Vše začíná u Garyho Paffetta, jenž v boji o závodní sedačku McLarenu s Lewisem Hamiltonem neuspěl. Poté jednal s Hondou o pozici testovacího pilota, ale na japonský tým údajně žádal příliš velký plat.
Paffett vyhrál sezonu 2005 seriálu DTM s Mercedesem a patří do jeho juniorského programu. Nově prohlásil, že je reálné, aby v příští sezoně startoval s vozem Formule 1.
O který tým se ale může jednat? Nabízí se řešení ve formě nově se seskupujícího týmu Prodrive Davida Richardse, který už dlouho proklamuje, že hledá silného partnera, některý ze stávajících továrních týmů.
McLaren sice jakékoliv kontakty s dalším týmem nebo přípravu své B-stáje popírá, jisté souvislosti by tu však mohly být, zejména pokud skutečně dojde k převzetí McLarenu Mercedesem.
Mercedes by mohl mít zájem na podobné pozici, jakou si buduje Honda, Toyota či Renault, tedy užší spolupráci s dalším týmem Formule 1. Podpora Paffetta ze strany Mercedesu je také nepopiratelná, proto by pak bylo Paffettovo spojení s Prodrive možným řešením.