DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o testování: Na co se při něm týmy zaměřují, co lze vyčíst a proč jezdí do Jerezu?

Pat Symonds se ve svém tradičním článku pro F1 Racing zaměřuje na testování na dráze. Proč bylo omezeno, na co se týmy při něm zaměřují a kolik toho lze vyčíst z posledního předsezónního testu?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o testování: Na co se při něm týmy zaměřují, co lze vyčíst a proč jezdí do Jerezu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.04.2013 19:09 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Testovanie sa omezilo hlavne preto,.. ...lebo Ferrari bolo neporaziteľné z dôvodu, že počasie majú celý rok in a skúšbnú dráhu za Enzovým humnom, čím im nijak nemohli konkurovať ostatné tímy F1, ktoré museli chodiť testovať inde a platiť za to. Iné tímy to už nezvládali a ani nemohli toľko testovať, lebo nik nebol ani ochotný testovať do roztrhania tela. Po 7 titule majstra sveta Michaela Schumachera, to bolo také nudné, že fanúšikovia dopredu vedeli, že to vyhrá zase Ferrari, preto ostatní boli nabrúsený a spojili svoje sily, pričom FIA im odklepla dohodu, že testovať sa bude obmedzene, čo je dodnes aj v predpisoch. Myslím si, že to bolo aj dobré, lebo k slovu prišli mnohé sofistikované metódy, ktoré sa používali aj v zámorí a hlavne v leteckom priemysle, kde metóda CFD je dnes riešiteľná aj na katedre leteckých motorov na silnom PC. To však neplatí o tímoch F1, ktoré majú k dispozícii superpočítače a tiež aerotunely, kde môžu ihneď urobiť kontrolu navrhnutých komponentov aj celého auta a vykonať korelácie, čo sa dá využiť aj pri návrhu osobných automobilov, ale najmä v oblasti autobusov a TIR, kde aerodynamika má na spotrebu značný vplyv a teda aj na ekonomiku prevádzky dopravy. Simulátory sú ďalším potrebným zariadením pre prípravu pilotov tímu a najmä tých z akadémie, ktorý v F1 ešte nesdeli a potrebujú si nacvičiť jazdu v F1 a na pilovanie odjazdených pretekov, kde niektorí ako Seb hľadajú rezervy z dát, kde zaostali a mohli by sa do budúcna zlepšiť, čo má význam vtedy, ak sa pneumatiky nebudú meniť každý rok. Myslím, že pravidlá sú nastavené veľmi dobre a výnimkou bude len budúci rok, spôsobený zavedením nových pohonných jednotiek, ktoré si vyžiadajú aj stavbu celkom nových áut inej koncepcie, vychádzajúc z novej filozofie, nemôcť použiť na utesnenie strán podlahy výfukové plyny, ktoré nebudú mať potrebnú kinetickú a ani teplnú energiu ako tie produkované V8 na to, aby pôsobili ako bočná stena (bariera) a usmerňovali podlahou prúd vzduchu na difuzor. Tieto jedny testy navyše, budú však len budúci rok, lebo v sezóne 2015 sa s nimi už nepočíta. 11

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu