Caterham CT01: Technické specifikace

Petr Hlawiczka, 26. ledna 2012, 21:45 Google+

Jak vypadají obecné technické specifikace nového monopostu CT 01, které dnes zveřejnil Caterham?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 27.01. 14:37) Napište svůj názor
Caterham CT01

Caterham CT01 | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Monopost jsem popisoval již ve včerejším článku. Pozornost vzbudil především škaredý nos, jehož přední část je jakoby z jiného vozu - kvůli pravidlům se nachází o 75 mm níže. Zároveň je plytčí, snaží se dostat maximální množství vzduchu o vysoké energii proudícího od předního křídla k náběžné hraně spodní části podlahy.

Celkově je design CT01 mnohem agresivnější. Loni Red Bull u vozu RB7 zaujal velmi úzkými bočnicemi, ty nyní kopíruje Caterham. Vše nasvědčuje velmi dobré integraci KERSu a vysoké uspořádanosti dílů pod kapotou. Zmenšení letos umožňuje zákaz foukání, které zvyšovalo spotřebu - palivové nádrže proto budou moci být o něco menší.

Přední křídlo je jednoduché, pochází z loňského vozu. Do prvního závodu v Melbourne se zde dočkáme změny. Patrné je posunutí jeho nosníků více dozadu. Na zadním není patrný DRS mechanismu, je tedy možné, že bude ukryt v bočnicích - loni Caterham vůz představoval i s DRS.

Přepracován byl také ochranný oblouk, který bzl loni u vozu T128 rozdělený na dva vstupy, podobně jako Mercedes MGP W01. Nyní je otvor pro přívod vzduchu k motoru podstatně menší - menší odpor bude mít pozitivní vliv na aerodynamiku.

Kryt motoru se vzadu k převodovce plynule zužuje, nejsou v něm viditelné žádné chladící otvory. Koncovky výfuků jsou kryté kapotáží, těžko zatím říci, jak vysoko bude nasměrováno proudění horkých výfukových plynů. Caterham vzadu pochopitelně zůstal u zavěšení typu pull-rod, které je hodně podobné Red Bull - není divu, když je uchyceno ke stejné převodovce. Přední zavěšení využívá push-rod.

Krom převodovky od Red Bullu tým odebírá také hydraulické systémy a KERS. Osmiválcový motor RS27-2012 pochází z dílen Renault Sport F1. 

ct01

Rozměry

Rozvor: přes 3 000 mm
Celková délka: přibližně 5 m
Celková výška:
950 mm

Motor: Renault V8 RS27-2012

Materiál šasi: uhlíková vlákna
Přední zavěšení:
push-rod, uhlíková vlákna
Zadní zavěšení: pull-rod, uhlíková vlákna
Tlumiče: Penske & Multimatic

Řízení: Caterham F1 Team
Převodovka:
Red Bull Technology
KERS: Red Bull Technology
Spojka: AP

Brzdy
Kotouče:
Carbone Industrie nebo Hitco
Třmeny: AP
Destičky: Carbone Industrie nebo Hitco

ct01

Chladicí systém (radiátory, výměníky tepla): Caterham F1 Team
Vybavení kokpitu: MES
Bezpečnostní pásy: Schroth
Volant: Caterham F1 Team
Sedačka: Caterham F1 Team

Hasicí systém: FEV
Kola: BBS dle specifikace týmu Caterham F1 Team
Palivová nádrž: ATL
Dodavatel paliva: Total
Dodavatel maziva: různí

 

Srovnání s loňským vozem Lotus T128

srovnani
Boční pohled

iso
Isometrické srovnání

front
Srovnání zepředu


© Foto: Caterham F1

Loňský článek s představením Lotusu T128: zde.

Vytisknout

Diskuze: Caterham CT01: Technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 27.01.2012 14:37 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham CT01

Foto: Caterham zveřejňuje další snímky svého nového vozu CT01

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud