Mladý Fin si nechce přivlastňovat zbytečně mnoho podílu na letošních titulech Renaultu a Fernanda Alonsa, přesto pokud týmu pomohl, velmi ho to těší.
Jeho letošní působení v roli testmana a náhradníka mělo jediný cíl, poznávat, učit se a zdokonalovat se. „Myslím si, že jsem se letos stále zlepšoval a když jsem dostal kontrakt na závodního pilota, byl zřejmě spokojený s mým vývojem i Renault.“
Co se týče letošního vozu R26, Heikki ho chválil v každém ohledu, ať už se to týkalo snadného nastavení, aerodynamiky, přilnavosti, motoru, pneumatik či rychlosti a spolehlivosti. Otázkou je, jaký bude jeho nástupce.
„Nový monopost jsem viděl při testech v aerodynamickém tunelu. Tvary se budou až do prvního závodu vyvíjet, ale nyní vypadal hodně agresivně a už bych s ním chtěl jezdit po dráze.“
Kovalainen nastupuje na místo uvolněné dvojnásobným šampionem Alonsem, ale tlak si nepřipouští. „Nikdy mi nepřišlo, že by tlak ovlivnil mou jízdu negativně, nepřipouštím si ho. První závody nemusí být podařené, důležité je se zlepšovat. Od dokončeného závodu k dalšímu o něco výše v pořadí. Cíle budou růst spolu s dosaženými výsledky.“