DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy pro sezónu 2015: Vyšší brzdný moment, pokroky v chlazení i v materiálech

Co se změnilo oproti minulé sezóně v oblasti brzd monopostů F1? Díky spolupráci se společností Brembo přinášíme několik přehled těch hlavních vylepšení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brzdy pro sezónu 2015: Vyšší brzdný moment, pokroky v chlazení i v materiálech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 09.04.2015 07:41 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Je dobre, ... ...že Malajzia je 2. závod v kalendári v r. 2015, lebo tu je možné riadne tieto komponenty overiť a ak išla hmotnosť aut nahor, je potrebné zvýšiť aj výkonnosť predných bŕzd, čo je viac menej logické, lebo na zadných je značná časť práve na systéme BBV a kotúče na zadných kolesách sú podstatne menšie. 11 Ak brzdy dobre fungovali v Sepangu, je viac ako pravdepodobné, že budú na iných okruhoch fungovať viac ako spoľahlivo a Brembo odviedlo dobrú prácu. Naopak konkurencia nie, lebo ťažkosti Red Bullu to jasne ukázali v závode a Red Bull ako vidieť, zase raz pochybil. 02

    + 20 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • g0dlike

      88.103.65.XXX
      V článku stojí, že Brembo dodává brzdy jak Ferrari, tak Red Bullu.......

      + 12 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • g0dlike

      88.103.65.XXX
      Jo a pokud se nepletu, tak všechny 4 kotouče mají stejný průměr...20 Takže zadní nejsou určitě "podstatne menšie"

      + 11 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Je to individuálne,... ...ale vždy kvôli ušetreniu hmotnosti. Preto použiješ menšie priemery, alebo menej strmeňov pri rovnakých kotúčoch, lebo na zadné kolesá potrebuješ menší brzdný moment o ten, ktorý sa marí v alternátore pri dobíjaní v MGU-K. Inak to legovanie AL telesa Lítiom sa robí preto, aby si zvýšil nielen pevnosť, ale aj pórovitosť Al zliatiny a tým lepšie vlastnosti chladenia bŕzd, ty mysliteľ.11 18

        + 20 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Nie Red Bull prešiel na iného dodávateľa,.. ...v r. 2015 a ten sa neosvedčil, preto sa Red Bull vrátil k Brenbu. 11 Si si to asi zle prettým nečítal v predošlom článku, alebo vôbec, preto je pre teba novota. 18

        + 23 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000968

          uzivatel000968

          95.105.187.XXX
          ... píšeš hlúposti ...

          ... RED BULL , po odchode Vettela, pre sezónu 2015 odišiel k inému dodávateľovi...a to k americkej firme HITCO ...

          ... v minulosti tak neurobil preto, lebo VETTEL si tohto dodávateľa vyslovene neprial ...

          ... a teraz, ak problémy sa nepodarí s HITCO-m doriešiť, zvažujú o spätnom krok... t.j. návrat k firme BREMBO ...

          ... 03 ...

          + 12 / − 23

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • g0dlike

            88.103.65.XXX
            No ale na webu RBR ve specifikaci letošního vozu stojí, že mají třmeny Brembo. A někde jsem dokonce četl, že mají Brembo třmeny a koutoče od jiného dodavatele. Tak nevím...

            + 13 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          85.70.74.XXX
          Na zadních kolech potřebuješ stále zhruba stejný brzdný moment jako na těch předních, aby chování auta na brzdách bylo předvídatelné nezávisle na momentální stavu a nabití baterií. Brzdný moment MGU-K je totiž docela nekonstantní. Třeba na městkých tratích, kde se opakovaně prudce brzdí v krátkém čase MGU-K nemusí ubrzdit zhola nic, protože už prostě není kam rekuperovat.

          Jediné, kde se dá ušetřit hmotnost je ubrat na šířce kotouče, to má na účinnost zanedbatalný vliv, postihne to především výdrž a sníží tepelnou setrvačnost.

          + 9 / − 19

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            O tomto tu bol jasne článok v predošlom,... ...kde sa jasne písalo, že vzadu sú menšie rozmery kotúčov aj menej strmeňov, aby sa ušetrilo na hmotnosti a brzdný moment sa musí elektronicky upraviť tak, aby auto na danú trať vyhovovalo jazdcovi ako si to praje nastaviť, pričom súčet momentu MGU-K, kde sa mechanická práca marí v alternátore v brzdný moment bol v súčte s brzdným momentom zadných kotúčových bŕzd k tým predným v pomere, aby malo presne také jazdné vlastnosti ako to požaduje ten, ktorý pilot pre danú trať. A preto vlastne jazdci trénujú, lebo aj tieto veci treba nastaviť a nastavenie v Sepangu bolo iné, ako v Austrálii a v Číne bude zas úplne iné. 11 Dúfam, že to už konečne chápeš. 14

            + 16 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • XR

        78.157.160.XXX
        Trochu se pleteš. Díky silnějšímu MGU-K jsou od loňska brzdy na zadní nápravě menší - průměr i tloušťka (25mm) a místo 6 jen menší 4pístkové třmeny.

        + 10 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • beran

        62.201.23.XXX
        Podle teorie dynamiky vozidel. Brzdná síla na kole je součin zetové složky síly a součinitele tření. Při při stejném brzdném momentu vpředu a vzadu: na předních kolech šel do smyku a zadek by brzdil méně než může. U formule do toho vstoupí další faktory jako různá přední a zadní pneumatika, aerodynamika.... ale určitě nelze zobecnit, že vpředu a vzadu bude stejný brzdný moment.

        + 10 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • beran

          62.201.23.XXX
          Teda naopak. Zadek by šel do smyku a na předku by to dokázalo brzdit víc.

          + 8 / − 13

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • XR

            109.81.245.XXX
            S Hitcem to je nesmysl z německých médií. Red Bull vpředu zkouší kotouče Carbone Industrie.

            + 10 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu