DISKUZE K ČLÁNKU Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?

Usilovný vývoj probíhá nejen v oblasti pohonných jednotek a aerodynamiky nových vozů, ale také v oblasti paliva. Týmy v posledních závodech díky němu dosáhly významných pokroků.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 24.05.2014 10:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000733 (Hlasovalo 13 lidí) 20.05.2014 15:09
Mercedes to má letos vychytané od A do Z 11»
» Prokop S. (Hlasovalo 10 lidí) 20.05.2014 16:48
a co teprv pseudodiabetický motor! »
» hixaxon (Hlasovali 4 lidé) 20.05.2014 17:30
Ne dokud tam jezdí Kimi. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    178.23.219.XXX
    Paliva Pokud by jste občas četli....
    [odkaz na stránku]

    Kapor jako vždy mimo...

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kimi

      94.113.188.XXX
      Přesně tak, Kapor (Lojko) je vždy mimo. Přesná definice. 03 01

      + 13 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Sice píše jako mimoň a často píše i když nemá co říct, ale někdy jsou v těch jeho šílených souvětích ukryté zajímavé a hlavně pravdivé informace, takže určitě není VŽDY mimo. Nikdo nikoho přece nenutí jeho příspěvky číst nebo s ním diskutovat, takže nechápu, proč ho má pořád někdo potřebu řešit. Berte ho jako maskota. 04

        Btw, pro kolegu výše - za to tvé "by jste" bys zasloužil na holou. 03

        + 5 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Trestat chce ten, kdo se v diskusi schovává za anonyma.. to je gól. 18

          + 5 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Hm to teda cumim jak puk. Jsem mel zato, ze vsichni maji stejnou stavu v motorech. Jak se dela potom kontrola paliva? Vzdyt vyrobci musi byt prece vzdy o krok vpredu pred kontrolou, neco jako dopingove zkousky, nebo ne? Nebo jsou testy paliva tak kvalitni a zjisti vsechno, nebo se pouze stanovi "oktanove cislo" a jestli prekracuje dany predpis, ci nikoli a je uplne jedno, co v tom benzinu vlastne je za latky?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      213.195.228.XXX
      Na co se to vlastně ptáš??03 02

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        v clanku na ktery zde dal odkaz anonym je informace, ze palivo F1 obsahuje cca 200 ruznych sloucenin a behem zavodu se zahrivanim jeho slozeni postupne meni a je treba ho vytvorit tak, aby nebylo na konci zavodu diky vyssi teplote palivo nelegalni. A tak si rikam, ze muze mit napr. slozeni nelegalni pred startem zavodu a diky dejum ktere tam postupne probihaji se ruzne "nelegalni" latky apod. spotrebuji, odpari apod. a na konci zavodu v pripade kontroly maji benzin legalni.
        A druhak mi teda prijde tato oblast jako nejjednodussi na usporu nakladu, pokud by byl jednodty benzin a nemuselo by x firem spotrebovavat miliony eur na vyvoj benzinu behem sezony i pro dalsi sezony apod.

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.97.XXX
      rozborem se dá zjistit složení benzinu a ten má určité předepsané parametry do kterých se výrobce musí vejít 04

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      FIA zašlou vzorky k homologaci, ta pak zkoumá před každým závodem paliva týmů (pomocí chromatografie), zda odpovídají.

      Benzín se v F1 skládá z téměř 200 molekul různých frakcí ropy. Vybírají se dle vlastností jako je volatilita, reaktivita na vznícení, obsah energie, plamenová rychlost nebo dle oktanů. Cílem je vytvořit palivo, které se nejlépe hodí pro spalovací komoru nových turbomotorů. Oproti běžným palivům tak dosahují klidně i o 40 koní více.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • JaroB

    88.212.40.XXX
    Mclaren No myslím si, že ešte aj to aké palivo používa Mclaren má svoju príčinu prečo nestíha ani na FI ani na Williams...neveril by som, že až taký ale niečo na tom bude. 14

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Nič nového nám Adrian nepovedal,... ...lebo podobne je to aj u benzínov pre osobné automobily, lebo tie, ktoré používajú vysoko oktanové palivo, motor pracuje nielen z vyššími tlakmi, ale aj teplotami, bez možnosti samovznietenia, pričom ak má to vysoko oktanové palivo tendenciu rýhlejšie a intenzívnejšie horieť, za vyššieho tlaku, spotrebuje sa ho omnoho menej z vyššou efektivitou, čo je každému jasné, preto kvalitnejšie palivo, je čoraz viac žiadané a je záruka nielen vyššieho výkonu nielen u závodných turbomotorov, ale aj u osobných aut. 01 Je nám to Adrian úplne jasné, lebo nie sme žiadne padavky. 11 18

    + 9 / − 23

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Těžko říct něco, co bys nevěděl, ale snad tě Newey neurazil.

      + 19 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nie,... ...ani ty. Som úplne in ! 11 18

        + 6 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kimi

          94.113.188.XXX
          Nj Kapore, my jsme zapoměli, že jsi větší kapacita a guru než Adrian Newey. 20 To bys mohl z fleku nastoupit do Ferrari, když jsou v takové sračce... 18

          + 9 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • hixaxon

            hixaxon

            89.177.88.XXX
            Ne dokud tam jezdí Kimi.

            + 4 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Kimi je kamarát,... ...a ak bude mať ten správny motor, bude môcť jazdiť aj na koskenkorva vodku ! 01

              + 8 / − 13

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • unonym ze štatlu

              90.178.29.XXX
              On myslel jako za Montymezulána

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Máš pravdu,.. ...nechýbajú mi na hlave vlasy ako Marmorínimu a ani v hlave rozum. Chlapec sphodlnel a to je jeho problém. Človek musí byť ako Lewis, stále nespokojný, len tak môže stále napredovať a zistiť vlastne, že to stále ide, len treba chcieť. A čo na to treba? Nikdy nesmieš zastať. vždy sa musíš inšpirovať a nájsť tú správnu cestu. 01

            + 5 / − 13

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.97.XXX
      a co teprv pseudodiabetický motor!

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        V tých je ukrytá budúcnosť,... ...a tie existujú nielen zážehové, ale aj vznetové, nakoľko z vyšším využitím paliva a nižšou spotrebou, klesá aj množstvo emisií v atmosfére a využitie mechanickej práce na úkor tepelným stratám z paliva, naopak rastie, čo je veľmi pozitívne a preto je to budúcnosť, ...
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 4 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama