Hodně horká záležitost F1, tyto 4 možnosti jsou u aktivního zavěšení ve hře

Robert RoBertino Pavelka, 17. února 2017, 13:15 Google+

Před pouhými třemi dny se objevila zpráva, že týmy zvažují znovuzavedení aktivního zavěšení, které bylo před rokem 1994 zakázáno poté, co stáj Williams ovládla dva předchozí ročníky Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hodně horká záležitost F1, tyto 4 možnosti jsou u aktivního zavěšení ve hře - anotačné foto

Williamsy měly díky aktivnímu zavěšení v letech 1992 a 1993 výraznou převahu | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Jaký je důvod návratu k této myšlence? Podle týmů je to nejjednodušší způsob, jak se vyhnout nejasnostem kolem předzatížení závěsů, které bylo kritizováno ze strany Ferrari. Případný návrat k aktivnímu zavěšení může mít podobu jednoho ze čtyř přístupů, který by po vyhodnocení situace ze strany FIA mohl být uveden v život už v roce 2018. Debata kolem zmíněného problematického bodu se táhne už několik týdnů.

Byl to McLaren, který vypracoval dokument o případné možnosti opět použít toto technické řešení. Informoval o tom výkonný ředitel Eric Boullier 14. února. Záměr je takový, že by zmíněné řešení zamezilo rostoucím nákladům s tím, že FIA hledající východisko s komplikované situace by jeho zavedení připustila nejdříve v příštím roce. Podle Boulliera by aktivní zavěšení přeneslo Formuli 1 do 21. století.

Jaké jsou tedy ony čtyři možnosti? První z nich je výchozí koncept Mercedesu, který byl předložen v roce 2014. Jednalo by se o čtyřkanálový systém, který by týmům umožnil  elektronicky kontrolovat zdvih a naklánění vozů.

Druhá varianta je založena na zpřísnění pravidel odpružení s vyloučením pasivních systémů, jejichž cílem je ovlivnění aerodynamické platformy. V tomto případě jde o návrh ze strany Ferrari týkajícího se interpelace k původnímu zákazu aktivního zavěšení, což by vyžadovalo změnu článku 14.3 technických předpisů týkajícího se úprav aerodynamického vlivu.

img-responsive

Dočkáme se u současných vozů návratu starého řešení? | foto: Sauber Motorsport AG

Třetí řešení předpokládá vyjmutí systému zavěšení z technických předpisů upravujících aerodynamické vlivy. Znamenalo by to efektivní využití pasivních systémů určených k ovládání aerodynamiky, ačkoliv pravidla zakazují provedení jako FRIC. Takový přístup by bezesporu odstranil otazníky nad legálností některých provedení, ale existují obavy, že by šlo o hodně drahou záležitost.

Konečně je tu poslední možnost, že předpisy zůstanou neměnné, přičemž FIA bude nadále prováděj kontroly jejich dodržování a týmy by musely předkládat dokumentaci s jasným vysvětlením svého řešení závěsů. 

Tyto čtyři oblasti budou tvořit základ pro následnou diskusi, na níž bude vystavěn výklad pravidel v tomto roce a pro potenciální změny v sezóně následující.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hodně horká záležitost F1, tyto 4 možnosti jsou u aktivního zavěšení ve hře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ONLINE: Nový Mercedes W08 vypadá úžasně, Hamilton v něm cítí bestii - anotačno foto

ONLINE: Nový Mercedes W08 vypadá úžasně, Hamilton v něm cítí bestii

Proč tak "strašný nos"? Důvody vysvětlil technický ředitel Force Indie - anotačno foto

Proč tak "strašný nos"? Důvody vysvětlil technický ředitel Force Indie

Mercedes udělal další "bezprecedentní" krok s motorem pro letošní rok - anotačno foto

Mercedes udělal další "bezprecedentní" krok s motorem pro letošní rok

Jsem připraven se nejen učit! Oconovi začíná bitva na plný úvazek - anotačno foto

Jsem připraven se nejen učit! Oconovi začíná bitva na plný úvazek

Hamilton už ví, jak to bude s předjížděním. Inženýři mu sdělili své poznatky - anotačno foto

Hamilton už ví, jak to bude s předjížděním. Inženýři mu sdělili své poznatky

Force India při testech plně vytíží své piloty, dojde k jediné výjimce - anotačno foto

Force India při testech plně vytíží své piloty, dojde k jediné výjimce

Kdy a kdo bude jezdit za Williams během testů v Barceloně - anotačno foto

Kdy a kdo bude jezdit za Williams během testů v Barceloně

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ROSBERG, 2. HAMILTON, 3. RI... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Proč tak "strašný nos"? Důvody vysvětlil technický ředitel Force Indie

Proč tak "strašný nos"? Důvody vysvětlil technický ředitel Force Indie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První obrázky skutečného nového vozu: odhalení Williamsu FW40 + VIDEO

  2. První vlaštovka je tady, Sauber C36 Ferrari zahájil prezentaci letošních monopostů

  3. Krásy příliš neprobral. Force India VJM10 svým vzhledem zůstává za očekáváním

  4. ONLINE: Nový Mercedes W08 vypadá úžasně, Hamilton v něm cítí bestii

  5. Jsme na tom lépe, než si většina lidí myslí, komentuje Vettel situaci u Ferrari

  6. Kolega ať si přijde na všechno sám, já také neopisuji, prohlásil Hamilton

reklama