DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 12.04.2016 18:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 18 lidí) 08.04.2016 13:39
Ale chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 12:51
Všechno nové je z počátku drahé. Až se to začne… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 13:17
Celkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Duncan66

                Duncan66

                89.29.32.XXX
                My si nerozumime. Ja mluvim o tom, ze v dnesni dobe se ty naklady zakaznikovi nevrati za celou dobu provozu. U parniho stroje to trvalo roky, mozna desitky let, ale nakonec byli v plusu. Ale kdyz si jako zakaznik poridis dnes elektromobil, solarni panel apod. tak pokud nebudes mit zvyhodnenou cenu pomoci krivych dotaci apod., tak se ti ty vyssi porizovaci naklady jednoduse nevrati za celou dobu provozu.Proto neni vubec kam spechat. Dnesni svet se proste krivi politikou a ruznym pochybnym lobby.

                + 5 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Ale tady nikdo nic nedotuje. F1 je vrcholná disciplína motorismu a jako taková by měla být líhní nových technologií. A tím vždy i byla.
                  A když už se hybridy dávno v autech používají, asi není na co čekat.

                  + 7 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    Duncan66

                    89.29.32.XXX
                    Ale dotuje. Dotuji to divaci, dotuji to ostatni netovarni tymy. Dotuji to staty dotacemi F1 okruhu atp. A v neposledni rade to dotuji sponzori.
                    Je treba si uvedomit, ze ty automobilky nejsou zadna charita. Jejich hlavni motiv neni technologicky pokrok lidstva apod. Jde ciste o preziti v konkurenci a maximalizace zisku. Nic vic, nic min. Kdyby jim analyzy ukazaly, ze stare motory budou nejlepsi na pristich padesat let, tak se zadny vyzkum jednoduse nekona. Kdo si mysli, ze je to jinak, je naivni blazen, ktery zije v bubline a nema vubec poneti o tom, jak funguje realny svet. Tim bych to cele ukoncil, protoze se stejne nikam nedobereme.

                    + 4 / − 7

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Promiň, ale diváci i okruhy přece platí stejné peníze za závody atmosferických i hybridních aut. To není dotace. Za ty peníze je nějaká zábava. To je klasický obchod.
                      A staré nebudou nejlepší na 50 let. Už teď se seriově dělají (Porsche 919, LaFerrari, Mercedes a Mclaren to tuším někam už taky dává). Pokud by to bylo nerentabilní, nedělali by to. Zatím to mají jen špičkové hypersporty, jako dřív turbodmychadla. Dnes má JEN turbo i Fábka, stejně jako v budoucnu bude mít rekuperační hybrid. A nebude to trvat 50 let. Kdybych se toho mohl dožít, vsadil bych se. 12

                      + 6 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        Pokud by to bylo rentabilni, tak by to nedelali pouze do vozu, kde prumerna cenovka zacina nekde na deseti milionech a lidem kteri to kupuji opravdu ale opravdu nezalezi na nejake rentabilite. Oni by si to koupili s rekuperaci i bez, je jim to sumak. 03

                        + 2 / − 7

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Ale ono je to zatím rentabilní jen v drahých vozech. O tom žádná.
                          Bez té technologie by to už bylo jiné auto. Ti lidé si to koupí právě proto, že jde o takový špičkový a moderní vůz. Kdyby to tak nebylo, tak by si kupci koupili jiné auto s atmosferickým motorem. I ty se pořád dělají.Takže je to rentabilní, jen zatím pro bohaté kupce. Ale je to jen otázka času. Stejně jako si kdysi auto s turbem kupovala pouze zazobaná smetánka a za pár let auto bez něj ani nekoupíš. 03

                          + 6 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Duncan66

                            Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            Asi mame oba odlisny nazor na pojem "rentabilni" 13

                            + 1 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Pro mne je rentabilní něco, co se ekonomicky vrátí. U těch aut to (pokud vím) platí. 03
                              Pokud vím tak třeba Veyron rentabilní nebyl, navzdory "konvenčnímu" motoru.

                              + 3 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Duncan66

                                Duncan66

                                89.29.32.XXX
                                A jak se ekonomicky vrati ty hracicky u LaFerrarri, kdyz s nim majitele nenajedou ani 1000km rocne? 18

                                + 3 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  93.99.87.XXX
                                  Asi tak, jako se vrátí ekonomicky playstation na hraní her.
                                  Bavíme se o výrobcích aut, nebo za jaký blbosti jsou lidi schopní peníze utratit?
                                  Pro Ferrari se investice vrátí a to je podstatné. Kdybych to bral podle tvého kritéria, měly by se auta přes 25kW přestat vyrábět. Protože 25kW ti na 130km/h na dálnici stačí, tudíž si kupovat dražší motor je ekonomický nesmysl. 03

                                  + 2 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                              • uzivatel000513

                                uzivatel000513

                                90.180.166.XXX
                                když vám dotoho vstoupím. hlavní duvod proč ferrari a podobní mají hybridy a turba je ten že musí plnit čimdal víc ostre emisní limity. a samo ferrari po zavedění turba nepřimo řeklo že to je v podstatě na hovno ale že to dělat musejí.

                                + 1 / − 3

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  93.99.87.XXX
                                  No nejsem si úplně jistý, že vozy jako Porsche 919, LaFerrari apod jsou zrovna dělané na to, aby firmám snížily statistiky emisí.
                                  Ale samozřejmě obecně zavádění turba a hybridů do výroby s tím souvisí. Stejně je ovšem přímá úměrnost mezi emisemi a spotřebou. 03

                                  + 1 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                • Bohuš R.

                  Bohuš R.

                  91.127.175.XXX
                  Ako vies, ze sa nevratia. Ropa ani uhlie pri dnesnom sposobe zivota tu vecne nebude. Si si 100% isty, ze o 10 rokov nebude stat liter benzinu 2 alebo 3 eura? Co si natankujes do auta za 20 rokov ked sa ropa vytazi? Niekedy mozno rentabilne nebudu za cely zivot ale mozno budu jednym z mala vychodisk dodavok energie

                  + 1 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • armyk

    armyk

    130.226.139.XXX
    Těch 45% dosáhli jen díky elektromotorům... Elektrárny mají takovou účinnost, kvůli tomu, že odpadní teplo se nevyužívá, respektive málo... Jednoduše proto, že by se to ekonomicky nevyplatilo.

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Ano i díky elektromotorům, ale to co pohání ty elektromotory produkuje opět ten spalovací motor. 03

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        Ale to je preci burt. Tady jde o to, ze je to pro bezny zivot silne neekonomicke. Ty elektrarny by taky byly schopne vyuzit "odpadni teplo" a dalsi energii, ale bylo by to proste za cenu zvyseni ceny energie. To srovnani F1 vs Elektromobily dobijene z elektrarnami je demagogicka polopravda.

        + 2 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ale autor přece zmínil, že je to v závislosti na použitém zdroji energie. Tak co je na tom za polopravdu? Jen řekl, že v běžné zemi jako je ČR, je ta účinnost nižší. Že by se dala zvýšit, v tom článku je. Dalo by se využít odpadní teplo (částečně se to dělá a dělat to víc je opravdu komplikované a spojené s dalšími ztrátami) a dalo by se přejít víc na obnovitelné zdroje. To v tom článku je. Nevím, proč ses tak pohoršil. 03

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.29.32.XXX
            Ze nam tvrdi, jak bychom z toho meli byt fascinovani. Pritom, pokud bychom platili za elektrinu 100x tolik, tak je ta ucinnost elektromobilu treba 60%. A porad bychom byli o rad levnejsi.

            + 0 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Vem si jaderné elektrárny. Do těch se navalilo peněz. A vrací se to pomalu a jistě. Pracuje se na fúzních elektrárnách. Navalily se do toho stovky miliiard eur a nedávno ohlásili obrovský úspěch, že z té elektrárny už dostali víc proudu, než do ní vložili. Po desítkách let výzkumu, z toho už dostali nějaký kW. A vidíš, vědci jsou z toho štěstím bez sebe. Tak proč nemít radost, že zvýšili o polovinu účinnost motoru, který se bude jednou používat běžně. Dovolím si tvrdit, že to bude mnohem dřív, než začnou pracovat opravdové fúzní elektrárny. 03

              + 8 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                89.29.32.XXX
                zase neprehanej. Zatim se do toho "stovky miliard eur" nenavalily. Mozna v budoucnu, az zacnou stavet nejake vetsi kousky.
                A srovnavat to se zvysenim efektivity u spalovaciho motoru pridavnymi technologiemi je docela usmevne.

                + 0 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama