Jak se testuje nové BMW X5? Tohle rozhodně nezvládne každé SUV

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. května 2018, 08:30 Google+

Jeden den je nové BMW X5 testováno za polárním kruhem a druhý již absolvuje kola na okruhu Nürburgring. Součástí testů nástupce aktuálního BMW X5 jsou jak životnostní zkoušky, tak testy funkčnosti. Nové Sports Activity Vehicle (SAV) podstupuje v rámci svého vývoje rozsáhlý a náročný testovací program.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW X5 je testováno za polárním kruhem i v Jihoafrické republice

Nové BMW X5 je testováno za polárním kruhem i v Jihoafrické republice | foto: BMW

Sdílejte článek

Prototypy nového BMW X5 musí obstát nejen ve všech klimatických zónách Země, ale musí si také poradit se všemi druhy povrchů. Nově navržený podvozek musí všude prokázat své kvality.

Před téměř dvěma desítkami let první generace BMW X5 založila zcela nový segment Sports Avtivity Vehicle, vznikl tehdy první automobil s pohonem všech kol, který dokázal svým řidičům poskytnout pro značku BMW typickou radost z jízdy na zatáčkovitých silnicích, stejně jako při dlouhých cestách na dálnicích. Ve čtvrté generaci tohoto vozu jsou jeho univerzálnost a komplex vlastností posunuty na dosud nepoznanou úroveň.

Tento posun je zajištěn zcela novými podvozkovými systémy, které ještě nikdy dříve nebyly v žádném modelu BMW X použity a současně jsou unikátní také v rámci konkurence. Například nový off-roadový paket nabídne působivou kombinaci nejvyššího možného komfortu na silnicích s možnostmi dokonalého přizpůsobení konkrétnímu povrchu. Ať už jede ve sněhu, v písku, kamenitou cestou nebo na šotolinovém povrchu, nové BMW X5 má vždy připravenu optimální kombinaci nastavení hnacího ústrojí i podvozku.

Prototypy ověřily schopnosti akcelerace, zatáčení a brzdění v zimním testovacím centru ve Švédském Arjeplogu, na šotolinových cestách v Jihoafrické republice, stejně jako v pouštních dunách v USA. Automobily byly vystaveny jak maximálnímu chladu, tak horkům. Nové BMW X5 se vypořádalo s extrémně suchým horským prostředím, s vysokou vlhkostí tropů a nástrahami bahnitých cest.

Komplexní testy jízdní dynamiky jsou prováděny v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, na vysokorychlostním okruhu Talladega v americkém státě Alabama, stejně jako na závodním okruhu Nürburgring na severu Německa. Zde získané informace a zkušenosti potvrzují, že nové BMW X5 především zásluhou Adaptivního M podvozku Professional a vůbec poprvé dodávaného integrálního aktivního řízení splňuje nejvyšší standardy kladené na agilitu, přesnost reakcí a komfort.

Vytisknout

Diskuze: Jak se testuje nové BMW X5? Tohle rozhodně nezvládne každé SUV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Fritz von Opel v experimentálním vozidle Opel RAK2

Starý Opel poháněný raketami? Tenhle stroj lámal rekordy už před 90 lety

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud