Podlaha monopostu F1: Kolik přítlaku vytváří a jak rychle proudí výfukové plyny?

Petr Hlawiczka, 7. července 2011, 06:15 Google+

Před Silverstone se hodně hovoří o změně v pravidlech a omezení využívaní výfukových plynů. Technický ředitel Renaultu James Allison krátce vysvětluje výhody, které poskytují současné výfukové podlahy monopostů Formule 1.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 07.07. 10:14) Napište svůj názor
Technika

Technika | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Tak, jako letadlo vytváří vztlak, když vzduch proudí po zakřivené straně křídel, vytváří přítlak vůz F1 tím, že využívá podobné tvary křídel otočených vzhůru nohama. Čím rychleji vzduch proudí, tím větší přítlak vytváří," vysvětluje obecný princip Allison.

"Jednou z nedůležitějších součástí monopostu pro tvorbu přítlaku je podlaha. Její zakřivené okraje a zvednutý zadní okraj se podílí na celkovém přítlaku vozu kolem 40 %. Návrháři F1 tráví spoustu času laděním jemných detailů při tvarování podlahy, aby maximálně využili dostupnou výkonnost," tvrdí technický ředitel Renaultu.

renault
Vyústění výfuků Renaultu v přední straně bočnic
(foto: G. Abrantes)

"V zatáčkách dosahuje průměrná rychlost proudění výfukových plynů šestinásobku rychlosti auta. Pokud tento velmi rychle proudící plyn nasměrujete ke spodní části podlahy, pak část podlahy, která je v kontaktu s výfuky produkuje takový přítlak, jako by [auto] jelo šestkrát rychleji. Množství takto získaného přítlaku je značné a může vylepšit časy až kolem 1 sekundy na kolo," dodává Allison.

Vytisknout

Diskuze: Podlaha monopostu F1: Kolik přítlaku vytváří a jak rychle proudí výfukové plyny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 07.07.2011 10:14 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

McLaren: Problémy z Valencie jsme vyřešili

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud