Ferrari F138: Vývoj zadního křídla od představení po Austrálii

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 29. března 2013, 06:10 Google+

Jak se měnilo zadní křídlo vozu Ferrari F138 od jeho představení 1. února po první závod v Austrálii?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 31.03. 13:12) Napište svůj názor
Ferrari F138

Ferrari F138 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Představení: specifikace A

Nový vůz F138 byl při představení obdarován inovativním zadním křídlem, jehož bočnice jsou směrem dozadu zakončeny vertikálními křidélky. Ve spodní části je doplňují další vertikální prvky (třásně), které pomáhají vytáhnout vzduch z vnitřní části bočnic na vnější stranu, a tak vylepšit efektivitu difuzoru i křídla samotného.

launch spec

Aktivační prvech systému pro snížení odporu (DRS) je mnohem štíhlejší než minulý rok, což také přispívá k mírnému zvšení efektivity.

 

Jerez: specifikace B a C

Přepracované křídlo (specifikace B) se poprvé objevilo již v Jerezu. Obsahoval dodatečné křidélko (monkey seat) v povolené 15cm centrální zóně nad difuzorem. Pomáhá zvýšit celkovou efektivitu křídla.

B C spec

Později v Jerezu Ferrari vyzkoušelo rozšířit odtokovou hranu horního profilu o velkou Gurneyho klapku (viz výřez - specifikace C). Křídlo se díky ní chová, jako by bylo hlubší - díky tomu je možné zvolit vyšší úhel náběhu a zabránit tak odtrhávání proudění. Pohámá to k tvorbě vyššího přítlaku na úkor o něco málo většího odporu.

 

Druhý test v Barceloně a Austrálie: specifikace D

Během druhého testu v Barceloně se objevila další verze zadního křídla, která na první pohled vypadá stejně, při bližším prozkoumání jsou však patrné změny v detailech. Horní část křídla je zcela nová, nové jsou bočnice s méně výrazným výřezem na horní straně a kratším žebrováním, což umožnilo prodloužit horní klapku.

D spec

Všechny změny maí za účel zvýšit přítlak. Nová specifikace také mechanikum poskytla více volnosti řpi nastavování úhlu náběhu  profilů, jelikož obsahuje dodatečné nastavovací otvory, jak je to patrné na vnější straně bočnic.

predni kridlo
S novým zadním přišlo v rámci zachování aerodynamického vyvážení také nové přední křídlo
(foto: Scuderia Ferrari)

Specifikace D přišla s novým předním křídlem pro vyšší přítlak, aby nebylo narušeno aerodynamické vyvážení monopostu.

 

Letošní snímky Ferrari najdete v naší galerii zde.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F138: Vývoj zadního křídla od představení po Austrálii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 31.03.2013 13:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bianchi, Jules

Bianchi: Nejsme daleko od středu pole

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud