DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Mercedes v sezóně 2014 dominoval i díky své pohonné jednotce, která byla zároveň tou nejefektivnější v historii. Jak probíhal její vývoj?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 13.01.2015 16:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 12 lidí) 10.01.2015 09:53
Petře 01 Opět neskutečný článek, super!!! Sice… »
» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 10.01.2015 23:47
Díky za pochopení, Mobile1. 01 Na trolly… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 9 lidí) 10.01.2015 20:30
ne? fakt? to je potupa, F1news překládají z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mobil1

    Mobil1

    46.135.41.XXX
    Díky za článek Petře Je vidět, že Mercedes svůj úspěch prodává opravdu s vervou... Není se samozřejmě co divit, vyšlo jim to a ta dominance byla až neskutečná.

    Je to sice takový trochu marketingový článek, ale je pochopitelné, že nebudou roztrubovat detaily o tom jak jejich pohonná jednotka funguje.

    Každopádně by mě zajímal zdroj té informace o tom že paliva a maziva ExxonMobil, byla příčinou horší výkonnosti motoru u McL. Jestli je to od Mercedesu tak vzhledem k tomu, že je Petronas jejich sponzorem... Jinak se mi moc nechce věřit tomu, že ExxonMobil jakožto největší olejářská společnost, 1-2 největší společnost na světě vůbec, s US technolgiemi by neuměla udělat to co Malajský Petronas...

    Jestli problém není v tom, že Petronas ten motor vyvíjel od počátku s Mercedesem a znali specifické požadavky na maziva a paliva tohoto soustrojí a ExxonMobil byl postaven před hotový motor v poslední chvíli.

    Každopádně se pokusím o tomhle taky něco zjistit...

    PS: K diskuzi pode mnou: vůbec mi nevadí jestli se jako zdroj používají jiné články. Minimálně je to kvalitně technicky přeloženo a já nemusím pročítat další weby.

    Samozřejmě můžou tady být jenom originální, nové články a zdejší redaktoři by to určitě rádi dělali a zvládli by to, ale to by musel být tenhle web placený nebo sponzorovaný (=neobjektivní). Nedávno jsme o tom diskutovali s Petrem a podle mne je lepší to nechat tak jak to je.

    Mějte se.

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Díky za pochopení, Mobile1. 01

      Na trolly nemá cenu reagovat - nejde o překlad z žádného webu (záměrně pominu, při jaké příležitosti tohle Andy řekl, ať se to konkurence snaží zjistit sebevíc). Ti, kteří nám závidí, zaostávají a mají důvod, proč se nás snažit pošpinit (ať už v TV, na svém webu nebo v diskusi). Teče jim do bot (hrozí, že komentovat bude někdo jiný), návštěvnost neroste a předražený e-shop nejede. Co jim taky zbývá?

      Naštěstí máme inteligentní čtenáře, kteří mají mají možnost navštěvovat i konkurenci, kde mohou strávit méně času kratšími, méně hodnotnými "nezdrojovanými" články. Tam mají dokonce redaktoři tu drzost zkopírovat článek odjinud a označit ho za exkluzivní.

      + 12 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001093

    uzivatel001093

    78.45.30.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jake HorseRadisher

      Jake HorseRadisher

      85.207.90.XXX
      ne? fakt? to je potupa, F1news překládají z cizích stránek, jediný web v ČR co to dělá, ostatní jsou tak boží, že se sami dělají rozhovory a technické analýzy, dokonce jim i týmy půjčují auta, aby je mohli oni po technické rozebrat...

      Jako co čekáte? Ano občas se tu díky petrovi objeví nějaký unikátní rozhovor s někým, ale jinak překládají z cizích stránek... jako i konkurence, jen konkurence je spíš na drby a nekvalitní překlady(google tranlator u nich jede!!!)
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Jde vidět, že neumíš anglicky, to je úplně jiný rozhovor, *** 04
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 8 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jarda

      78.157.160.XXX
      Werni, ty si vážně taková guma, že nevíš, že ten rozhovor je o něčem jiném? Jsi to porovnej. A všiml sis články u konkurence? Tam jsou teprve podvodníci, když za exkluzivní články vydávají překlady. A tam neuvádějí zdroje vůbec.

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.157.160.XXX
      odkazuješ na rok starý, podstatně kratší článek, přišel sis jen plivnout? Který československý web je lepší? Tady občas jsou i exkluzivní informace - jinde je nenajdeš. Tak kam - k hlupákovi Richterovi nebo amatérovi Kubalovi - kde jsou články mnohem kratší a překlady nepřesné? Ty jsi od konkurence? 02

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Zahradnik

    109.71.214.XXX
    Článek Znovu výýýborné Čtení, děkuji. Jen škoda, že Andy Cowell neprozradil alespoň o málo více 03

    + 13 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Děkujeme. Zajímalo nás pochopitelně více, Andy je ale žel neoblomný, pokud jde o tech. detaily.

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonymouse

    82.119.113.XXX
    pekné čítanie, ale ... pri tých nových technológiach ma napadlo, čo takto im dať miesto paliva len fľašu čistého vodíka, a nech si poradia ! kto vie, ako by potom išiel vývoj civilných vozidiel? ;-)

    + 10 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jake HorseRadisher

      Jake HorseRadisher

      85.207.90.XXX
      Vodík je ještě moc vzdálenou hudbou budoucnosti, sice je ho ve vesmíru v podstatě nekonečno, ale jeho získávání je stále velice náročné a velice drahé...Navíc nevím jak vy, ale já bych nechtěl vozit pod zadkem nádrž s něčím, co když se poškodí tak okamžitě exploduje...(pro ty co napíšou, že to samé je LPG a CNG, tak není, zemní plyn(methan) ani prophan- buthan narozdíl od vodíku neexplodují v okamžiku kdy se smísí se vzduchem, ale většinou ty nádrže mají bezpečnostní uzávěr, který povolí pokud by došlo k nehodě nebo požáru auta a všechno o výbuších jsou mýty, nebo vybuchli blbci co jsi to smontovali sami)... nyní je technologie kterou výrobce automobilů zajímá hybridní tehchnologie, a bohužel bez výrobců motorů to asi nepůjde :)

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Někde jsem četl, že za 2.sv. války v Leningradu při obležení jezdilo 500 vozů na vodík a k výbuchu došlo za celou dobu v jednom případě a to údajně neměly žádné velké speciální úpravy. Takže technologicky to asi problém nebude.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          To si počul zle ! Ako by ho vyrobili ? Nevieš ? Fukušima ešte nebola k dispozícii. Nemci aj Rusi jazdili na generátorový plyn, t.z. vyvíjač Metánu, splyňovaním dreva. To bola nádoba na aute naviac. 11 18 Samozrejme výkon motora bol nižší, ako na benzín. Takže tak Chlapče. 08

          + 13 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • anonymouse

        213.181.129.XXX
        nj, bezpečnosť ma nenapadla. tak potom 100l vody, a nech si poradia s ňou. ale to by už asi nebola F1, čo? 04

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jake HorseRadisher

          Jake HorseRadisher

          85.207.90.XXX
          pokud vím, tak zatím nikdo nevymyslel motor na vodu, ano z vody se dá udělat vodík, ale počítám, že zařízení které to dokáže nebude vůbec mobilní, a už vůbec natolik, aby se dalo umístit do vozu F1...nebo by to šlo pomocí nějakého katalyzátoru nebo nějakého činidla, ale to by museli mít další nádrž na řekněme 5o litrů... tohle je utopie a nereálnost...

          To už spíš se v F1 objeví ten slovenský zázračný motor, který má účinnost okolo 90% nebo tak nějak... Kapor nám to zajisté napíše :D

          To spíš byl reálnější pohon na methanol, nebo nedej bože na naftu (taky to nikdo nečekal v LeMans)

          Já bych dal ohledně motorů nějaké základní zadání a ať si s ním každý poradí nejlépe jak umí, a ať vznikne více řešení, jak kdysi jedzdily V8, V12 a turba... nebo jak letos v Lemans, kdy LMP1 kategorii používali všichni jiný způsob pohonu :)

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Trochu bych tě poopravil. Vodík sice ve směsi se vzduchem exploduje, ale potřebuje k tomu jednu maličkost. A to zapálit. V tom se od metanu příliš neliší. 03

        + 8 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jake HorseRadisher

          Jake HorseRadisher

          85.207.90.XXX
          teď si to čtu, máš pravdu... co nás to za bullshity na gymplu učili!!!
          Každopádně skladování vodíku je mnohem více náročné než PB nebo methan, skladovat jej jako plynný do do aut je nesmysl, to se ani v osobním automobilismu nedělá a kapalný vodík při -250°C asi taky není nejjednodušší nacpat do auta, navíc musí mít miliony pojistek a plášť nádoby musí být vícevrstvý tudíž i pěkně těžký... viz. [odkaz na stránku]
          :) Omlouvám, se, že jsem lhal, bylo to opravdu neúmyslné, protože nás fakt učili, že vodík po smísení se vzduchem exploduje, jen nám zapomněli říct,že to musíme zapálit 12

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            93.99.87.XXX
            Nemusíš se omlouvat. Nebral jsem to jako lež, spíš nepřesnost. S tím skladováním máš pravdu. Ovšem BMW to už trochu vychytalo a zkoušelo v 7 řadě. Ale ideální to není. Nevím jak reálné by to bylo pro F1. F1 má jednu výhodu. Uchovat tekutý vodik v nádrži 2h není tak náročné, jako celé dny u sériových vozů. 03 Exploze bych se zase tak moc nebál. Při kontaktu s ohněm bouchá i benzín. Vodík má aspoň jednu výhodu. Jak se dostane z nádrže, okamžitě stoupá nahoru. Čímž nechci řict, že exploze nehrozí. 04

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jake HorseRadisher

              Jake HorseRadisher

              85.207.90.XXX
              Tak ono explodovat může všechno co pohání kola... i baterie u elektromotorů...
              tak mně napadlo, že když někteří chtějí F1 vrátit do minulosti, co takhle jí vrátit ještě trochu víc a osadit jí parním motorem, na začátku by to naložili uhlím, v průběhu závodu by sem tam zajeli pro trochu trdého dřeva a koksu a jeli by :D :D :D (myšleno sarkasticky, hlavně na ty co pořád brečí aby vrátily V12,V10, V8 apod.)
              No každopádně jsem hodně zvědav jaké budou další změny na motory v F1. A jestli se změní i druh paliva.

              + 7 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Hmm. Zajímavá představa. Přijíždí RBR s komínem před křídlem do boxů, během přezouvání hodí několik briket uhlí do kotle, po přezutí zapíská a za velkého syčení vyjede na trať. 12
                Obávám se, že benzín za nějakou dobu skončí a pak se mi zdá vodíkový spalovací motor nejmenší zlo. Ale palivové články mají větší účinnost, tak mám strach z toho, že nás čekají podobné závody jako v té E-formuli. Naprosté ticho, jen občasné zakvílení gum. A všichni budou z láskou vzpomínat na krásný zvuk turbomotorů. 04

                + 8 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama