DISKUZE K ČLÁNKU

Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Minulý rok se hodně hovořilo o nekalých praktikách výrobců motorů, kteří na sebe navzájem ukazovali prstem a obviňovali se ze spalování oleje za účelem zvyšování výkonu. I když Mezinárodní automobilová federace (FIA) pravidla zpřísňovala, podezření moc neubývalo. Proto před sezónou 2018 sáhla k větším změnám.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co se mění v oblasti spalování oleje? FIA si letos posvítí i na teploty v motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.02.2018 18:49 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • fujtajblik

    fujtajblik

    83.240.52.XXX
    Zbytečně složité. Ať prostě zakážou olej úplně, a je to. Navíc mě to vede k závěru, že se od roku 2020 dvoutaktů zase nedočkáme :-D .

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Tak já bych si tipnul že časy dolů nepůjdou. Beru monopost jako celek. Jediné co to může "zhatit" jsou pneumatiky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    El_Senor:
    Těžko odhadovat. Já jsem hlavně zvědavý jestli se na některém týmu omezení olejíčku a zda týmy udělají velké změny v rozvorech kol. Mergl ho prý zachová.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    178.255.168.XXX
    Ferdo, souhlas. Nejake zpomaleni tam bude, ale zase vyvoj motoru a sasi pokroci, takze verim, ze auta zrychli. Mercedes vypada, ze na motoru moc setrit kvuli spolehlivosti nemusi a vykon jim pujde slusne nahoru. To same sasi. Verim ze tam pokrok bude

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    El_Senor 15:49 13.02.2018
    Teoreticky by vozy zpomalit opravdu mohly.
    Vyšší váha, průvan v tangáčích, absence olejíčku a šetření komponent kvůlu životnosti si o to přímo říkají.
    Na druhou stranu pokrok nezastavíš a měkčí gumy taky nějakou setinku přidají.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    89.111.77.XXX
    Nemyslim si, ze by byl problem ve spolehlivosti. Kazdy bude moci vse naladit jak je nutne dle parvidel. O zmenach se mluvilo uz dlouho loni. Uvidime v testech, ale pocitam, ze casy na kolo pujdou dolu oproti lonsku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    109.81.245.XXX
    > Pikaso: Věděly o ní už loni, podle mě dostatečně dlouho předem. Je to součástí pravidel vydaných pro letošní sezónu už nějakou dobu, jen se o tom možná moc nepsalo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    No tak tohle se mi zdá naprosto zbytečné a nesmyslné. F1 má být o soutěži a ne restrikcích. Navíc například s tím chlazení se lehce může stát, že životnost turba půjde rázem dost dolu a při snížení počtu dílů na sezonu je to dost razantní zásah do spolehlivosti. Aby se nestalo, že kvůli spolehlivosti budou letos omezovat výkon a v konečném důsledku jezdit o 2 s pomalejší kola. Tohle je to čeho se bojí, sterilizace F1.
    -----
    Navíc mám dotaz na redakci. Letos trochu nestíhám a tak prosím doplňující info. Od kdy o této změně věděli týmy ????

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Nebyl bych takový optimista, pokud něco takového v motorech motoráři měli, měli to tam nepochybně všichni, jen né stejně účinné, takže se naopak může stát že rozdíly narostou.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    89.111.73.XXX
    No, jak je videt, dela se vse proto, aby se pomery sil vyrovnali. Nejde ani to o spotrebu oleje, jako o rizene prepousteni ventilem. Teploty vzduchu rovnez omezi rozdily. Kdyby se neco takoveho nepraktikovalo, asi by FIA nezasahovala. Uvidime jak se to skutecne promitne na vykony motoru.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

První nastartování motoru Renault u McLarenu

Video: První nastartování motoru Renault u McLarenu

Nico Rosberg

Kdo se letos stane mistrem světa? Tip Nica Rosberga moc nepřekvapí

Kimi Räikkönen s aktivovaným DRS na rovince v Brazílii

Brawn by se chtěl umělého DRS zbavit, brzy se toho ale nedočkáme. Proč?

Neoficiální grafický návrh nového vozu stáje Alfa Romeo Sauber F1

FIA chystá novou, tenčí verzi ochrany kokpitu Halo. Má IndyCar lepší řešení? + VIDEO

Williams FW41

Williams odhaluje vůz FW41, v čem se liší od loňského? + VIDEO

Neoficiální grafický návrh nového Ferrari

Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama