Mercedes v Jerezu oficiálně představuje W06 Hybrid + technické specifikace

Petr Hlawiczka, 1. února 2015, 07:00 Google+ Mercedes 2015

Stáj Mercedes před zahájením testů v Jerezu oficíálně odhalila následovníka loňského mistrovského auta: W06 Hybrid.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 02.02. 10:36) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

I když německý tým již ve čtvrtek po svém prvotním testu v Silverstone několik snímků vypustil, dnes přišla v Jerezu před začátkem testování na řadu oficiální prezentace nového monopostu, s nímž budou chtít v sezóně 2015 obhájit tituly.

"V roce 2015 jde spíše o evoluci než o revoluci. Tvrdě jsme pracovali na všech oblastech pohonné jednotky, abychom zvýšili konverzní efektivitu každého jednotlivého systému. Snažili jsme se vytvořit balík, který by byl tepelně efektivnější a produkoval vyšší absolutní výkon," popisuje Andy Cowell, který má na starosti vývoj pohonné jednotky.

"V tomto ohledu jsme se soustředili na spalovací efektivitu a třecí ztráty - ať už jde o jádrové části motoru s vnitřním spalováním či o pomocná hlediska ICE a ERS. Vývoj paliv a maziv byl v tomto procesu klíčový a my jsme v této oblasti pokračovali dobré spolupráci s Petronasem.

V rámci pravidlech existuje velký prostor pro změnu a rozsáhlé možnosti, jak dosáhnout výkonnostních zisků, proto jsme nenechali kámen na kameni v našem tažení za výkonností - a jsem si jistý, že totéž platí o našich soupeřích.

V oblasti motorů jsme se v roce 2015 dočkali tří novinek: každý vůz si musí vystačit pouze se čtyřmi kusy, přičemž se pojede o jeden závod více (celkem 20); FIA povolila jejich vývoj během sezóny do limitu 32 žetonů a nyní jsou povoleny také variabilní vstupní systémy.

K těm Cowell dodává: "Poslední generace motorů F1, kde byly takové technologie povoleny, byly ty z éry V10. Poskytuje to příležitost pro optimalizaci vstupního ladění ICE proti všem provozním hodnotám otáček, a tedy i zlepšení efektivity.

merc

Technický ředitel Paddy Lowe upozorňuje, na další změnu v oblasti převodovek: "Loni jsme měli žolíka, který týmům umožnil během roku jednou změnit specifikaci převodových poměrů - nyní o to přicházíme.

Mnoho týmů využilo výhodu tohoto žolíka v roce 2014 k výkonnostním ziskům spíše než jako bezpečnostní pojistku. Jezdili do Monzy s kratšími poměry, pak pro zbytek sezóny přešly na delší. To nebude představovat ale žádný problém - týmy už jsou dostatečně seznámeny s pohonnými jednotkami, aby dokázali stanovit převodové poměry pro sezónu s dostatečnou sebedůvěrou."

Poté upozorňuje na ještě důležitější změnu v oblasti převodovek: "Týmy dříve mohly u každého pilota během sezóny pětkrát vyměnit fyzické komponenty převodových poměrů. To v podstatě znamenalo, že díly mohly být vyměněny uprostřed cyklu šesti závodů, které musela každá převodovka vydržet.

To je nyní pryč, což představuje mnohem větší změnu. Týmy nyní musí zkonstruovat poměry tak, aby přirozeně vydržely vzdálenost šesti závodů, což bylo klíčovou překážkou, kterou jsme během zimy musely překonat."

Nový Mercedes má nový nos kvůli změně pravidlům, nyní se nachází níže než loni. Koncept je ale stejný: udělat ho co nejkratší a přední křídlo uchytit co nejvíce vpředu, což je ze strukturálního pohledu velmi náročné.

Další vizuální změna se týká zadního křídla: "Přesunulo se na jeden centrální pilíř ze strukturálních a aerodynamických důvodů," vysvětluje Lowe. Upozorňuje také na přední zavěšení, kde Mercedes loni inovativně přišel se spojeným dolním ramenem: "Máme ještě extrémnější verzi inovativního konceptu, který jsme představili loni."

mercedesSnímky z prezentace Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Technické specifikace Mercedesu W06

Šasi
- monokok: zformovaný kompozit z uhlíkových vláken voštinové struktury
- karosérie: kompozit z uhlíkových vláken včetně krytu motoru, bočnic, podlahy, nosu, předního a
   zadního křídla
- kokpit: odnímatelné sedadlo jezdce anantomicky tvarované z uhlíkových kompozitů, šestibodový
   upínací pás jezdce, systém HANS
- bezepčnostní struktury: ochranná buňka kokpitu zahrnuje nárazuvzdornou konstrukci a panely
   proti pronikntuní, čelní nárazovou strukturu, předepsané boční nárazové struktury, integrovanou
   zadní nárazovou strukturu, ochannou strukturu při převracení vpředu i vzadu
- přední zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken a pushrodem aktivované torzní pružiny a vahadla
- zadní zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken a pushrodem aktivované torzní pružiny a vahadla
- kola: Advanti, kovaný hořčík
- pneumatiky: Pirelli
- brzdový systém: uhlíkové kotouče a destičny, vzadu brake-by-wire
- brzdové třmeny: Brembo
- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem
- volant: konstrukce z uhlíkových vláken
- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
- vybavení: McLaren Electronic Systems (MES)
- palivový systém: kevlarem vyztužený gumový měchýř ATL
- maziva a kapaliny (převodovkový a hydraulický olej): Petronas Tutela

Převodové ústrojí
- osm rychlostní pri jízdu vpřed, jedna zpátečka, hlavní skříň z uhlíkových vláken
- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky aktivovaná
- spojka: uhlíková lamela

Rozměry

- celková délka: 5 000 mm (loni 4 800 mm)
- celková výška: 950 mm
- celková šířka: 1800 mm
- hmotnost: 702 kg

Motor
- typ: Mercedes-Benz PU106B Hybrid
- minimální hmotnost: 145 kg
- další součásti pohonné jednotky: motor s vnitřním spalováním (ICE), jednotka motorgenerátoru -
   kinetická (MGU-K), jednotka motorgenerátoru - tepelná (MGU-H), úložiště energie (ES),
   turbodmychadlo (TC), řídicí elektronika (CE)
- počet pohonných jednotek: pět na jezdce a sezónu

Motor s vnitřním spalováním (ICE)

- objem: 1,6 l
- počet válců: 6
- úhel sevření válců: 90°
- počet ventilů: 24
- max. otáčky: 15 000 ot/min
- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)
- vstřikování paliva: vysokotlaké přímé vstřikování (max 500 barů, jedna tryska na válec)
- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína na společné hřídeli
- maximální otáčky výfukové turbíny: 125 000 ot/min

Systém pro rekuperaci energie (ERS)
- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes jednotky motorgenerátorů
- úložiště energie: řešení z lithium-ion baterií, hmotnost mezi 20 - 25 kg
- max. uložení energie na kolo: 4 MJ
- max. otáčky MGU-K: 50 000 ot/min
- max. výkon MGU-K: 120 kW (161 koní)
- max. rekuperované energie MGU-K na kolo: 2 MJ
- max. uvolňené energie MGU-K na kolo: 4 MJ (33,3 s při plném výkonu)
- max. otáčky MGU-H: 125 000 ot/min
- max. výkon MGU-H: neomezen
- max. rekuperované energie MGU-H na kolo: neomezeno
- max. uvolňené energie MGU-K na kolo: neomezeno

Paliva a maziva
- palivo: Petronas Primax
- lubrikanty: Petronas Syntium

Vytisknout

Diskuze: Mercedes v Jerezu oficiálně představuje W06 Hybrid + technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 02.02.2015 10:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull předvádí další Neweyho dílo: vůz RB11 v novém černobílém zbarvení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud