Hodně horká záležitost F1, tyto 4 možnosti jsou u aktivního zavěšení ve hře

Robert RoBertino Pavelka, 17. února 2017, 13:15 Google+

Před pouhými třemi dny se objevila zpráva, že týmy zvažují znovuzavedení aktivního zavěšení, které bylo před rokem 1994 zakázáno poté, co stáj Williams ovládla dva předchozí ročníky Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williamsy měly díky aktivnímu zavěšení v letech 1992 a 1993 výraznou převahu

Williamsy měly díky aktivnímu zavěšení v letech 1992 a 1993 výraznou převahu | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Jaký je důvod návratu k této myšlence? Podle týmů je to nejjednodušší způsob, jak se vyhnout nejasnostem kolem předzatížení závěsů, které bylo kritizováno ze strany Ferrari. Případný návrat k aktivnímu zavěšení může mít podobu jednoho ze čtyř přístupů, který by po vyhodnocení situace ze strany FIA mohl být uveden v život už v roce 2018. Debata kolem zmíněného problematického bodu se táhne už několik týdnů.

Byl to McLaren, který vypracoval dokument o případné možnosti opět použít toto technické řešení. Informoval o tom výkonný ředitel Eric Boullier 14. února. Záměr je takový, že by zmíněné řešení zamezilo rostoucím nákladům s tím, že FIA hledající východisko s komplikované situace by jeho zavedení připustila nejdříve v příštím roce. Podle Boulliera by aktivní zavěšení přeneslo Formuli 1 do 21. století.

Jaké jsou tedy ony čtyři možnosti? První z nich je výchozí koncept Mercedesu, který byl předložen v roce 2014. Jednalo by se o čtyřkanálový systém, který by týmům umožnil  elektronicky kontrolovat zdvih a naklánění vozů.

Druhá varianta je založena na zpřísnění pravidel odpružení s vyloučením pasivních systémů, jejichž cílem je ovlivnění aerodynamické platformy. V tomto případě jde o návrh ze strany Ferrari týkajícího se interpelace k původnímu zákazu aktivního zavěšení, což by vyžadovalo změnu článku 14.3 technických předpisů týkajícího se úprav aerodynamického vlivu.

img-responsive

Dočkáme se u současných vozů návratu starého řešení? | foto: Sauber Motorsport AG

Třetí řešení předpokládá vyjmutí systému zavěšení z technických předpisů upravujících aerodynamické vlivy. Znamenalo by to efektivní využití pasivních systémů určených k ovládání aerodynamiky, ačkoliv pravidla zakazují provedení jako FRIC. Takový přístup by bezesporu odstranil otazníky nad legálností některých provedení, ale existují obavy, že by šlo o hodně drahou záležitost.

Konečně je tu poslední možnost, že předpisy zůstanou neměnné, přičemž FIA bude nadále prováděj kontroly jejich dodržování a týmy by musely předkládat dokumentaci s jasným vysvětlením svého řešení závěsů. 

Tyto čtyři oblasti budou tvořit základ pro následnou diskusi, na níž bude vystavěn výklad pravidel v tomto roce a pro potenciální změny v sezóně následující.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hodně horká záležitost F1, tyto 4 možnosti jsou u aktivního zavěšení ve hře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica nedostal příležitost si otestovat Williams z roku 2014

Kubica se testu se starým Williamsem nedočkal, otevírají se dveře pro di Restu?

Pierre Gasly

Překvapení na ruský účet potvrzeno: Gasly v Malajsii a v Japonsku nastoupí místo Kvjata

Pohonná jednotka Hondy

Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Andy Palmer a Christian Horner

Valkyrie, James Bond a F1: to jsou pilíře pro Aston Martin, hlásá Andy Palmer

Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru

Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo

Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

U Haasu nevládne spokojenost, ale odhodlání ano

Haas registruje vzestup Renaultu. Neodpovídá jeho možnostem, říká Steiner

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (5:00 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (8:00 - 9:00)
    • Kvalifikace (11:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sezóna ještě nezačala a Bottas už musí čelit lavině spekulací

Bottas si finančně výrazně polepší. Koho v příjmech rozhodně přeskočí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  2. Vettel se dle Verstappena neomluvil. Co vidí na dohře incidentu jeho otec?

  3. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  4. Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

  5. Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

  6. Aston Martin v F1 - Red Bull potvrzuje nového titulárního sponzora

reklama