Bližší pohled na Force Indii VJM05 + technické specifikace

Petr Hlawiczka, 5. února 2012, 14:45 Google+

Pojďme se prostřednictvím detailních fotografií podívat blíže na poslední dílo Force Indie. Opět si ho porovnáme s loňským vozem a shrneme si jeho obecné technické specifikace, které tým zveřejnil.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 05.02. 22:34) Napište svůj názor
force india vjm05

force india vjm05 | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Na novém voze, který příjemně překvapil svým řešením bočnic a propracováním různých detailů, pracovalo v oddělení designu kolem 60 lidí a aerodynamice se věnoval stejný počet osob.

Představené tříprvkové přední křídlo je nové a vychází z loňské filozofie Red Bullu, kterou na závěr sezóny 2011 kopírovalo i Ferrari - štěrbina v hlavním profilu, klapka skládající se z jednoho prvku, jednoduché bočnice s výřezem a horní kaskáda. Zadní křídlo s DRS mechanismem připomíná loňské řešení.

predni_kridlo

Nos s hrbem podobným jako u Ferrari na své špičce nese po stranách kamery, jejichž tvar ve formě křídla slouží k směrování vzduchu směrem k zadní části. Zavěšení vpředu je push-rod, vzadu pull-rod, přepracování doznaly i brzdové kanálky. Force India letos nahradí dodavatele brzdového materiálu: Carbone Industrie střídá Brembo.

nos

Podobně jako u Caterhamu se změnil ochranný oblouk nad hlavou pilota, který byl loni rozdělený na dvě stejné části. Jeden otvor pro přívod vzduchu k motoru nyní spočívá na čtyřech pilířích.

bocnice

Bočnice jsou vpředu podseknuté a směrem k zádi se neobvykle zužují, přičemž jejich vzdálenost od monopostu v horní i dolní části zůstává stejná. Toto zajímavé řešení se snaží zoptimalizovat obtékání k difuzoru i spodní části zadního křídla (beam-wing) obsahující výřez, nad kterým je v centrální části patrné 15 cm široké křidélko, které týmy často přidávaly zejména v Monaku. Má nahradit přítlak ztracený v důsledku zákazu výfukových difuzorů.

vjm05

Koncovky vzhůru směřujících výfuků jsou dobře viditelné.

vyfuk

 

Srovnání s loňským vozem VJM04

zboku

iso

zepredu

 

Obecné technické specifikace
- šasi z kompozitů z uhlíkových vláken s předepsanými zylonovými bezpečnostními panely
- hliníkové těhlice s rameny závěsů z uhlíkových kompozitů, trackrod a pushrod (vpředu) / pull-rod (vzadu), v šasi umístěné torzní pružiny, tlumiče a příslušenství zkrutného stabilizátoru

- rozvor: 3 500 mm
- rozchod předních kol: 1 480 mm
- rozchod zadních kol: 1440 mm
- celková výška: 950 mm
- celková délka: 5100 mm
- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota, dle pravidel)

shora

- kola: BBS litá dle specifikací Force India
- dodavatel motorů: Mercedes AMG High Performance Powertrains, V8 2,4 l

- KERS:
Mercedes AMG High Performance Powertrains
- převodovka: 7rychlostní poloautomatická převodovka McLaren Racing, e-shift
- maziva: Mobil 1
- svíčky: NGK
- spojka: uhlíková AP Racing
- pneumatiky: Pirelli
- brzdový systém: AP Racing
- brzdový materiál: Brembo (loni Carbone Industrie)
- tlumiče: Penske

Vytisknout

Diskuze: Bližší pohled na Force Indii VJM05 + technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 05.02.2012 22:34 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Jak se Alonsovi a Massovi líbí nové Ferrari F2012?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  4. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

  5. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud