Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Petr Hlawiczka, 28. března 2012, 06:45 Google+

Šéf Mercedesu Ross Brawn brání svůj kontroverzní F-kanál, který se aktivuje pomocí systému DRS. V Malajsii se o něm opět horečně debatoval, ale Lotus ani Red Bull se opět neměli k tomu, aby podali protest.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.03. 15:03) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Na dotaz, jak svému systému říkají, Brawn odpověděl: „Říkáme mu DRS, je to systém snižující odpor. To je vše, co dělá. Pravidla říkají, že účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme.

Šéf Mercedesu vyvrací nařčení, že by porušil nějakou gentlemanskou dohodu o tom, že takový systém týmy nebudou rozvíjet: „Nepředsedám již žádné technické pracovní skupině a nejsem si vědom nějakých gentlemanských dohod v těchto záležitostech. Nemyslím si, že bych porušil gentlemanskou dohodu, o níž bych věděl.“

Podle Brawna se všechny týmy v různé míře snaží z DRS dostat maximum: „Můžete se podívat na maximální rychlosti – nejsme unikátní v rychlostech, které dosahujeme, takže ostatní je dosahují jinými způsoby.

Stojí za povšimnutí, že když DRS začínalo, při pohybu horní klapkou zadního křídla v povoleném rozsahu jste získávali na rovinkách 5 km/hod. Ale nyní z toho dostáváme všichni 20 km/hod, tak čím to je?

Je to tím, že každý systém na voze je optimalizován tak, aby reagoval na ten drobný pohyb klapky. Když tedy dojde k odtržení proudění na zadním křídle, dojde k tomu také na spodním zadním křídle, v difuzoru a můžete vidět některá auta s těmi drobnými panely, takže když se pohne klapka, vzduch se může za ní někam stočit."

drs
Mercedes F1 W03 s kontroverzním zadním křídlem, šipkou je označen vstup do F-kanálu vedoucího vzduch do předního křídla (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Máme velké hlavní profily a drobné klapky, zatímco před dvěma roky jsme měli velké klapky a velké hlavní profily. Klapka křídla se pohybuje a za hlavním profilem dochází k odtržení proudění, protože jej nedokáže udržet kolem sebe. A při tom přicházíme o obrovské množství odporu.

Výstupy chlazení nyní umísťujeme před zadní křídlo, takže při ovládání DRS měníme průtok kapotáží a chladiči. Takže s DRS můžete dělat obrovské věci a vybrat jedinou z nich a říct: ‘Nelíbí se nám to, protože nás to nenapadlo,’ je zkrátka špatné.

Všechno optimalizujeme, abychom dostali maximum. K tomu nás pravidla vybízejí. Účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme. Přeji všem mnoho štěstí!“ zakončuje po osvětě Brawn s hořkou příchutí v hlase.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.03.2012 15:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen, Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo oslavují na pódiu po závodě v Japonsku

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austinu. "Okradli tady všechny fanoušky," zuří Red Bull

Max Verstappen se postaral o jedno z největších vzrušení v závodě

Korunovace se odkládá, Hamilton ale udělal další výrazný krok k titulu

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Malajsii

Rozhodla tisícina! Nejrychlejší kolo si v Austinu připsal pilot Ferrari

Hawthorn, Mike

Nový film o Ferrari, kdy v F1 smrt číhala v každé zatáčce + VIDEO

Daniel Ricciardo má stále dobrou náladu a tvrdí, že v týmu preference neexistují

Má se Ricciardo bát Verstappena? Není sebemenší důvod, domnívá se Australan

Lewis Hamilton s Mercedesem

Přehled nejrychlejších sektorů: Kde Vettel předčil Hamiltona a kolik toho přináší nová Honda?

Lewis Hamilton v Singapuru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v USA: Bottasovo zklamání, nejhorší výkon Verstappena

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (17:00 - 18:00)
    • Kvalifikace (20:00 - 21:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Karthikeyan: Vettel nemůže ostatní označovat za idioty jen proto, že má dobré…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "S Alonsem to bylo těžké, neustále nás kritizoval," mrzí šéfa Hondy

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v USA: Bottasovo zklamání, nejhorší výkon Verstappena

  3. Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

  4. Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

  5. Hamilton odstartuje z pole-position s Vettelem po svém boku, padaly tresty

  6. Massa rozebírá promarněné šance Williamsu, před příštím rokem avizuje velké změny

reklama

Zprávy odjinud