Hodně horká záležitost F1, tyto 4 možnosti jsou u aktivního zavěšení ve hře

Robert RoBertino Pavelka, 17. února 2017, 13:15 Google+

Před pouhými třemi dny se objevila zpráva, že týmy zvažují znovuzavedení aktivního zavěšení, které bylo před rokem 1994 zakázáno poté, co stáj Williams ovládla dva předchozí ročníky Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williamsy měly díky aktivnímu zavěšení v letech 1992 a 1993 výraznou převahu

Williamsy měly díky aktivnímu zavěšení v letech 1992 a 1993 výraznou převahu | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Jaký je důvod návratu k této myšlence? Podle týmů je to nejjednodušší způsob, jak se vyhnout nejasnostem kolem předzatížení závěsů, které bylo kritizováno ze strany Ferrari. Případný návrat k aktivnímu zavěšení může mít podobu jednoho ze čtyř přístupů, který by po vyhodnocení situace ze strany FIA mohl být uveden v život už v roce 2018. Debata kolem zmíněného problematického bodu se táhne už několik týdnů.

Byl to McLaren, který vypracoval dokument o případné možnosti opět použít toto technické řešení. Informoval o tom výkonný ředitel Eric Boullier 14. února. Záměr je takový, že by zmíněné řešení zamezilo rostoucím nákladům s tím, že FIA hledající východisko s komplikované situace by jeho zavedení připustila nejdříve v příštím roce. Podle Boulliera by aktivní zavěšení přeneslo Formuli 1 do 21. století.

Jaké jsou tedy ony čtyři možnosti? První z nich je výchozí koncept Mercedesu, který byl předložen v roce 2014. Jednalo by se o čtyřkanálový systém, který by týmům umožnil  elektronicky kontrolovat zdvih a naklánění vozů.

Druhá varianta je založena na zpřísnění pravidel odpružení s vyloučením pasivních systémů, jejichž cílem je ovlivnění aerodynamické platformy. V tomto případě jde o návrh ze strany Ferrari týkajícího se interpelace k původnímu zákazu aktivního zavěšení, což by vyžadovalo změnu článku 14.3 technických předpisů týkajícího se úprav aerodynamického vlivu.

img-responsive

Dočkáme se u současných vozů návratu starého řešení? | foto: Sauber Motorsport AG

Třetí řešení předpokládá vyjmutí systému zavěšení z technických předpisů upravujících aerodynamické vlivy. Znamenalo by to efektivní využití pasivních systémů určených k ovládání aerodynamiky, ačkoliv pravidla zakazují provedení jako FRIC. Takový přístup by bezesporu odstranil otazníky nad legálností některých provedení, ale existují obavy, že by šlo o hodně drahou záležitost.

Konečně je tu poslední možnost, že předpisy zůstanou neměnné, přičemž FIA bude nadále prováděj kontroly jejich dodržování a týmy by musely předkládat dokumentaci s jasným vysvětlením svého řešení závěsů. 

Tyto čtyři oblasti budou tvořit základ pro následnou diskusi, na níž bude vystavěn výklad pravidel v tomto roce a pro potenciální změny v sezóně následující.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hodně horká záležitost F1, tyto 4 možnosti jsou u aktivního zavěšení ve hře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pastor Maldonado musí své představy o F1 odložit

Maldonado měl nabídku jezdit letos F1. Proč ho tedy nevidíme na startu?

Pneumatika Pirelli při sezónních testech v Bahrajnu

Tvrdá je až moc tvrdá, lamentují piloti. Pirelli chce pro rok 2018 upravit spektrum tvrdosti

Max Verstappen si vyzkoušel

Trať v Zandvoortu má nový rekord. Rýsuje se opravdu její možný návrat do F1?

Niki Lauda na Monze

Lauda nechce, aby Mercedes dodával motory McLarenu

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po kvalifikaci v Barceloně

Nové rychlé monoposty a zrádné Monako, bude to vyčerpávající

Button věří, že jeho bleskový návrat bude úspěšný

Mám naději na velice úspěšný návrat do F1, věří Button

Valtteri Bottas ve Španělsku zaznamenal první poruchu Mercedesu v letošní sezóně

Nic podobného jsme předtím neviděli. Mercedes se diví selhání Bottasova motoru

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sezóna ještě nezačala a Bottas už musí čelit lavině spekulací

Bottas si finančně výrazně polepší. Koho v příjmech rozhodně přeskočí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

  2. Odkdy bude moci Renault naplno využívat potenciál svého motoru?

  3. "Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak dopadl?

  4. Víme, kdy vyjde hra F1 2017, která bude obsahovat i 12 historických vozů + VIDEO

  5. Haas mění před Monakem zbarvení svých monopostů

  6. Mercedes by za jistých okolností Alonsa bral, ovšem jde i o Hamiltonův názor

reklama