DISKUZE K ČLÁNKU Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Před sezónou kolovaly informace, že McLaren přijde s inovativním zadním zavěšením. Při představení vozu MP4-29 nic zvláštního vidět nebylo, ovšem při debutu v Jerezu stříbrný monopost vzbudil oprávněný rozruch. Co na něj říkají techničtí ředitelé Mercedesu, Red Bullu či Williamsu, tj. Paddy Lowe, Adrian Newey a Pat Symonds?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 05.02.2014 18:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 25 lidí) 31.01.2014 13:29
Jeho vyjádření se nám žel před uzávěrkou… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 15 lidí) 31.01.2014 13:35
Asi byl zrovna na cestě do Milton Keynes, už je… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 12 lidí) 31.01.2014 11:54
bohužel z historie nedávno minulé máme několik… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • forhe

    195.168.126.XXX
    chyba v nadpise Mate v nadpise chybu. Spravne to malo byt "Co říkají Lowe, Newey, Symonds a Kapor".01

    + 16 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    90.180.29.XXX
    Legalnost nevim jak to muze byt legalni, kdyz to ma zajiste vice jak 100 mm 17

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Zajiste nemá, jak jde vidět z obrázků. Mě spíše vrtá hlavou to zneužití pro aerodynamické účely.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • B2SoS

        B2SoS

        193.165.69.XXX
        Já asi nechápu ten bod o symetrii.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000635

        uzivatel000635

        88.101.0.XXX
        Karoserie je vzadu otevřená - je tam díra. Na auto v klidu nebo v nízkých rychlostech nepůsobí taková přítlačná síla, takže karoserie je ve vyšší poloze a ty závěsy mají nějakou svou polohu vůči té karoserii. A právě v této poloze ty svislé plochy na zavěšení fungují jako jakési "žaluzie" a uzavřou tu díru = zevnitř nemůže tolik unikat vzduch a tak se těsně za autem tvoří podtlak, který pomáhá vysávat vzduch difuzorem z pod auta. Tím se v malých rychlostech zvětší přisátí auta k vozovce a přitom ten odpor, který ty uzavřené "žaluzie" kladou vzduchu proudícímu skrz karoserii je zanedbatelný. Naopak ve vyšších rychlostech se přítlak tvoří více pomocí křídel, ta to auto přimáčknou více k dráze, závěsy propérují = změní se poloha těch "žaluzií" = ta díra se tím otevře a z karoserie může vzduch proudit ven = neklade to takový odpor.

        + 11 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Já jsem nepsal, že mi vrtá hlavou, jak to funguje - to mi je jasné. Mě vrtá hlavou, jak to může projít, když primárním účelem je získání aerodynamické výhody.

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        212.79.110.XXX
        Když jsou legální křidélka na brzdových kanálech, tak proč by nemohlo být legální tohle. [odkaz na stránku]

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    bohužel z historie nedávno minulé máme několik příkladů toho, že zelená od FIA během krátké chvíle mění barvu - viz např kinetické tlumiče Renaultu a další

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • B2SoS

      B2SoS

      193.165.69.XXX
      Lotus s tou kontrolou světlé výšky snad měl být taky nejdřív v pohodě a pak změna kurzu...

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    McLaren to urobil,.. ...ako vidieť veľmi šikovne a ostatné tímy tým riadne zaskočil. Dal si to schváliť od FIA už v lete minulého roku, takže zabránil akýmkoľvek pochybnostiach a ak sa aj niekto odvolá má malú šancu na to, aby to vo FIA prešlo, ako opodstatnený protest, lebo ten môže prísť len na základe výsledkov v závodoch, kde by jeho oba vozy s prehľadom vyhrávali v úvodných VC, ako to bolo počas 4. sezón, pričinením Red Bullu a druhé auto nevyhrávalo len preto, lebo Mark sa nevedel dostatočne na závod vždy sústrediť a jeho myseľ lietala niekde inde, vo výšinách, alebo nížinách vzduchoprázdna. 11 No, hlavná vec, že nasadil chrobáka do hlavy aj ostatným, ktorý určite majú o čom premýšľať a aj takého guru, ako je Adrian, čakajú zrejme bezesné noci nad rysovacou tabuľou. 08 Tak veľa zdaru Adrian, nech sa ti to oklbčiť dobre vydarí ! 01

    + 11 / − 19

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.69.XXX
    Rozklad Ať ten rozklad podají, podle mě se to do pravidel nevejde ani s okem hodně přivřeným a druhým zavřeným.

    + 8 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Bango

      46.13.2.XXX
      Pokud je pravda to o tý zelený od FIA, tak tomu že se to nevejde moc nevěřim...

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mc-l

      80.92.240.XXX
      A jak douho pracujes u FIA?

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Smiřte se s jednou věcí: to zavěšení JE legální.

      + 10 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000190

        uzivatel000190

        194.228.20.XXX
        Neříkám, že tohle konkrétně je nelegální, ale myslíš, že se nemůže stát to, že ten kdo na něco podá protest to podloží takovými argumenty, že i fia svoje rozhodnutí vezme zpět? Navíc tuším, že když se řešili dvojité difuzory tak fia říkala, že v testech si můžou jezdit s čím chtějí a tech. přejímka proběhne až před závodem a pak se teprve může protestovat.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000190

          uzivatel000190

          194.228.20.XXX
          Teď jsem si vzpomněl na ten "kouzelný" systém, který fia loni také tuším lotusu nejdříve posvětila a pak zakázala - něco s brzdami a stabilitou předku či tak něco?

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama