Bliží pohled na Lotus E20 + technické specifikace (+ foto)

Petr Hlawiczka, 10. února 2012, 06:50 Google+

Lotus před týdnem představil svůj nový monopost E20, s nímž by se jeho piloti Kimi Räikkönen a Romain Grosjean chtěli prosadit mezi absolutní špičku. Pojďme se na jejich nové auto trochu blíže podívat.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 11.02. 23:59) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Tým loni představil na předchůdci monopostu E20 revoluční výfuky ústící vpředu pod bočnicemi. Při tomto řešení však narazil na jeho omezený vývojový potenciál. Auto nyní navazuje na svého předchůdce, zadní část je velmi podobná, svým designem nikterak nepřekvapil, spíše naopak.

Lotus, který je znám častými obměnami předního křídla, přes zimu těžil z letní přestavby aerodynamického tunelu na 60% modely, stejně jako z vylepšení CFD zařízení a simulátoru v Enstone.

Na voze se v Jerezu objevilo nové přední křídlo: klapky jsme již loni viděli, změnu doznal vertikální prvek na každé straně zhruba v polovině - jeho cílem je směřovat vzduch kolem vnitřní strany předních kol.

Nos následuje trend většiny a obsahuje klasický schod, jehož tvary jsou ale zaoblenější než například u Ferrari, a plynule navazuje na šasi přizpůsobené tomuto novému tvaru.

Zavěšení bylo vylepšeno pro lepší proudění vzduchu. Stejně jako minulý rok najdeme vpředu push-rod, vzadu oblíbený pull-rod.

Na deflektorech před bočnicemi v Jerezu zkoušel Lotus přidat drobné výstupky optimalizaci proudění. Vedle kokpitu slouží pro chlazení žebrování po vzoru Sauberu. Vstupní otvor pro přívod vzduchu k motoru (airbox) nad hlavou pilota se zmenšil a ubyly i postranní dva menší otvory po jeho stranách.

Výfuky jsou vzadu umístěné blízko středu vozu a jejich první verze směřuje na spodní část zadního křídla (beam-wing), které je uprostřed rozdělené - obsahuje tam dodatečné 15 cm široké křidélko.

Difuzor má v horní části širokou Gurneyho klapku s výřezem nad centrálním kanálem. Menší výřez lze spatřit také dole pod startovacím otvorem.

 

Srovnání s loňským vozem R31


Obecné technické specifikace

- šasi: zformovaná uhlíková vlákna a hliníkový kompozitní monokok voštinové struktury, vyrobený
   týmem Lotus F1 a navržený pro maximální pevnost při minimální hmotnosti. Motor je
   nainstalován jako plně namáhaný prvek
- přední zavěšení: z karbonových vláken, push-rod systém spojený s torzní tyčí a jednotkami tlumičů,
   které jsou namontovány uvnitř monokoku; hliníkové těhlice a strojem obrobená hořčíková
   kola OZ
- zadní zavěšení: z karbonových vláken, pull-rod systémem ovládané torzní pružiny a napříč
   namontovanými jednotkami tlumičů uchycenými k horní části převodovkové skříně, hliníkové
   těhlice a strojem obrobená hořčíková kola OZ
- převodovka: sedmi rychlostní poloautomatická titanová se zpátečkou; quickshift systém pro řazení
   s maximální rychlostí
- palivový systém: ATL, pryžová palivová jednotka vyztužená kevlarem
- chladicí systém: oddělené chlazené vodní a olejové radiátory se nacházejí v bočnicích a jsou
   chlazeny vzduchem při pohybu monopostu směrem dopředu
- elektronika: MES - standardní řídící jednotka Microsoft
- brzdový systém: uhlíkové kotouče a destičky, třmeny AP Racing, hlavní válce AP Racing a Brembo
- kokpit: odnímatelné anatomicky tvarované sedadlo pilota, uchycení šesti či osmibodovými pásy OMP
  Racing, volant integruje řazení, páčky spojky a nastavování zadního křídla

kimi

Rozměry
- délka: 5 038 mm (o 62 mm kratší než R31)
- výška:  950 mm
- šířka: 1 800 mm
- rozchod předních kol: 1 450 mm
- rozchod zadních kol: 1 400 mm
- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota, kamer a závaží)

KERS
- motorgenerátor: Renault Sport F1
- elektronická řídící jednotka: Magneti Marelli
- řídící jednotka: Magneti Marelli
- baterie: neuveřejněno
- výkon a energie: 60 kW a 400 kJ

Motor: Renault RS27-2012
- objem: 2 400 cm3
- architektura: 90° V8
- počet ventilů: 32
- písty ze slitiny hliníku
- 8 škrticích klapek typu butterfly
- ojnice ze slitiny titanu
- blok motoru ze slitiny hliníku
- kliková hřídel: nitridovaná ocelová slitina s vyrovnávacím závažím z wolframové slitiny
- svíčky s mezúrovňovým vybíjením
- hmotnost: 95 kg
- maximální otáčky: 18 000 za min
- ECU: MES SECU
- palivo: Total
- olej: Total
- výkon: přes 750 koní

 

© Foto: Lotus Renault GP

Vytisknout

Diskuze: Bliží pohled na Lotus E20 + technické specifikace (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 11.02.2012 23:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

HRT

Nové HRT F112 neprošlo všemi nárazovými testy, objeví se nejdříve při posledním…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud