Zajímavá čísla o Lotusu E23: Zrychlení z 0 na 200 km/h za 4,9 sekundy

PH, 6. února 2015, 06:30 Google+

Lotus zveřejnil několik zajímavých čísel, které se týkají jeho nového monopostu E23.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 07.02. 05:18) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

0 - čas v sekundách, který trvá převodovce při změně převodu (při řazení nikdy nepřichází o pohon)

0,04 - o kolik sekund E23 zrychlí v každém kole díky klesající hmotnosti v důsledku spalování paliva (není při tom brána v potaz degradace pneumatik)

1,6 - čas (v sekundách), který E23 potřebuje ke zpomalení ze 100 km/h až do zastavení

1,7 - nejrychlejší zastávka (v sekundách) zaznamenaná během závodu s výměnou jedné pneumatiky

2,8 - průměrný čas, který posádce v boxech zabere výměna všech čtyř kol a pneumatik

4 - počet pohonných jednotek určených pro každého jezdce v sezóně 2015

4,9 - kolik sekund E23 potřebuje pro zrychlení z 0 na 200 km/h

6 - počet závodů v řadě za sebou, které musí zvládnout převodovka (mezi nimi nemůže být vyměněná bez penalizace v podobě odsunu o 5 míst na roštu)

8 - počet rychlostí pro jízdu vpřed + 1 zpátečka (počet převodů u převodovky E23)

12 - váha zadní pneumatiky Pirelli v kg (včetně ráfku)

15 - počet hodin, které 12 mechanikům zabere kompletní přestavba vozu na dráze

19,5 - průměrný tlak pneumatiky v F1 (v psi)

30 - váha pilotovy hlavy a přilby v kg při maximálním brzdění 4,5 G (jako plný kufr)

42 - počet otáček pneumatiky za sekundu, když E23 jede rychlostí 300 km/h

60 - množství vody v litrech, které za sekundu rozptýlí mokrá pneumatika Pirelli při rychlosti 300 km/h

87,75 - nárazová energie v kilojoulech, kterou musí vydržet nos vozu při nárazovém testu FIA (stejném množství energie by bylo zapotřebí pro zastavení čtyřtunového slona pohybujícího se směrem k vám rychlostí 24 km/h).

90 - provozní teplota pneumatik Pirelli ve stupních Celsia.

lotus e23 maldonado jerez
Lotus E23 na okruhu v Jerezu (foto: Lotus F1 Team)

102 - tlak v kg vyvinutý na okraj předního křídla při testu ohebnosti FIA - nesmí se přitom prohnout o více než 10 mm

220 - tlak v barech, při kterém funguje hydraulický systém vozu (u silničního vozu se pohybuje kolem 1,8 baru)

702 - minimální suchá hmotnost vozu v kg

1 100 - teplota výfukových plynů ve stupních Celsia při plném plynu

1 200 - teplota (v °C), kterou může dosáhnout brzdový kotouč během závodu

2 500 - počet změn převodových rychlostí, které musí piloti průměrně učinit během velké ceny

30 000 - počet individuálních dílů, ze kterých se skládá každý vůz E23

125 000 - maximální rotační rychlost MGU-H (v ot/min)

250 000 - množství hodin přepočtených na jednoho člověka, které byly věnovány konstrukci E23

Vytisknout

Diskuze: Zajímavá čísla o Lotusu E23: Zrychlení z 0 na 200 km/h za 4,9 sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 07.02.2015 05:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Honda chystá sérii vylepšení své pohonné jednotky: "Problémy vyřešíme"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud