Změny na McLarenu MP4-25 v Belgii

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 14. září 2010, 14:00 Google+

Krásná trať v Belgických Ardenách McLarenu seděla. Hamilton si z ní odvezl vítězství a nebýt chyby Sebastiana Vettela, který sestřelil před poslední šikanou Buttona, mohli se na pódiu radovat oba britští piloti. Jaké úpravy na voze MP4-25 pomohly stáji z Wokingu znatelně zvýšit výkonnost oproti Maďarsku?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Belgie

GP Belgie | foto: McLaren

Sdílejte článek

Velká cena Belgie - změny od Maďarska

McLaren_bok_13

1. Hamilton se vrátil zpět k specifikaci předního křídla z Valencie; Button použil upravené přední křídlo
    z Maďarska, které nabízelo vyšší přítlak na přídi
2. Oba piloti použili zadní křídlo z Německa
3. Zdvojený otvor v podlaze před zadními koly po vzoru Ferrari
4. Odstraněno žebrování po levé straně kokpitu
5. Kvůli chladnějšímu počasí tým zvolil na zádi menší centrální otvor pro odvod horkého vzduchu a také
    oba menší otvory, které byly symetricky umístěny v krytu motoru
6. Zmizely i výřezy v horní straně bočnic

Přední křídlo
Button zvolil upravené maďarské přední křídlo (které mimochodem McLaren poprvé ukázal již v Silverstone) se zkrácenými křidélky horní kaskády – ty již ze jejich nosným vertikálním prvkem nezasahují směrem dovnitř. Toto křídlo poskytuje vyšší přítlak na přední nápravě a zároveň slušnou maximální rychlost na dlouhých rovinkách ve Spa kvůli toho, že menší křidélka znamenají také nižší odpor.

McLaren_FW_13

Hamilton naproti tomu upřednostnil přední křídlo z Valencie.


V Belgii se lišily i bočnice předních křídel obou pilotů

 

Zadní křídlo

RW_13

McLaren použil zadní křídlo s F-kanálem z Německa i v Belgii, byť zdejší okruh nevyžaduje vysoký přítlak jako Hockenheimring.

RWb_13


Vyústění F-kanálu na zadním křídle

Otvory v zadní části vozu
Oproti Maďarsku, kde tým na zádi použil velký centrální otvor a menší symtrické výřezy po bocích, zkoušel nejprve McLaren žebrování pouze po levé straně, ale nakonec kvůli chladnému počasí a dostatečné kapacitě nepoužil ani to, což se pozitivně projevila na maximálních rychlostech.


Zadní část podlahy


Ve Spa se objevila podlaha s dvojitým otvorem v rohu zadní části před zadními koly. Pomáhá zvýšit množství vzduchu, které proudí k bočním kanálům difuzoru, díky čemuž generuje vyšší přítlak. Toto řešení použilo Ferrari již v Německu. Red Bull dosud také používal pouze jeden otvor a je docela možná, že své rivaly v tomto ohledu brzy napodobí.

Vytisknout

Diskuze: Změny na McLarenu MP4-25 v Belgii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Zastávka v boxech: Zvláštní druh baletu doprovázený hudbou motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  4. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  5. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

  6. GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud