PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Trápení ve Francii a vděčný Leclerc

Charles Leclerc se raduje z vítězství v závodě v Rakousku | foto: Scuderia Ferrari

Jak hodnotí své dnešní výkony na závod ve Francii jednotliví piloti a představitelé týmů?

FERRARI

Charles Leclerc, 1. místo
Bylo to skvělé kolo. Po Q1 jsem byl hodně překvapen naší rychlostí. Vlastně, byli jsme rychlí i v Q2. Takže jsme to otočili v kvalifikaci, ale bylo to pěkné překvapení. Trošku jsem se celý víkend trápil, abych dal kolo dohromady a zvládl jsem to. Ale také musím říci, že hodně vděčím Carlosovi za jeho pomoc, byla to skvělá týmová práce a bez něj by to bylo mnohem těsnější, takže díky moc. Doufám, že se k nám zítra připojí v boji o vítězství. Auto se chová dobře, uvidíme, jak to půjde.

Carlos Sainz, 9. místo
Je to škoda, že ta penalizace musela přijít tento víkend, kdy jsem se s autem sžil snad nejlépe a byl jsem včera v trénincích opravdu rychlý. Dnes v kvalifikaci bylo mé kolo v Q2 velmi rychlé. Ale ano, jsem rád za tým a jsem rád, že z toho Charles vytěžil pole position. Nyní je čas pro mě dostat se zítra dopředu. Vím, že jsem určitě pomohl a myslím, že je tým spokojen s tím, jak jsme to provedli. Je to frustrující, protože jsme měli rychlost na pole position i na mé straně garáže. Ale máme penalizaci a doufáme, že se dokážeme probojovat polem. V Monaku, Baku, Kanadě... bojoval jsem o výhru. Vyhrál jsem Silverstone a v Rakousku jsem byl s rychlostí s Charlesem nastejno a tady je to stejné. Prostě jsem se cítil rychlý a to ukazuje pokrok a dostávám se tam... Tady se bude asi hodně předjíždět na těch rovinkách kvůli větru zezadu. DRS efekt tu je minimální, protože vás tlačí vítr. Je tedy těžké se prosadit a dostat dopředu. A také se budou přehřívat pneumatiky při jízdě za někým, ale já udělám své maximum.

Laurent Mekies, sportovní ředitel
Tato pole position je speciální, protože je to výsledek perfektně odvedené týmové spolupráce. Gratuluji Charlesovi, který se hodně zlepšil během víkendu a opět potvrdil, jak fantastický je to jezdec na jedno kolo. Skvělou práci odvedl také Carlos, který měl neustále skvělou rychlost. S tou penalizací za výměnu pohonné jednotky ale zapracoval pro tým a pomohl Charlesovi v obou jeho kolech ve třetí částí a pomohl tak v výsledku. Teď přijde ta těžší část, závod samotný a to na okruhu, který se pro nás v minulosti ukázal být komplikovaným. Po poslední sezóně jsme v Maranellu i na okruzích hodně pracovali na řešení našich limitací, které jsme na podobných okruzích zažívali. Nyní se tedy těšíme na to, jak jsme pokročili a jak moc ještě budeme muset zapracovat. Nyní budeme analyzovat data, abychom se připravili do nejmenšího detailu a dnešní výsledek přetavili na výhru pro Charlese, i když naši soupeři ukázali výbornou rychlost. Bude to případ jednoho proti dvěma, což znamená, že bude ještě důležitější vše udělat správně. A samozřejmě také očekáváme, že se Carlos probojuje polem a pomůže nám dovést hodně bodů do obou šampionátů.

RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
No, třetí trénink prostě rozhodně není kvalifikace. Celkově si myslím, že nám trošku scházelo, obecně přilnavost. Bylo to trošku náročnější, než bych doufal, ale pořád máme hodně slušné auto. Snad nám zítra bude přát štěstí, na rovinkách jsme rychlí a to můžeme zítra využít. Rozhodně tu (Ferrari) byli opět hodně rychlí. 

Sergio Pérez, 3. místo
Hodně jsme se zlepšili a napravili to. Celý víkend jsem nejezdil nic extra, abych byl upřímný. Trápil jsem se a až do kvalifikace to byl jeden z nejhorších víkendů. Nakonec jsme to otočili a zvládli a dopadlo to dobře.

Christian Horner, šéf týmu
Myslím, že jsme na ně (Ferrari) dnes tak či tak ztráceli a bez té jízdy v závěsu jsme mohli být možná o desetinu či desetinu a půl blíž. Podle mě máme dva možné scénáře, jak na tomto okruhu o tomto víkendu zaútočit. Ferrari jede s trošku větším přítlakem. A máme vepředu oba vozy. Dva versus jedno auto, což je vždy zajímavá strategická dynamika.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 4. místo
Bylo to parádní kolo. Z nějakého důvodu jsme tento víkend hodně pozadu, ale vlastně je to případ pro celý zbytek startovního roštu. Ty první dva týmy jedou jinou ligu. Ale když vezmeme v úvahu, že jsem promeškal první trénink, to vám to víkendu nepomůže. Jsem s pokrokem, který jsme udělali hodně spokojen. Všichni v továrně tvrdě pracovali, abychom ho udělali. Dnes jsme ale udělali trošku krok zpět, ale do kvalifikace jsem to zase otočili. Doufal jsem, že tento víkend budeme do tří desetin pozadu a přitom ztrácíme sekundu. Pokud by to byly ty tři desetiny, ve které jsem doufal a pokud bychom v dalším závodě pár desetin stáhli, byly bychom v Budapešti v souboji na čele. Ale pokud to bude pokračovat podobně jako tady, tak to bude trvat, než bychom se do čela a boj o výhru dostali. Ale není to nemožné. Ztrácíme na rovinkách, můj čas v prvním sektoru v Q3 byl stejně rychlý, jako měl Red Bull či Ferrari, ale ty rovinky... Nevím, jak je to časově, ale musí to být snad půl sekundy jen na té rovince. A dál navyšují náskok v těch rychlých sekcích okruhu a posledních zatáčkách. Mají asi větší přítlak.

George Russell, 6. místo
Je to asi podle očekávání, možná trošku horší, než jsme čekali. Musíme pochopit, proč máme (relativně řečeno) závodní rychlost a chybí nám v kvalifikaci. Jsme jediný tým, který tu ztrátu trošku v neděli stahuje. Je to tak určitě lepší než obráceně, preferuji rychlejší závodní auto než to v kvalifikaci, ale kvalifikace musí být silná, abyste měl příležitost v neděli bojovat. Přede mnou je zítra Lando a snad se za ním nebudu zdržovat dlouho. Myslím, že máme šanci bojovat s Checem a i s Carlosem před penalizací, ale Max a Charles jsou před nimi, takže s nimi asi bojovat nebudeme. A bude to na nás ohledně třetího místa.

Toto Wolff, šéf týmu
Myslím, že jsme věděli, že jakmile dostaneme nové pneumatiky a když pojedeme trošku agresivně jakoby naštvaní, že budeme asi třetí tým jako tomu bylo po celou sezónu. Ale prostě to není dost dobré. Vidíte, že když trošku ztrácíte a máte očekávání pro závodní víkend na určité úrovni a nevyjde to... je to trošku volný styl startu. My nejvíce experimentujeme s výší zadního křídla a také teplotami pneumatik, ale nakonec je náš balík nedostatečně rychlý a to prostě můžeme vidět.

Doufali jsme v boj o vítězství a jsme dál, než jsme byli předtím. Doufám, že na dalších okruzích se to otočí opačným směrem. Zjistíme, co se tu stalo, protože to je něco důležitého a potom můžeme letos bojovat o výhru. To musí být cílem, protože potřebujeme směr pro další rok. Zatím nemáme odpovědi. Ta ztráta tady je pro nás trošku jako facka.

MCLAREN

Lando Norris, 5. místo
Jsme hodně spokojen, je to skvělý výsledek. Auto pracuje dobře, zvlášť, když není naložené palivem. Cítím, že jsme odvedli skvělou práci, dostali z vozu maximum a z toho mám radost. Díky týmu za jejich práci na novinkách a že se ujistili, že dám nakonec dohromady skvělé kolo. Zítra to bude hodně náročné, ale jsme v dobré výchozí pozici, abychom získali spoustu bodů. Uvidíme, co zvládneme.

Daniel Ricciardo, 11. místo
No, samozřejmě nechci vypadnou ve druhé části. Bylo to těsné, ale v pár zatáčkách se mi to nedařilo a nepodařilo se mi udělat to, co bych chtěl. Takže je to frustrující, zvlášť, když to bylo tak těsné. Tvrdě jsme pracovali, abychom z novinek vytěžili maximum a díky všem, kteří na tom makali. Myslím, že jsem visel v první desítce celý víkend a tak se ukázalo, že to je na hraně. Pár míst zítra získáme díky penalizacím, takže se posuneme. Potom to chce dobrý start a snad budeme mít dobré tempo a pneumatiky. Myslím, že to bude zítra klíčové.

Andreas Stella, závodní ředitel
Celkově to byla pozitivní kvalifikace, Lando je pátý a Daniel jedenáctý, ale posune se na deváté místo díky penalizacím. Podmínky na trati byly extrémní, bylo horko a soupeři byli neústupní. Střed pole byl hodně těsný celý víkend. A s tím v hlavách jsme rádi, že jsme vepředu té skupinky. Vypadá to, že novinky, které jsme přivezli, fungují a to pomohlo Landovi rozdělit Mercedesy. Bylo to velké týmové úsilí, aby měly novinky oba vozy a všem za to moc děkuji. Nyní se soustředíme na závod. Něco jsme se o voze opět naučili před náročným závodem a cílem je si udržet pozice a dovést domů hodně bodů.

ALPINE

Fernando Alonso, 7. místo
Zatím to byl náročný víkend, ale sedmá pozice je pro nás k zítřejšímu startu dobrou. V tréninku jsme nebyli úplně spokojeni s vyvážením vozu, a tak jsme celý víkend tvrdě pracovali, abychom to zlepšili. Včera se nám závodní simulace zdály docela dobré, tak uvidíme, zda se zítra dokážeme posunout. Správa pneumatik bude velkým faktorem, protože se přehřívají a zrní, takže to bude v horku opravdová výzva. Časová ztráta v boxech je také jednou z nejvyšších v šampionátu, takže strategie jedné zastávky bude zítra ideální, ale zda je to možné, budeme muset počkat a uvidíme. Atmosféra byla skvělá a od domácích fanoušků jsme opravdu cítili lásku.

Esteban Ocon, 12. místo
Dnes to pro nás nebyl skvělý den a nenašli jsme tu sladkou tečku s autem. Je několik oblastí, na které se musíme před zítřejším závodem zaměřit, takže to dnes večer zblízka prozkoumáme. Kvůli pár penalizacím začínáme z desátého místa a budu tvrdě bojovat o další body. Budu používat domácí publikum jako další motivaci! Vždy je speciální závodit doma, dám do toho všechno jako vždy.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Dnešní výsledek kvalifikace znamená, že máme dobrou příležitost bodovat s oběma vozy při zítřejším domácím závodě. Fernando odvedl tento víkend skvělou práci v náročných podmínkách a zítra se zařadí na sedmé místo a bude se soustředit na vyvíjení tlaku na Landa [Norrise] a George [Russella]. Esteban, který nebyl úplně spokojený s vyvážením vozu, vypadal, že by mohl dosáhnout Q3, ale bohužel za ním o pár desetin zaostával. Ale body se budou rozdávat až zítra. Naše závodní tempo během pátečního tréninku bylo slibné a s oběma jezdci jsme v dobré pozici, abychom bodovali. To je náš zítřejší cíl a jsem si jistý, že s dobrým startem a dobře provedenou závodní strategií s oběma vozy toho bude dosažitelné.

ALPHATAURI

Juki Cunoda, 8. místo 
Je dobré po akutalizacích být opět v Q3, skvělá práce týmu. Dokázali jsme se dostat zpět na pozici, z níž chci bojovat, takže jsem opravdu šťastný a teď je potřeba vše řádně připravit na zítřek. Očekával jsem, že se budu muset s vozem sžít, takže oba první tréninky byly výzvou, ale společně s mechaniky, inženýry a týmem jsem to zvládl. Změnili jsme přístup k nastavení a okamžitě vše fungovalo dobře, což byl zlomový bod pro náš dnešní výsledek. Všichni v továrně odvedli skvělou práci, vůz lépe sedí ve středně rychlých zatáčkách, byl to náš cíl, jehož jsme chtěli dosáhnout. Na základě dlouhých simulací jsem si jist, že s novým balíčkem odvedu dobrý výkon, protože šetří pneumatiky, takže zítra chci usilovat o body. Strategie bude důležitá, váháme mezi jednou nebo dvěma zastávkami, ale jsem přesvědčen, že se tým rozhodne dobře.

Pierre Gasly, 16. místo (po penalizacích soupeřů 14.)
Jsem nesmírně zklamaný, že jsem v domácím prostředí o pár setin promeškal postup do Q2. Včera jsme byli extrémně spokojeni s umístěním v TOP 10, měli jsme dokonce jistou rezervu a mohli být tím pádem i rychlejší, ale od posledního tréninku jsem nebyl schopen podat stejný výkon, víc jsem bojoval, takže je třeba čas na analýzu. V kvalifikaci jsem konkurenceschopný nebyl, prostě mi chyběla rychlost a doteď nevím proč. Zajel jsem čistá kola, ale vůz v pomalých zatáčkách hodně klouzal. Zítra  začínám znovu, pokusím se o jinou strategii. Závod skýtá mnoho příležitostí, nemám co ztratit, tak se pokusím o vylepšení své pozice. Bude to těžké a pro všechny dlouhé, ale doufám, že předvedu dobrý závod. Jet domácí Grand Prix je úžasný pocit a já chci divákům předvést co nejlepší výkon.

Guillaume Dezoteux, vedoucí oddělení výkonu vozů
Po pozitivním pátku, potvrzujícím pokrok na základě dalšího vývoje, jsme byli po třetím tréninku rozpačití. Jukiho pokrok byl po včerejšku zřejmý, Pierre měl těžkosti a v kvalifikaci nedokázal z vozu vytěžit patřičný potenciál, proto skončil už v Q1. Jeho poslední kolo bylo nadějné, hodně se polepšil oproti předchozímu pokusu, kdy chyboval v zatáčce 6. Musíme s ním a inženýry zjistit, co se stalo, protože všechny parametry vozu v té chvíli vypadaly normálně. Juki odvedl dobrou práci a výsledkem bylo slušné umístění v Q3. Po celou dobu kvalifikace předváděl konzistentní jízdu.

Nyní je třeba analyzovat, co je naší silnou stránkou a kde je třeba naše nové aktualizace zefektivnit. Můžeme být rádi, že jsme stáhli ztrátu na McLaren a Alpine ve středu pole. Dnes večer zkusíme simulaci různých scénářů pro závod a oba piloty, naším cílem je zítra přivézt co nejvíc bodů.

HAAS

Kevin Magnussen, 10. místo (po penalizaci 20.)
Auto bylo opravdu dost rychlé. Plán byl pomoci Mickovi se slipstreamem, ale bohužel se nedostal do Q2. Když už jsem měl v plánu na trať vyrazit, tak jsem vyjel, i když to nemělo smysl, alespoň jsem se bavil jízdou v rychlém voze. Zítra startuji poslední, ale doufám, že auto bude v závodě opět dobré a posunu se podstatně výš.

Mick Schumacher, 19. místo (po penalizacích soupeřů 17.)
Je tu pravidlo a platí pro každého - bohužel jsem ho dnes porušil, ale určitě je to něco, o čem bychom měli mluvit. Podmínky jsou tu docela obtížné, je horko, ale na druhou stranu by nám to mohlo nabídnout příležitost, protože i ostatní mohou chybovat. Jde jen o to zajet čistě, starat se řádně o pneumatiky. Myslím, že máme potenciál se v závodě posunout dopředu, ostatně o to chci usilovat.

Günther Steiner, šéf týmu
Dnešek je pro nás dobrý i frustrující - máme rychlost, ale jsme na nepříjemných pozicích. Kevin po výměně motoru musí startovat poslední a Mickovi byl škrtnut nejlepší čas v Q1 kvůli překročení limitů v zatáčce 3. Každopádně si myslím, že vůz má pro zítřejší závod slušnou rychlost, takže bychom se aspoň částečně mohli posunout vpřed, uvidíme, jak daleko se nám podaří postoupit a jestli to bude stačit na zisk bodů.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 13. místo (po penalizacích soupeřů 11.)
Byl to dobrý trénink a zítřejší start z pozice za první desítkou mi dává několik dobrých šancí. Byla škoda, že jsem musel použít v Q1 dvě sady nových pneumatik, zdá se, že mi chybělo pár deseti, abych postoupil do Q3, ale jinak si výkon pochvaluji. Doufám, že se zítra polepšíme se závodním tempem, v nejhorším případě budeme jen o něco lepší než v kvalifikaci. Je těžké předpovídat, jak budou pneumatiky odcházet v nynějších teplotách. Obecně jsem z mého pohledu spokojený, zajel jsem dobrá kola, jen mi chybělo trochu víc rychlosti. Máme tendenci dělat pokroky v závodě, s penalizacemi pro Sainze a Magnussena jsem se posunul o dvě místa, což by mi mělo ulehčit šanci dostat se na body.

Guanyu Zhou, 18. místo (po penalizacích soupeřů 16.)
Vzhledem k tomu, jak jsem se na kvalifikaci připravoval, jsem očekával o hodně víc. Nakonec jsem se po celou dobu Q1 potýkal s vyvážením, nebylo ideální, velkým překvapením byl nedostatek přilnavosti - to vše mi zabránilo zajet čisté kolo. Navíc jsem během prvního pokusu udělal několik chyb ve druhém sektoru a při druhém jsem málem v zatáčce šest skončil mimo trať. Nedostatek v zadní části vozu byl zklamáním a bude třeba se na něj řádně podívat. Myslím, že moje startovní pozice není tím, kde bychom měli být. Práce s pneumatikami bude zítra těžká, ale počítám s nějakými šancemi, zvláště po posunu o dvě místa. Hlavním cílem, jako ostatně vždy, je dovézt oba vozy na bodech.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Do zítřejšího závodu startujeme z 11. a 16. pozice, což nám dává dobrou šanci bojovat o body. Dnešní výsledky nejsou takové, v jaké jsme doufali na začátku dne, ale pořád ještě není konec víkendu a stále je o co bojovat. Čekali jsme, že zejména střed startovního pole bude hodně sevřený, což byl i náš případ, rozdíly byly velmi malé a nám se nepodařilo v závěru získat výhodu. Je před námi ještě zítřek a bude to dlouhý den, získali jsme pár míst díky penalizacím a víme, že se tu dá předjíždět. Připravíme se na závod tak, abychom se vrátili na body a jsem si jistý, že odsud můžeme odjet se slušným výsledkem.

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 14. místo
Na jednu stranu mě to těší, protože jsem dnes z auta dostal maximum. Na druhou stranu ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být. Stále nám chybí přilnavost, ale je to tak. Myslím, že malá vylepšení, která jsme udělali tento víkend, sehrála svou roli. Zítra to bude těžké odpoledne, ale jsem si jistý, že v závodě budeme schopni zacházet s pneumatikami. Myslím, že budou největším problémem pro všechny – včetně nás samotných – ale myslím, že se o ně dokážeme postarat. Bylo by hezké přivézt v neděli domů nějaké body.

Lance Stroll, 17. místo
Byla ostuda dostat se do provozu v posledním sektoru při mé poslední jízdě. To mě dnes rozhodně stálo místo V Q2. Můj out-lap byl také mírně narušený, takže i v prvním sektoru toho bylo na stole víc. Přesto naše dlouhodobé tempo vypadalo v pátek slibně a dá se tu předjíždět, takže ještě existují příležitosti, kterých můžeme zítra využít. Přes noc to zanalyzujeme, abychom viděli, co můžeme v závodě udělat.

Mike Krack, šéf týmu
V Q1 se Lance dostal do provozu ve třetím sektoru, a proto bohužel nedokázal zajet čisté kolo. Navzdory ztrátě z FP3 se Sebastian dostal do Q2, ale neměli jsme dost tempa, abychom postoupili do Q3. Vzhledem k tomu, že [Carlos] Sainz a [Kevin] Magnussen oba startují ze zadní části startovního pole, protože oba použili komponenty přes limit, bude Sebastian startovat do zítřejšího závodu z 12. místa a Lance z 15. místa. Včera jsme měli dobrý dlouhodobý výkon, takže naším cílem je zítra bodovat.

WILLIAMS

Alexaner Albon, 15. místo
Tým odvádí dobrou práci. Představili jsme úplně odlišný balíček a postupně se s ním učíme. Jdeme směrem do Q2, což je přesně to místo, kde chceme být. Dnes to bylo náročné. Oproti tréninkům se docela zvedl vítr a já s tím trochu bojoval. Přesto startujeme z 13. místa. Uvidíme, co se s tím dá dělat.

Nicholas Latifi, 20. místo
Od prvního tréninku máme pozitivní signály. Nový balíček funguje, zlepšení je jasně vidět a cítit. Co se týká kvalifikace, měl jsem bezpečně dosáhnout Q2. Jenže v mém posledním kole se zvedl vítr a já zhruba od poloviny okruhu ztratil veškerou přilnavost. Měl jsem být tak o osm desetin rychlejší. Nicméně mám radost z pokroku, kterého jsme dosáhli a doufám, že zítra se vítr uklidní.

Dave Robson, šéf výkonu vozu
Třetí trénink byl pro nás velmi dobrý, ale naneštěstí se podmínky v Q1 zkomplikovaly. Zvedl se vítr, což ovlivnilo naši konkurenceschopnost k horšímu. Alex musel svůj poslední pokus vzdát a Nicholas měl sice dobré mezičasy, jenže v osmé zatáčce přišel o spoustu času. Alex i tak postoupil do druhé části. Díky některým penalizacím zítra startujeme z 13. a 18. místa. Pokusíme se domů dovést nějaké body. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy