Marussia v Jerezu odhaluje nový monopost MR03 (+foto)

Petr Hlawiczka, 30. ledna 2014, 15:30 Google+

Ruská stáj Marussia dnes konečně odhalila nový vůz, který do Jerezu dorazil s dvoudenním zpožděním. Po krátkém představení se s ním bude snažit co nejdříve připojit k ostatním týmům a vyjet na trať.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 31.01. 00:57) Napište svůj názor
Marussia

Marussia | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Designem odpovídá na dramatické změny v technických pravidlech, jejichž velikost dokládá i loučení s atmosférickými motory, s nimiž jsme se v F1 setkávali od roku 1988. Jejich místo zaujímají nové 1,6litrové V6 turbomotory.

Malá skupinka designérů zahájila práce na MR03 již v roce 2012. Do nového vozu bylo přeneseno  jen několik z 11 212 dílů, z nichž se skládal předchozí MR02. Výsledkem je podle hlavního designéra Johna McQuilliama "vůbec nejlepší optimalizace výkonnosti versus inovace versus designová integrita."

"Během roku 2012 jsme analyzovali každý prvek vozu - od špičky nosu po odtokovou hranu zadního křídla s vědomím, jak radikálně odlišný bude vůz MR03 po tak velké změně technických pravidel.

Ohromně jsme těžili ze stability našich designových týmů - stejné osoby byly na počátku a nyní uzavírají proces trvající 24 měsíců. Myslím si, že právem můžeme být hrdi na způsob, jakým jsme odpověděli na tak významnou výzvu a na kvalitu vozu, s nímž jsme přišli v podobě MR03.

Auto bylo vyrobeno a dokončeno dle velmi vysokých standardů, zatímco se nám podařilo zachovat naše cíle v oblasti úspory hmotnosti s klíčovým důrazem na náš výborný záznam v podobě spolehlivosti.

Největší designovou výzvou bylo bezpochyby chlazení. Patří to už k jedné z oblasti, s kterou jsme nejen potěšeni po designové stránce, ale také pokud jde o míru inovace u našeho řešení. Zcela nové rozložení předního a zadního zavěšení je výsledkem nových aerodynamických pravidel, která kladou větší důraz na mechanickou výkonnost s tím, že mechanické systémy jsou nyní mnohem relevantnější pro skutečné silniční vozy," vysvětluje McQuilliam.

mr03
Marussia MR03 vyráží ke svému prvnímu kolu v Jerezu (foto: Marussia F1 Team)

"U Marussie máme mladé, ale zkušené a extrémně talentované skupiny inženýrů a techniků, kteří obrovským dílem přispěli k našemu pokroku v minulých letech, jak jsme viděli z pokroků mezi roky 2012 a 2013.

Navrhnout vůz, s nímž jsme začali v roce 2012, s integrací celého nového pohonného ústrojí a zároveň tvrdě tlačit na splnění našeho cíle v šampionátu konstruktérů 2013, je dokladem rozsahu, do kterého jsme jako technická organizace vyspěli," uvádí šéf týmu John Booth.

A jaký je letošní cíl Marussie po obsazení 10. místa v loňském šampionátu? "Musíme zmírnit to, že je letošní sezóna obestřena mnoha neznámými povahou našeho týmu, který je vysoce ambiciózní a vždy po sobě žádá více.

Cílem je pohybovat se kupředu, což znamená být v pozici, kdy se už nebudeme muset zaměřovat na nebezpečí zezadu, ale místo toho bojovat s týmy před námi. Na spekulace o relativní výkonnosti je přesto velmi brzy. O tom budeme možná moci hovořit s důvěrou až v Austrálii za 45 dní," upozorňuje šéf týmu, který je vděčný za podporu svých partnerů - dodavateli motorů Ferrari a společnosti McLaren Applied Technologies.

Tým budou v letošní sezóně opět reprezentovat Jules Bianchi a Max Chilton, kteří za něj závodili i v minulé sezóně.

mr03
Marussia MR03 (foto: Marussia F1 Team)

 

Technické specifikace Marussie MR03

Šasi
- označení: MR03
- monokok: kompozit z uhlíkových vláken
- přední zavěšení: ramena zavěšení z uhlíkových vláken a prvek push-rod řídící vnitřní torzní tyč
- zadní zavěšení: ramena zavěšení z uhlíkových vláken a prvek pull-rod řídící vnitřní torzní tyč


- elektronika: MAT SECU TAG 320/Scuderia Ferrari
- karosérie: uhlíková vlákna
- pneumatiky: Pirelli P Zero
- maziva a kapaliny: Shell
- rádio: Riedel
- kola: BBS

- brzdový systém: kotouče a destičky uhlík/uhlík se zadním elektronickým systémem
    (brake by wire)
- brzdové třmeny: AP Racing
- hlavní válce: AP Racing

- řízení: hydraulický systém s posilovačem (PAS) navržený týmem Marussia F1
- vybavení: volant včetně MAT PCU8 displeje navržený týmem Marussia F1
- palivový systém: gumový měchýř ATL s kevlarovou výztuhou
- chladicí systém: Marussia F1 tým
- hasicí systém: FEV systém schválený FIA
- pásy: Sabelt

Rozměry:
- celková šířka: 1800 mm
- rozvor kol: 3 700 mm

Motor
- objem 1,6 litru
- max. otáčky: 15 000
- přeplňování: jedno turbo
- průtok paliva: max. 100 kg/hod
- kapacita palivové nádrže: 100 kg
- konfigurace: V6 90 °C
- počet válců: 6
- vrtání: 80 mm
- zdvih: 53 mm
- počet ventilů: 4 na válec
- vstřikování: přímé, 500 barů
- počet jednotek na jezdce: 5 na sezónu

ERS systém
- energie baterií: 4MJ na kolo
- výkon MGU-K: 120 kW
- maximální otáčky MGU-K:  50 000 ot/min
- maximální otáčky MGU-H: 125 000 ot/min

Převodové ústrojí
- podélně uložená převodovka Ferrari
- hydraulický diferenciál s omezenou svorností řízený servem
- poloautomatická, sekvenční a elektronicky řízená převodovka s rychlým řazením, osm rychlostí
    + zpátečka

Vytisknout

Diskuze: Marussia v Jerezu odhaluje nový monopost MR03 (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 31.01.2014 00:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Lékaři v Grenoblu zahájili proces probouzení Schumachera z umělého spánku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud