Vylepšení, která z Ferrari 150° Italia udělala v Silverstone vítězný vůz

Petr Hlawiczka, 15. července 2011, 06:00 Google+

Jaké změny provedlo Ferrari v Silverstone na svém voze? Které novinky pomohly k prvnímu vítězství v sezóně?

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 25.07. 19:13) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Italský tým do Silverstone přivezl obrovský balík vylepšení, který byl neoficiálně označen jako B-specifikace vozu. V Maranellu tomu tak neříkají, ale z hlediska rozsahu novinek (úplně nová zadní část vozu) na tom nevidím nic špatného - ostatně dle Andrea Stelly jejich přínos převyšoval jednu sekundu na kolo. Alonso uvedl, že změny byly citelné a vůz v rychlých zatáčkách konečně seděl jako přibitý.

Je to první balík, který byl vyvinut po odstranění chyby v aerodynamickém tunelu, jeho vývoj probíhal současně také v tunelu Toyoty v Kolíně n. R. Poprvé přitom také uplatnili některé metody a praktiky McLarenu, které s sebou přinesl nově jmenovaný technický ředitel Pat Fry. Vývoj tím nekončí, další vylepšení aerodynamiky (opět upravená kapotáž) v hodnotě kolem 2 - 3 desetin má přijít již příští týden v Německu.

ferrari
Inovovaná 150° Italia v Silverstone

 

Přední křídlo
Ferrari na rozdíl od McLarenu své přední křídlo tak usilovně nevyvíjí. Během závodu ve Valencii jezdili Felipe Massa s Fernandem Alonsem dle svých preferencí s různými verzemi předního křídla. S Alonsovou tříprvkovou verzí ale jezdili v Silverstone už oba dva.

Ferrari_FW

 

Zadní křídlo
Na zadním křídle došlo k velké změně. Horní nastavitelná klapka dostala nové ovládání (2) pomocí elektromotorku a díky tomu zmizel prostřední pilíř (1), který je z aerodynamického hlediska nevýhodný (kabeláž je vedena bočnicemi). Skrz něj vedlo hydraulické ovládání DRS mechanismu. Nové křídlo se již obejde bez něj a neklade již takový odpor.

Krom toho v bočnicích přibyl čtvrtá horizontální výřez (3), který omezuje tvorbu vzdušných vírů a snižuje indukovaný aerodynamický odpor.

Ferrari_RW

 

Zadní zavěšení
Scuderia již v Montrealu a ve Valencii zkoušela novou geometrii zavěšení pro připravované vylepšení aerodynamiky. Uchycení horního závěsu k těhlici kola je posunuto blíže k monopostu a o něco výše, čímž dochází k jeho zkrácení. Umožňuje to lepší nastavení sklonu (camber) kola, snižuje to těžiště náklonu a umožňuje tak lepší fungování nových tvrdších směsí pneumatik Pirelli. Krom zvýšení přítlaku to byla jedna z příčin, proč se Ferrari dařilo mnohem rychleji zahřívat pneumatiky.

Ferrari_zaveseni

 

Výfuky, podlaha
Na úpravě výfuků Ferrari pracovalo již od Barcelony, změny jsou ale vizuálně velmi drobné. Modifikovány byly jeho koncovky a výřezy v podlaze. Na rozdíl od Red Bullu nejsou horké plyny směrovány z větší části pod auto, přesto Ferrari v tomto znatelně pokročilo. Podlaha u zadních kol není z uhlíkových vláken, ale z titanu. Je pečlivě zahnutá tak, aby malá část plynů proudila pod ní.

Podařilo se jim dosáhnout také velkých pokroků v mapování motorů, které používá mimochodem stejné řešení škrticí klapky jako Renault (butterfly valve), odlišné od řešení u Mercedesu či Cosworthu (roller barrel). Motory Ferrari údajně byly schopny točit maximálně pouze 9 tisíc otáček při nesešlápnutém plynovém pedálu. Podle Fernanda Alonsa se dočasné restrikce (otevírání škrticí klapky při brzdění v 18 tis. otáčkách na max. 10 %) v Silverstone jejich výkonnosti vůbec nedotkly - možná byl tento limit stále nad hranicí jejich možností.

ferrari_vyfuk

 

Kapotáž
K lepší aerodynamické efektivitě přispěl také nový kryt motoru, který byl vzadu znatelně užší než předchozí verze, na jeho konci se objevilo žebrování (1) pro lepší chlazení. Horní část byla protažena až k zadnímu zavěšení (3).

ferrari_kapotaz

 

Do Silverstone přivezlo Ferrari také lehce upravený difuzor:

Ferrari_diffuzor

 

Do konce týdne podobně prozkoumáme poslední  úpravy monopostu McLarenu MP4-26.

Vytisknout

Diskuze: Vylepšení, která z Ferrari 150° Italia udělala v Silverstone vítězný vůz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 25.07.2011 19:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toyota

Historie motorů F1 - padesátá léta

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  2. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  3. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud