká a lze zde velmi dobře předjíždět. Řadí se zde na první rychlostní stupeň a 50 km/h, což způsobí jezdci přetížení 4,2G. Při výjezdu z Adelaide pořádně přitlačím na plynový pedál a na následující rovince dosáhnu 260 km/h na pátý převodový stupeň. Čeká mě mírná smyčka doprava a následně do leva. Následuje brždění do rychlé levotočivé zatáčky Nürburgring“.

“Výjezd z Nürburgringu provádím až do čtverky s rychlostí 210 km/h, rychlost se prudce zvyšuje až na úroveň 260 km/h, kdy se s pětkou dostávám ke druhé prudké zatáčce, která je širší než například Adelaide a proto mohu jet rychleji. Zpravidla zde jezdci jedou na dvojku a 80 km/h. Po výjezdu se řítím na další zpomalovací retardér Imola, kde zpomaluji ze 245 km/h na nejnižší rychlost a následně krátce zrychluji do zatáčky Château d'Eau. Tato zatáčka byla mírně změněna, což mi dovolí řadit na dvojku a z rychlosti 225 na 96 km/h. Potom zrychluji k novému úseku Lycée, kde jedu 257 km/h. Ostře musím brzdit v Lycée, kde zpomalím na 80 km/h a vjíždím na úsek cíle a startu, kde opět prudce akceleruji“.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy