Postoj týmů k rozpočtovým stropům

x-o, 2. června 2009, 20:05 Google+

12. června se má rozhodnout o týmech, které se zúčastní sezóny 2010. FOTA ovšem podala přihlášku, která není v souladu s pravidly. FIA i Ecclestone ovšem zatím mlčí, což by mohlo být znamení velkého překvapení. Podívejme se na situaci v jednotlivých týmech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Ferrari
Italský tým vede ostatní členy FOTA v boji proti rozpočtovým stropům a není ochoten přistoupit na jakoukoliv jejich formu. S velkou pravděpodobností nejde jen o pouhé stropy, ale o snahu ukázat svou moc a přesunout dosavadní rozložení sil více k týmům. Je také možné, že Ferrari se chce úplně zbavit Mosleyho a dosadit do vedení FIA vhodnějšího člověka. Sám Mosley prohlásil, že některé týmy si jeho znovuzvolení nepřejí.
Vzhledem k radikálním prohlášením a výhružkám o odchodu by momentálně byl každý ústupek prohrou. Ta ovšem může být nevyhnutelná, protože Ferrari má smlouvu s Ecclestonem o účasti v F1 do roku 2012. Bernie by je při předčasném odchodu mohl žalovat a požadovat přibližně 300 milionů dolarů.
Vznik konkurenční série sice není zcela nemožný, ale při pokročilém datu a současné ekonomické situaci není příliš pravděpodobný.

Toyota
Šéf týmu John Howett napodobuje nekompromisní postoj Ferrari. V zákulisí kolují zvěsti, že o odchodu z F1 už je dávno rozhodnuto a že Toyota tedy nemá co ztratit. Toyota zatím neoslnila ani s rozpočtem v řádu stovek milionů dolarů a logicky se jim pod mnohem nižší strop nechce. Změny v pravidlech iniciované FOTA v zimě měly snížit rozpočty týmů o 50 %, Toyota ho ale snížila jen na 280 milionů dolarů z původních 360. I přes ohlášené propouštění by v týmu stále mělo pracovat asi 1000 zaměstnanců.

BMW
Tým se navenek se nepřiklonil k žádnému názoru, Theissen podporuje postupné snižování rozpočtu podle návrhu Mercedesu. Vedení společnosti ale na tým tlačí a strop by zřejmě nakonec přijali v zájmu zachování aktivit v F1.

Renault
Briatore je připraven na všechny možnosti. Pokud Mosley strop prosadí a Renault z F1 odejde, mohl by převzít tým za nízkou cenu po vzoru Rosse Brawna.

McLaren
Mercedes přišel v Monaku s mírovým plánem o postupném zavádění Mosleyho stropu. Stropy jako takové tedy podporuje, protože ve vedení automobilky roste tlak na snižování nákladů v programu F1, jako ostatně v každé automobilce s výjimkou prosperujícího Ferrari.
Šéf týmu Whitmarsh a McLaren samotný by za normálních okolností asi zaujal stejný postoj jako Ferrari, momentálně ale nechce Mercedes ztratit a dělá nutné ústupky.

Red Bull
Mateschitz je také striktně proti stropům, především protože nehodlá dopustit zkoumání financí firmy cizími pozorovateli. Mosley už udělal ústupek v podobě vyjmutí platu jednoho zaměstnance ze stropů. To je zaměřeno speciálně na Adriana Neweyho, který by měl ročně dostávat asi 9 milionů dolarů.

Toro Rosso
Rozpočtový strop by pro tým mohl být spásou, kvůli příslušnosti k Red Bullu ale musí "držet basu" s FOTA.

Brawn GP
Brawn zastává stejný postoj jako Williams, který se pod rozpočty přihlásil. S FOTA souhlasí pravděpodobně kvůli zájmu o motory Mercedes a vyčkává na postup McLarenu. V případě neshody by ale určitě chtěli v F1 pokračovat i s motory Cosworth.

Force India
Mallya stropy podporuje, spolupráce s McLarenem je ale ještě hlubší než v případě Brawnu a tak čeká na jejich rozhodnutí.

Mosley zatím mlčí a zdá se, že to tak zůstane až do 12. června. Tehdy by mohl nastat například následující scénář: Mosley ohlásí soupisku přijatých týmů, kde bude Williams, Ferrari a několik vybraných nováčků. Zůstane tak několik volných míst, o která se poperou zbývající týmy FOTA. Tím se současně naruší jednotnost asociace týmů. Nedá se čekat odchod McLarenu, Brawnu a Force India, nejpečlivěji pak budou budoucnost zvažovat u BMW, Renaultu a Toyoty.
Vytisknout

Diskuze: Postoj týmů k rozpočtovým stropům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber, Mark

Míří Webber za vítězstvím?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud