DISKUZE K ČLÁNKU Výfuky: Proč se letos McLarenu podařilo rychle okopírovat Red Bull a jak si při tom vedli ostatní (+ foto)

Foukání a využívání horkých plynů v oblasti difuzorů mělo letos velký dopad na aerodynamickou výkonnost monopostů. Jak to, že se McLarenu podařilo řešení Red Bullu během dvou týdnů okopírovat a nasadit. Jak se vyvíjela situaci v této oblasti u ostatních soupeřů a s čím se potýkali?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výfuky: Proč se letos McLarenu podařilo rychle okopírovat Red Bull a jak si při tom vedli ostatní (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 26.12.2011 12:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 5 lidé) 22.12.2011 12:41
Díky strécu, opraveno. »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 22.12.2011 14:06
Inač ako vždy mi tam niečo chýbalo. 04 Díky,… »
» uzivatel000718 (Hlasovali 2 lidé) 22.12.2011 17:14
To o Mercedesu ste mi ani neměli říkat, znamená… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    Duncan66

    XXX
    Skvely clanek, diky moc. 01
    Jen jsi mi Petre nasadil brouka do hlavy s tim jak pises o simulovani horkeho foukani v tunelech. Jestli se nepletu, tak v tunelech se pouziva zmenseny model F1, neco jako platikovy model, neboli, nema zadny funkcni motor atd. Jak se tedy muze zkouset simulovat foukani horkym vzduchem z vyfuku u takoveho modelu prosim? 13

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Vzhledem k jasně viditelnému proudu výfukových plynů na videu u článku [odkaz na stránku] obrázkům na scarabs vůbec nevěřím.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Octopus měl být něco jako kryt na převodovku. [odkaz na stránku]

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    To není octopus, ale berlínská plastová oblbovačka, kterou použili při prezentaci. Nebo si myslíte, že by hned v lednu takto zblízka McLaren všem odhalil to, co považoval za největší trumf?

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Zase jsem o něco chytřejší!!!(Díky) 11 01

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Andrej

    XXX
    super clanok 01
    inak ako ste sa dozvedeli o tom ze ferrari bolo nedotacave? oni sa s tym priznali, alebo vychadzate zo svojich poznatkov?

    vedeli by ste mi napisat vyhody a nevyhody kratkeho/dlheho razvoru?

    pravdepodovne to bude suvisiet s prejazdom zakrut. alebo v tom bude aj nieco viac?

    teraz trochu mimo temy. vedel by som si predstavit ze dajaky tim pride v buducom roku s podobnym riesenim ako mal williams. bocnice ako malo TR a zadne zavesy podobne RB.

    a este otazka na redakciu 12
    davnejsie som sa pytal na temu: loziska, maziva.
    vedeli by ste napisat dajaky clanok o vyvoji auta?
    teda uplny zaciatok od "cisteho papiera"

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Žel nemám.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    To o Mercedesu ste mi ani neměli říkat, znamená to tedy to, že nebýt foukání je MErcedes docelay dost reálně na 3. pčířce konstruktérů.

    Pro Peťu: Nemáš náhodou obrázkové schéma té chobotnice?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    XXX
    řekl bych, že tady je dobře vidět, jak by to vypadalo, kdyby silnější stáje dodávaly vozy slabším a nebo by samy měly třeba tři vozy. Tady Ferrari nedovolilo rozvoj, támhle zase nedovolila variabilitu zakoupená hotová technika o určitých specifikacích. Sice se tak globálně v F1 dá ušetřit, na druhou stranu se tak snadno dostanou pod kontrolu silných stájí i dvě třetiny startovního pole. A to se to pak bude vítězit, když třeba Ferrari podrží tři čtyři stáje pod krkem a dovolí rozvoj techniky jen do určité úrovně!!! 09
    Už na tomhle článku je vidět, že k tomu F1 (a jistě i další F)bohužel směřuje. Užívejme si co je, protože to vypadá, že nejpozději do 5 let budou jakékoliv motozávody už úplná loutková fraška.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • asdf

      XXX
      jo jak říkáš!
      mě tenhle systém ,jak popisuješ, vzdáleně připomíná motoGP...tam jsou taky tovární týmy ,který dodávají motorky satelitním týmům...
      jenže když továrna přijde s něčím revolučním ,tak nejprve je na řadě tým tovární a pak teprve tým satelitní (a kolikrát to bývá se spožděním i několik závodních víkendů)
      jako je to řešení ,ale něvěřím tomu ,kdyby na tenhle systém došlo ,že to bude vypadat jinak než v motoGP...

      Montezemolo to myslí dobře ,ale ruku na srdce , nechali by jste jen tak někoho vyhrávat s autem ,které jste mu poskytli?

      kdo ví ,jak to celé dopadne 11

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • fjenda

    XXX
    Článek je výbornej, konečně chápu, proč se tým Force India tak zlepšila a Sauber, Williams a další tak propadly.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fjenda

    XXX
    Jak si mohli u Mercedesu myslet, že jim krátký rozvor pomůže, to fakt nepochopím... 02 Čím delší rozvor, tím víc možností pro aerodynamiku, která u F1 hraje rozhodující roli. 16

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Inač ako vždy mi tam niečo chýbalo. 04 Díky, dodo.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    "McLaren zažíval během předsezónních testů. Od počátku si sice uvědomoval,...."

    Petr uprav si este prvu vetu nieco ti tam chyba 03

    Inac ako vzdy fajn clanok.

    dodo

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Som zvedavý s čím príde Mecedes v budúcej sezóne, lebo ten krátky rázvor by mohly zúžitkovať ak pochybyli v minulej. 14

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    XXX
    super článek, stejně jako převážná většina tady po celý rok01


    jelikož jsem si slíbil, že prožiju klidné svátky a to znamená, že bez netu a pak jedeme na lyže - taky bez netu - přeji již nyní všem tady ( redakci i kolegům z diskuzí ) příjemné, klidné a pohodové prožití svátků vánočních a hodně zdraví do nového roku 01

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky strécu, opraveno.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama