Grand Prix Drivers Association (GPDA) byla založena právě proto, aby hájila zájmy pilotů. Jedním ze základních pilířů zájmu GPDA jsou pak přirozeně bezpečnost vozů a bezpečnostní opatření při závodech a testech.
GPDA vyslovila v Monze kritiku, neboť okruh podle jejího názoru nevyhovuje v oblasti bezpečnosti dnešním standardům. Odpovědí jim měl být dopis Maxe Mosleyho, který jezdcům připomíná, že při podepisování superlicence se zavázali nevystupovat proti nadřízenému orgánu.
„Máme své názory a máme je podloženy fakty, nehodláme mlčet z obavy, že dostaneme přes hubu,“ prohlásil v reakci na dopis pilot Red Bull. „Vše co jsme chtěli, byl rozhovor a místo toho jsme se dočkali hysterické reakce.“
Coultharda přístup velmi překvapil, neboť dosud vedení FIA názorům jezdců naslouchala. „FIA naslouchá názorům fanoušků, což je velmi dobré, naslouchá i názorům všech stran angažovaných v F1, proč potom ale nechce naslouchat jezdcům?“