DISKUZE K ČLÁNKU Jaký je aerodynamický tunel Toyoty, kde své formule vyvíjí Ferrari?

Jak vyspělý je aerodynamický tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem, kde si své výpočty ověřují týmy Formule 1 a kde momentálně vyvíjí Ferrari svůj monopost pro sezónu 2013? Jaké jsou jeho parametry a jak byl vylepšen?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jaký je aerodynamický tunel Toyoty, kde své formule vyvíjí Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 19.12.2012 07:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 6 lidí) 16.12.2012 09:24
Super! Paradny clanok! 01 01 01 »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 17.12.2012 08:20
Díky. »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 15.12.2012 08:43
Díky za odkaz. Za poslední 2 měsíce tu byly… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • erdedy

    erdedy

    91.127.22.XXX
    A inak sorry, mam taky "cirkus" (Humberto... 03 ) pred koncom roka, ze prispievam len v "nudzovom rezime"...04 na druhej strane...., je ma tu dost po celu sezonu...12

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.40.143.XXX
    Super! Paradny clanok! 01 01 01

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bombera

    90.176.30.XXX
    Clanek super Clank je super, akorat jedine co nechapu kdyz je tunel na takove urovni proc Ferrari nefungovali dily ktere byly vyvijeny prave v nem?

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      To samozřejmě nebylo tím tunelem Toyoty.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Bombera

        90.176.30.XXX
        Coz znamena ze pokud nedokazali na auto nasadit nove dily z tunelu Toyoty tak aby fungovali asi bude problem ve Ferrari jako takovem, no mame se tedy v nove sezonee na co tesit01

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Ferrari se tam přestěhovalo až ke konci sezóny.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Perfektný článok ! Je to skutočná špička techniky v tomto odbore, aj preto, lebo po overení v Tunely 2, kde sa testuje 60% model, je potom možné zrovnanie výsledkov aj v Ttunely 1 na monoposte so skutočnou veľkosťou a porovnanie odchyliek a urobenie korelácii, prípadne úprava zmenšeného modelu, aby oba zmenšený aj skutočný model korešpondovali. 01

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      193.179.208.XXX
      A ty testy na realnem monopostu 1:1 se muzou delat pouze pro overeni korelace s modelem, nebo jak to probiha, kdyz oficialne je povolen test pouze s max. 60% modelem?

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        Týmy během roku mohou absolvovat 4 aerodynamické testy na rovinkách (či na okruhu s konstantním poloměrem zatáčky). Kterýkoliv z těchto čtyř dní mohou směnit za (4 hod wind-on) testování s full-size monopostem v tunelu.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • patolog

    188.121.183.XXX
    wind tunnel pekny clanok no chyba v nom "pohyb" tak za hrst videjok k teme nezaskodi,redakcia prispevok hadam upravi/dikes/. [odkaz na stránku]

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Díky za odkaz. Za poslední 2 měsíce tu byly celkem 3 články o aerodynamických tunelech/modelech včetně těch videí, nechtěl jsem dávat pořád ta stejná i do tohoto článku místo obrázků, jejichž publikování nám povolila Toyota.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama