His je spojen s vývojem motorů Renault již od roku 1973, tedy po celé tři desetiletí. V roce 1980 byl pověřen konstrukcí nového motoru. V přestávce, kdy Renault svět Formule 1 opustil, pracoval pro Ferrari, ale v roce 1988 se opět vrátil ke společnosti s kosočtvercem ve znaku a vedl práce na motoru V10. Ten dopomohl v 90tých letech jezdcům k zisku 6 titulů mistra světa.
V posledních letech působil na postu vedoucího vývoje, ale nedávno byl ze své funkce odvolán a jmenován vedoucím divize. Jeho koncepce širokoúhlého motoru dosud nepřinesla dominanci, na kterou byl výrobce v době minulé zvyklý a ozývají se hlasy, že právě motor je tou slabší stránkou vozu R203.
Bude zajímavé sledovat, zda se Jean-Jacques His objeví u některého konkurenčního týmu…
Tvůrce motorů Renault odchází
Jean-Jacques His, zkušený konstruktér hnacích agregátů pro Formuli 1 a autor širokoúhlého motoru Renault končí svoji spolupráci s týmem a opouští své pracoviště ve Viry-Chatillon. O jeho případném angažmá u konkurence bubny F1 mlčí.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton