DISKUZE K ČLÁNKU

Srovnání výkonnosti F1 s MotoGP: Co je rychlejší a proč?

Italská společnost Brembo, která dodává brzdové systémy do F1 i do MotoGP, poskytla data z amerického okruhu Circuit of the Americas nacházejícím se nedaleko Austinu pro vzájemné srovnání nejrychlejších monopostů a motorek. Jak dopadlo měření rychlosti nájezdů do zatáček, výkonnosti při brzdění a časů na kolo?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Srovnání výkonnosti F1 s MotoGP: Co je rychlejší a proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 20.04.2016 22:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Honza Š. (Hlasovalo 11 lidí) 12.04.2016 12:29
Díky za zajímavý článek 01 »
» Petr (Hlasovalo 9 lidí) 14.04.2016 13:13
Přezdívku sis zvolil vskutku vhodně. http://www… »
» Andy_cz (Hlasovalo 9 lidí) 12.04.2016 13:20
Díky za info, Petře! »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Cooper

    Cooper

    188.120.212.XXX
    Moc zajímavé srovnání, dík za něj 01 01

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidro

    pidro

    88.100.206.XXX
    Trochu mimo téma,ale nedá mi to.Zatimco v MotoGp je zákaznická motorka něčím naprosto běžným,V F1 má většina lidí vyrážku už jenom když někdo řekne zákaznický vůz.Proč?

    + 2 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Třeba proto, že F1 byla a je šampionátem konstruktérů?

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Je to historicky... MotoGp má mnohem blíže k silničním motorkám, než F1 k silničním vozům... Takže je to vesměs soutěž výrobců a jejich schopností postavit nej. stroj...

      MotoGP bych spíše srovnával s DTM než s F1.

      + 4 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        Dovolil bych si nesouhlasit, MotoGP je nejrychlejší závodní motorka, stejně tak je F1 nejrychlejší závodní auto. Motocykl MotoGP má k seriové motorce skoro stejně daleko, jako F1 ke sportovním autům - některé technologie se použijí, ale nelze aplikovat vše.
        A další věcí je to, že zákaznické vozy vymizely až v 80-tých letech a má to nasvědomí eklák s jeho concordem, do té doby bylo běžné, že malé stáje kupovaly vozy a díky zákaznickým vozům byly i národní (nemistrovské) závody F1. Na zákazu trvá především williams (přestože sám začínal jako zákaznický tým) a podle mě je to hloupost. Pokud by mohly nové týmy používat např. 3 roky zákaznické vozy, usnadnilo by jim to vstup do F1 a nebyl by problém s počtem vozů na startu...

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Xinho

    Xinho

    217.118.100.XXX
    Pozeral som tie zavody a boli celkom zaujimave, aj ked, aj tam sa stalo ze Marquez zdrhol, Lorenzo jazdil v zemi nikoho a Ianone treti s odstupom...niekedy tiez nie je na co pozerat (teraz hlavne kvoli pocetnym vypadnutiam po chybach)...kazdopadne v prvej polovici zavodu to bolo velmi velmi zaujimave, vidiet ako v esickach sa jazdci preklapaju a bojuju...cely cas som myslel na to, ze prakticky ziadny aerogrip a spolahnutie na pneumatiky sa stara o zaujimave suboje a jazdu na limite...myslim, ze pre F1 je to dobry priklad kam sa uberat, ako uz bolo velakrat spominane 01

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Andy_cz

    Andy_cz

    160.217.212.XXX
    Zajímavý čtení, díky. Měl bych dvě otázky :-). Ty disky jsou ve stejným měřítku? V tabulce se píše jinej rozměr. A používá Moto GP taky carbon, nebo mají ocelovou klasiku? Ví někdo? Díky!

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Nejsou ve stejném měřítku. MotoGP používá také karbon, za deště ale ocel, protože by se karbon tak rychle nezahřál.

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Andy_cz

        Andy_cz

        160.217.212.XXX
        Díky za info, Petře!

        + 9 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • amater

        amater

        93.99.5.XXX
        Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

        + 1 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Přezdívku sis zvolil vskutku vhodně.
          [odkaz na stránku]

          + 9 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Libor P.

          Libor P.

          89.190.61.XXX
          Mas pravdu, ale karbon potrebuje vyssi provozni teploty, aby fungoval...

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Libor P.

          Libor P.

          89.190.61.XXX
          Navic zelezo ti stabilizuje teplotu, karbon v desti rychle vychladne a navic kotouce jsou odkryty a neda se regulovat chlazeni, jako u F1. Jinak si myslim, ze neni potreba hned nekoho shazovat...Myslim tim ted pana Petra.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.160.XXX
            Rozhodně nemám potřebu někoho shazovat. Škoda, že jsi neviděl, co tady předváděl. Naštěstí se zde takové nadávky dlouho neohřejí. Protiargumenty vždy vítám, pokud se to ale neobejde bez vulgarit, pak má dotyčný smůlu (naposledy se tady někdo oháněl teorii hlasitostí a dB poté, co jsem napsal, že rozdíl mezi loňskými a letošními motory skoro nejde poznat - dotyčný evidentně neslyšel ani ty loňské - vše jde vysvětlit, jen se na to musí jít bez nadávek a zbytečných provokací).

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Honza Š.

    Honza Š.

    147.229.63.XXX
    Díky za zajímavý článek 01

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama