Red Bull RB8 pod drobnohledem + technické specifikace (+ foto)

Petr Hlawiczka, 13. února 2012, 00:00 Google+

Jak vypadá letošní zbraň Red Bullu RB8 zblízka? Opět si projdeme některé detaily nového monopostu, porovnáme ho s tím loňským a v závěru si uvedeme obecné technické specifikace.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 13.02. 17:17) Napište svůj názor
red bull rb8

red bull rb8 | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Při návrhu letošního vozu se musel tým Adriana Neweyho vypořádat se ztrátou výfuků u podlahy, jejich foukání utěsňovalo minulý rok podlahu a umožňovalo jezdit s extrémním sklonem. Díky nim se Red Bullu velmi rychle podařilo získat velkou část přítlaku ztracenou zákazem dvojitých difuzorů.

Letošní vůz RB8 vychází ze svého pradědy - monopostu RB5, jenž určil v F1 trendy, které následovali ostatní designéři. Nebýt nosu a výfuků, je současný vůz velmi malou evolucí loňského RB7. Ale vzhledem k tomu, že ten vyhrál 18 kvalifikací, nebylo proč podstupovat velké změny. Bude to však letos stačit na titul?

Také rakouský tým jde letos co nejvyššího ošklivého nosu se schodem. Oproti konkurenci je zvláštní svým horizontálním výřezem v horní části, jenž dle týmu slouží hlavně pro chlazení kokpitu. K tomu by měl ale sloužit druhý otvor ve spodní části nosu.

Časem se ukáže, jestli se zde Newey snaží pomocí pomalejšího proudění uvnitř vozu pouze vytvořit před štěrbinou plynulý přechod pro vzduch obtékající horní stranu nosu, nebo zde skrývá i další fintu (třeba formu pasivního F-kanálu, který testuje Mercedes).

Bočnice jsou vpředu podseknuté a podobně jako loni velmi krátké, čímž vzniká hodně prostoru pro proudění vzduchu na zádi.

Výfuky se nacházejí v zadní části blízko středu vozu pod horním závěsem. Zdá se, že konzervativně směřují na spodní část zadního křídla, čímž se snaží zrychlit proudění v této oblasti, což může pomoci také odtoku vzduchu z difuzoru. Horní rameno zavěšení, které pomáhá směrovat horké plyny na křídlo, je hned nad jejich vyústěním, tým však s jeho přehříváním však tým v Jerezu neměl problémy.

Red Bull zůstal u zavěšení typu push-rod vpředu a u pull-rodu vzadu. Ramena zavěšení jsou navržena tak, aby kladla co nejmenší odpor v důležitých oblastech proudění vzduchu, který tak pomáhá na zádi - difuzoru, spodní i horní části zadního křídla - vytvářet co nejvyšší přítlak.

Velké deflektory pod nosem jsou zhruba v polovině rozděleny vertikálním výřezem. Jejich účelem je odvádět vzduch ze spodní části pod nosem, což pomáhá nejen k vylepšení proudění směrem k náběžné hraně bočnic, ale také zefektivňuje práci předního křídla.

Přední křídlo pochází z loňského vozu. To přední patří k těm nejkomplexnějším ze všech týmů, pomocí výřezů indukuje víry, které pomáhají zvýšit celkovou výkonnost podlahy.

U zadního křídla se změnil způsob uchycení k podlaze pomocí dvou šikmých kovových nosníků. Difuzor po celé horní straně obsahuje drobný křídlový profil pro zvýšení jeho efektivity stejně jako minulý rok.

 

Srovnání s loňským vozem RB7


 

Technické informace

- šasi: monokok z kompozitní struktur vyrobených Red Bullem osazený V8 motorem Renault, který je
   plně namáhaným prvkem
- převodovka: sedmirychlostní, podélně uložená, s hydraulickým systémem pro posilované řazení a
   operace se spojkou
- spojka: AP Racing
- elektronika: standardní řídicí jednotka FIA (MESL)
- zavěšení: těhlice z hliníkové slitiny, dvojité závěsy z uhlíkových kompozitů spolu s pružinami a zkrutným
   stabilizátorem, tlumiče Multimatic, vpředu push-rod, vzadu pull-rod
- kola: OZ Racing - vpředu 12 x 13 palců, vzadu 13,7 x 13 palců
- pneumatiky: Pirelli
- brzdy: třmeny, destičky a kotouče Brembo

Motor: Renault RS27-2012
- objem: 2 400 cm3
- úhel sevření válců: 90°
- počet válců: 8
- počet ventilů: 32
- maximální otáčky: 18 000
- konstrukce: blok válců z hliníkové slitiny
- řízení motoru: standardizovaná řídicí jednotka FIA (MESL) TAG310B
- elektronika: standardizovaná řídící jednotka FIA (MESL)
- palivo: Total Group
- maziva: Total Group
- váha: (dle předpisů FIA minimálně) 95 kg

 

© Foto: Red Bull, Pirelli

Vytisknout

Diskuze: Red Bull RB8 pod drobnohledem + technické specifikace (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 13.02.2012 17:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Chci střed pole, jinak půjdu jinam, říká Kovalainen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud