DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: F1 motory nemají nic společného se silničními vozy, Mercedes to popírá

Bernie Ecclestone je známým kritikem současných motorů v F1. Podle něj se z nich nebude nikdy nic využívat v běžném provozu. Podle dominantního Mercedesu to ale není pravda.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone: F1 motory nemají nic společného se silničními vozy, Mercedes to popírá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 22.05.2015 11:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 29 lidí) 20.05.2015 08:35
Hezký článek Zase výborné počtení. Čolvěk se… »
» SebVonVett (Hlasovalo 12 lidí) 20.05.2015 10:00
Bernie je top značka na hamonín, ale v tomto … »
» uzivatel000968 (Hlasovalo 10 lidí) 21.05.2015 17:39
... a na batérie budeme potrebovať verejnú sieť… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    37.188.224.XXX
    Technologie Celej ten systém, možná jednou časem bude mít svoje místo v sériové výrobě, to Cowellovi nerozporuju. Ale proč tím zasírají F1, proč si to nevyvíjejí v laboratoři, nekrouží si kilometry někde v soukromí na polygonu, proč chtějí, aby jim F1 ten vývoj platila* a proč jim na to F1 přistoupila?

    *) platila: přímo penězmi od zákaznických týmů a za účast od FOM (netýká se Renaultu a Hondy), nepřímo poskytnutím prostoru pro reklamu v -ještě pořád- nejsledovanější motoristické disciplíně světa

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    ......... Každé auto by malo mať okrem modernej pohonnej jednotky ešte jeden motor Bernie, špeciálne na výrobu hluku, smradu, iskier, šmirgľovanie pneumatík, dotankovanie...

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fero

    95.102.125.XXX
    podla mna buducnost hybridnych aut nieje v takejto konfiguracii ako sa teraz pouziva v f1
    buducnost hybridu je, ze spalovaci motor bude sluzit len ako elektrocentrala a sam nebude priamo pohanat auto. takto bude ten motor pracovat vzdy v oblasti najlepsej efektivity

    + 13 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SebVonVett

    SebVonVett

    62.204.233.XXX
    Bernie je top značka na hamonín, ale v tomto případě ví co dělá. Dobře ví, že k F1 patří hukot, stejně jako forsáž ke Gripenu. Když si fanda koupí vstupenku za 10-15tis, chce si to do smrti pamatovat, nebo se příští rok vrátit. S grglavkami si dovoluji pochybovat o nějaké po-závodní euforii. Tento článek je podle mne úplná hovadina. Není ani tak o Berniem a F1, ale o tom, jak to s námi automobilky "myslí dobře"...

    + 12 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonymouse

      82.119.113.XXX
      Prepáč, ale nemyslím si, že pri kupovaní vstupeniek je niekde uvedené, že za 10-15tis. dostaneš hukot!
      Na hukot sú iné, menej záživné automobilové športy, napríklad, kde sa naháňajú po rovinke 6 sekúnd 03

      + 12 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        88.80.244.XXX
        Je veľa kategórii s turbomotormi a majú pekný zvuk. V televíznej F1 by to bolo tiež tak, keby pekný zvuk neprekrikovali blbí komentátori. Zopár priateľov silných zážitkov si môže púšťať do sluchátiek dychovku.

        + 12 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Conwell trepe, až sa hory zelenajú,... ...lebo osobný a úžitkový automobil by mohol eventuálne využiť MGU-H len pri ceste po diaľnici aj tam len na dlhšie vzdialenosti a nie v bežnom provoze, kde sú zápchy a tento subsystém by bol nerentabilný a predražil by nielen pohonnú jednotku ale aj samotné auto, takže takéto auto by si nik nekúpil. 02 Auto ako som už povedal, by bolo sakramensky dráhé a automobilky idú celkom inou cestou v hybridnej technike, kde je trend použiť nizkolitrový trojvalec v stabilnom režime, kedy má najmenšiu spotrebu, len na dobíjanie batérií a pohon výhradne elektromotormi na kolesách náprav, čo je najlacnejšie a najlepšie z hľadiska smerovania energie bez strát. To, čo vymysleli pre F1 je moloch a môžu si ho založiť, tak do múzea. 01

    + 21 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mr.B

      188.92.14.XXX
      Nejsem odborník na motory, ale logika věci mi říká, že ztráty vyrobené ve spalovacím motoru (byť malém a účinném) + ztráty vzniklé převodem na el. energii + ztráty vzniklé při uskladnění energie v baterii + ztráty vniklé v elektromotoru musí být větší, než přímý pohon spalovacím motorem ke všemu s využitím různých rekuperací.

      + 12 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        88.80.244.XXX
        Veľkosť nádrže áut F1 svedčí o opaku.

        + 13 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Tu ale hovoríme o reálnych autách,... ...priateľu, teda hybridoch, ktoré musia sĺňať emisnú normu EURO VI a premena v generátore, uloženie do batérií, podporená o tú získanú s MGU-K pri brzdení a použitá zas na pohon v každom kolese s reguláciou, aby to malo známky ako s mechanickým diferenciálom, to je to najproduktívnejšie nielen ekologické, ale aj ekonomické riešenie, aby auto bolo ekologické a splnilo normy EÚ, lebo inak má zákaz jazdiť po verejných komunikáciách. A ak ty vieš o lepšom riešení, môžeš ma prekvapiť, no nechoď na mňa z vodíkom, lebo nemáš k tomu verejnú sieť čerpacích staníc. 08

        + 18 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000968

          uzivatel000968

          85.237.234.XXX
          ... a na batérie budeme potrebovať verejnú sieť skládok odpadu ...

          + 10 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ty by si zakladal,... ...len kompostárne Imré, ale batérie Li-Air sú reciklovateľné, takže nie. 11 Okrem Lítia je v nich len luft.

            + 15 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • anonym

        147.229.221.XXX
        U hybridů je možno provozovat spalovací motor v ideálních otáčkách (resp. velmi blízko), tj při maximální účinnosti, ta je pak z celého provozu blízká udávané účinnosti (např. 40 % u dieselů), což u prostého spalování není možné dosáhnout, pokud nepojedete mezi odpočívadly na dálnici za plynulého provozu. Závislost účinnosti na otáčkách pak hraje ve prospěch elektromotorů, mají větší rozsah vysoké účinnosti, a to i při započítání zmiňovaných ztrát.

        + 10 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Áno presne si spomenul koncept Volva,.. ...a jeho nového Hybridu. 01

          + 17 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Arnošt

    213.151.83.XXX
    Mercedes... Celý systém je neskutečně drahý. Ve své podstatě je použitelný jedině v autech pro snobské milionáře.K takovým autům Mercedes patří. Pro běžný trh je systém nepoužitelný.

    + 14 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar

      77.240.188.XXX
      To je dle mě nesmysl. Já jsem pravděpodobně trochu starší než vy, takže pamatuji když začali první osobní počítače (PC). Byly velké, pomalé a s cenou se člověk nedostal pod 100 tisíc Kč, a to v době kdy průměrná mzda byla pod 10 tisíci měsíčně. Stejěn tak jsem zažil první velké a těžké mobilní telefony, které byly opět neskutečně drahé. A v podobném duchu bych mohl pokračovat. Proč to píši je fakt že věci které před dvaceti lety byly velké, drahé a z mizernou účinností, máme dnes doma každý a to jen za zlomek původní ceny a s mnohem větším výkonem. to je věc vývoje a stejně tak to bude se spalovacími motory, jednotlivé technologie zlevní a za cca. 10 let budou naprosto běžnou součástí sériově vyráběných automobilů.

      + 23 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonymouse

      82.119.113.XXX
      Netreba rozmýšľať ako Bernie, či menejinteligentní ľudia (neber to osobne) ktorým ide len o peniaze, alebo hluk motora (nevyužitím odpadového tepla).
      Treba to brať ako novú technológiu, ktorá pri využití aj pri 1/10 pomôže vytvoriť ekologickejšie a zároveň výkonnejšie pohonné agregáty. A cena? Cena sa upraví masovým využitým a výrobou ... 03

      + 13 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Pred tebou určite veda,.. ...smekne ! 02 Ne klobouk, ale kalhoty . 18 11

        + 9 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Hezký článek Zase výborné počtení.
    Čolvěk se snaží dávat na pomyslné váhy všechna "pro" a "proti", než tu napíše nějaký názor. Takovéto články mu mohou hodně pomoci pochopit oč jde.
    Ať se na mě nikdo nezlobí, ale mně z toho pořád vychází, že Berniemu jde jen o jeho zisky. Zatímco automobilky se snaží, (když už do toho své peníze cpou), také něco využít (získat) zpět. Možná pochopily, že investice do vývoje přes F1, jsou sice obrovské, ale také s mnohem účinnějším a rychlejším výsledkem. A tudíž budou moci své systémy mnohem dříve implantovat do sériové výroby svých aut.
    Tak Ecclestone vymýšlí umělé pitomosti, do kterých navíc ani nemíní investovat. Příkladem je umělé kropení dráhy. Po pořadatelích tento pán chce, aby mu platili za možnost uspořádat Grand Prix a ještě by jim tahal peníze z kapes a přidělával starosti s kropením.02 Asi jsem zaujatý, ale toho člověka nějak dlouhodobě nemusím.03

    + 29 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama