Rozhovor s Timem Glockem

JirkaV, 2. září 2009, 11:24 Google+

S jezdcem Toyoty o překvapivé výkonosti v minulém závodě, problémech v boxech, vyhlídkách Toyoty v příštím závodě v Monze a spoustě dalšího.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Glock, Timo

Glock, Timo | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Byla pro vás jízda s letošní specifikací vozu ve Spa stejně zábavná jako tomu bylo v minulosti?
Timo Glock: Rozhodně. Spa je prostě skvělý okruh a to i přesto, že se auta trochu změnily, zůstává pořád obrovskou výzvou. Do Spa se těším každou sezónu, je to opravdu příjemný pocit, když začne trénink a můžeme odjet první kola. Minulý víkend byl můj třetí ve Spa za volantem formule 1, ale jsem si jistý, že tenhle pocit nikdy nezmizí.

Spa se vyznačuje svým proměnlivým počasím, čekali jste během víkendu déšť?
TG:
Věděli jsme, že s největší pravděpodobností bude pršet v pátek a to se také potvrdilo. Na začátku prvního tréninku bylo sucho, ale po několika minutách se objevily kapky deště na mém hledí a věděli jsme co přijde. Bylo to pro Spa typické, zataženo a trvalí déšť. Byli jsme si skoro jisti, že zbytek víkendu zůstane suchý, takže jsme nemohli zapracovat na nastavení a ztratili jsme trochu času. Bylo to ale pro všechny stejné a nikdy není překvapením, když se ve Spa rozprší.

Překvapila vás, jak konkurenceschopná byla Toyota v kvalifikaci s ohledem na výsledek v předešlém závodě ve Valencii?
TG:
Domnívali jsme se, že nám bude Spa vyhovovat ale po výkonu z Valencie, který pro nás skončil v kvalifikaci zklamáním, bylo obtížné dělat nějaké předpovědi. Od začátku víkendu byl náš vůz silný a věřili jsme, že budeme konkurenceschopnější než ve Valencii. Bezprostředně před kvalifikaci jsme byli optimisté, takže pro nás nebylo velkým překvapením, když jsme viděli bojovat Jarna tak vpředu.

Co se stalo v závodě?
TG:
Můj start byl v pořádku, jako vždy to ve Spa bylo v první zátočině hodně těsné a objevila se tam spousta kontaktů. Bojoval jsem mezi nejlepšími šesti a na konci prvního sektoru to bylo trochu bláznivé. Kimi byl široký a téměř srazil Roberta, když se vracel na dráhu, byli tam pak taky dvě samostatné nehody. Podařilo se mi vyhnou všem problémům a jel jsem na čtvrtém místě, ale bohužel vyjel safety car.

Jak vám výjezd safety caru ovlivnil závod?
TG
: Byl jsem lehký a tak safety car byl to poslední co bychom potřebovali, bránil mi využít lehčího auta a budovat si náskok. Měl jsem také problémy zahřát pneumatiky, takže jsem po restartu něco ztratil. Ale stále jsem byl v dobré pozici a očekávali jsme, že dokončím na bodech.

Ale ztratil  jste čas při své první zastávce v boxech ...
TG:
Bohužel palivové zařízení nefungovalo správně, takže museli použít náhradní. Odvedli opravdu dobrou práci, zvládli ho vyměnit rychle, ale přesto nás to stálo několik sekund. Po zastávce jsem se dostal do provozu, kde jsem ztratil další čas a přišel tak o možnost dokončit na bodech. Měl jsem možnost skončit v první šestce, protože můj závodech byl docela dobrý – zajel jsem páté nejrychlejší kolo - ale prostě to nevyšlo.

Jaké jsou vaše očekávání v příští Grand Prix v Itálii?
TG:
Mám radost z některých aspektů víkendu a to zejména výrazným zlepšením kvalifikačního tempa. Měli jsme trochu smůly, která nám znemožnila získat dobrý výsledek, ale musíme být být pozitivní a připravení v Monze bojovat. Je to další rychlí okruh s potřebou nízkého přítlaku, takže doufáme, že můžeme být silní i když je startovní pole tak vyrovnané a v tuto chvíli není snadné předpovědět co se stane.
Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Timem Glockem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fisichella - Mallya

Mallya: Fisi ostáva u nás!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  6. McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud