DISKUZE K ČLÁNKU Jak zpřesnit simulace aneb praktické využití PIV v aerodynamickém tunelu

V posledních letech došlo s nárůstem výpočetních schopností a vylepšování na poli digitální techniky k rozvoji zajímavé metody měření proudění vzduchu v aerodynamickém tunelu - Particle Image Velocimetry (PIV). O co se jedná? Jak měření probíhá? A jaký užitek z něj týmy Formule 1 mají?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak zpřesnit simulace aneb praktické využití PIV v aerodynamickém tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 09.01.2012 11:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000324 (Hlasovali 3 lidé) 07.01.2012 07:12
01 01 01 dodo »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Děkuji za pozitivní ohlasy.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    Parádní článek. 01

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Petr:

    Toto je vynikajuci clanok!!! 01 01 01

    Absolutne "smekam"! 01 01 01

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Díky.

    - chybka v úvodu opravena.

    - to, že nejsou silová měření ovlivněna a mohou probíhat současně s PIV, mělo vyplývat ze sedmého odstavce (nad druhým obrázkem v textu), kterým jsem se snažil opsat slovo neintruzivní, jehož použití jsem se chtěl vyhnout (není moc české). Ale připomínku beru, doplnil jsem to tak tedy i níže v textu.

    Použité turbulentní metody a velikost sítě se pokusím dodatečně zjistit.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ondra

    XXX
    Opravdu dobrá práce.

    Jen něco málo dodatků:
    - hned na začátku chybka: anometrie místo anemometrie
    - to, že částice mají stejnou hustotu jako vzduch taky znamená, že teoreticky nejsou ovlivněna silová měření a můžou probíhat současně s PIV, je to logické, ale možná to stojí za zmínku
    - ten problém s trháním na kolech je pěkná typická ukázka problému s CFD, předpokládám, že po optimalizaci metodiky pro kolo se to blbě trhalo třeba v difuzoru, na křídle apod.

    Zjistit jaké turbulentní modely třeba u té Toyoty používali bys neuměl?

    Ondra (x-o)

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Majky

    XXX
    Články jako tento jsou jedním z důvodů, proč je tento web lepší než konkurence.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Po tomto vysvetlení nech mi niekto povie, prečo sa vo Ferrari chcú vrátiť k pôvodnému objemu testou a drať asfalt za Maranelom ? 11 Perfektný článok ! 01

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    01 01 01

    dodo

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama