Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Petr Hlawiczka, 28. března 2012, 06:45 Google+

Šéf Mercedesu Ross Brawn brání svůj kontroverzní F-kanál, který se aktivuje pomocí systému DRS. V Malajsii se o něm opět horečně debatoval, ale Lotus ani Red Bull se opět neměli k tomu, aby podali protest.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.03. 15:03) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Na dotaz, jak svému systému říkají, Brawn odpověděl: „Říkáme mu DRS, je to systém snižující odpor. To je vše, co dělá. Pravidla říkají, že účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme.

Šéf Mercedesu vyvrací nařčení, že by porušil nějakou gentlemanskou dohodu o tom, že takový systém týmy nebudou rozvíjet: „Nepředsedám již žádné technické pracovní skupině a nejsem si vědom nějakých gentlemanských dohod v těchto záležitostech. Nemyslím si, že bych porušil gentlemanskou dohodu, o níž bych věděl.“

Podle Brawna se všechny týmy v různé míře snaží z DRS dostat maximum: „Můžete se podívat na maximální rychlosti – nejsme unikátní v rychlostech, které dosahujeme, takže ostatní je dosahují jinými způsoby.

Stojí za povšimnutí, že když DRS začínalo, při pohybu horní klapkou zadního křídla v povoleném rozsahu jste získávali na rovinkách 5 km/hod. Ale nyní z toho dostáváme všichni 20 km/hod, tak čím to je?

Je to tím, že každý systém na voze je optimalizován tak, aby reagoval na ten drobný pohyb klapky. Když tedy dojde k odtržení proudění na zadním křídle, dojde k tomu také na spodním zadním křídle, v difuzoru a můžete vidět některá auta s těmi drobnými panely, takže když se pohne klapka, vzduch se může za ní někam stočit."

drs
Mercedes F1 W03 s kontroverzním zadním křídlem, šipkou je označen vstup do F-kanálu vedoucího vzduch do předního křídla (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Máme velké hlavní profily a drobné klapky, zatímco před dvěma roky jsme měli velké klapky a velké hlavní profily. Klapka křídla se pohybuje a za hlavním profilem dochází k odtržení proudění, protože jej nedokáže udržet kolem sebe. A při tom přicházíme o obrovské množství odporu.

Výstupy chlazení nyní umísťujeme před zadní křídlo, takže při ovládání DRS měníme průtok kapotáží a chladiči. Takže s DRS můžete dělat obrovské věci a vybrat jedinou z nich a říct: ‘Nelíbí se nám to, protože nás to nenapadlo,’ je zkrátka špatné.

Všechno optimalizujeme, abychom dostali maximum. K tomu nás pravidla vybízejí. Účelem DRS je zlepšit předjíždění a o to se snažíme. Přeji všem mnoho štěstí!“ zakončuje po osvětě Brawn s hořkou příchutí v hlase.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brawn: Všichni z DRS dostáváme ne o 5, ale o 20 km/hod více. Jak to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.03.2012 15:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Karthikeyan: Vettel nemůže ostatní označovat za idioty jen proto, že má dobré…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud