„Uvědomuji si, že jsou na tuto otázku dva základní pohledy a každý má nějaké klady a zápory, ale já mám představu jasnou.“
Podle Neweye je ve Formuli 1 šest továrních týmů a na tom se v brzké době nic nezmění. Ty si budou svoje šasi konstruovat sami i nadále, neboť mají prostředky a nemůže si dovolit závodit Mercedes s podvozkem od BMW.
„U nezávislých týmů je to ale jiné, neboť díky zákaznickým šasi by mohly být konkurenceschopnějšími a mohly by vytvářet větší tlak na tovární stáje. Tým jako Spyker či Super Aguri zkrátka nemůže v dnešní době dlouhodobě držet krok s automobilkami.“
Red Bull se i nadále chce etablovat jako nejsilnější soukromý tým a stavět si vlastní šasi, ale i Newey upozorňuje, že finanční prostředky od výrobce energetických nápojů jsou něco jiného, než příjmy malých týmů z reklamy na vozech.
„Osobně si myslím, že myšlenka zákaznických šasi je velmi dobrá a já ji podporuji, nezávislé týmy totiž F1 potřebuje. Vzpomeňte kolik špičkových jezdců objevily malé týmy.“
Názory Adriana Neweye jsou ale logické i z jiného pohledu. Pokud by návrh na povolení zákaznických šasi od roku 2008 neprošel, ukázala by se koupě týmu Toro Rosso zbytečným vyhozením peněz z účtu...
Foto: GEPA pictures GmbH