Williams dnes začíná testovat s novým FW33 (+ foto, aktualizováno)

PH, 1. února 2011, 09:40 Google+

Williams bez slavnostní prezentace v provizorním zbarvení dnes začíná testovat s narychlo dokončeným novým vozem FW33.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 02.02. 08:30) Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Frank Williams doufá, že se s ním znovu vrátí na vrchol. Loni britský tým skončil v šampionátu na šestém místě, což je jeho nejlepším výsledkem od roku 2007. Letos by ale rád dosáhl víc a chtěl by bojovat o umístění na bedně.

"Naší ambicí je vrátit se do čela startovního roštu. Víme, že to nebude jednoduché, ale doufáme, že toto auto nás dostane blíže k vedoucím týmům, než tomu bylo v roce 2010," uvádí Williams.

fw33

Technický ředitel Sam Michael volil rovněž optimistický tón: "Pokud nezačne testování, nikdy nevíte, jak si proti konkurenci povedete, ale jsme optimisty. Myslíme si, že tohle je dobrý vůz, lepší obrázek si však budeme moci udělat až během několika týdnů.

Návrhování tohoto vozu bylo docela příjemné. Zlepšili jsme způsob naši práce větší komunikací mezi mechanickým a aerodynamickým oddělením, což vedlo k vylepšení rozhodovacích procesů. Umožnilo nám to zvýšit čas pro optimalizaci každé části vozu."

fw33_zboku
FW33 první den testů ve Valencii v akci

O KERSu, který si pro nový vůz vyrobil Williams sám, Michael prozradil: "Dotankovávání není povoleno, tak se jeho umístění nyní změnilo. Náš systém KERS je celý uvnitř ochranné buňky vozu, pod palivovou nádrží, protože jsme nechtěli narušit bočnice kvůli aerodynamiky. V důsledku toho je vůz je delší než loni, ale výhody převyšují negativa. Předkpokládáme-li, že jste na hmotnostním limitu, nemá KERS žádné stinné stránky - dává vám 0,3 sec na kolo a také lepší starty."


pull-rod
Na pull-rod po vzoru Red Bullu letos přechází Lotus, Renaultu a také Williams - ten ovšem s velice chytrým řešením, velmi nízko umístěné, horní závěsy uchycené k pilíři zadního křídla

S novým autem dnes od 10 hod ve Valencii jezdil Rubens Barrichello, zítra se v něm vystřídá s Pastorem Maldonadem.

 

Technické informace

- šasi: monokok z karbonové epoxidové pryskyřice, voštinová kompozitní struktura vyhovující požadavkům FIA s ohledem na pevnost a nárazuvzdornost
- přední zavěšení: z uhlíkových vláken, dvojité závěsy, pushrod aktivující pružiny a zkrutnou vzpěru
- zadní zavěšení: dvojité závěsy a pull-rod aktivující pružiny a zkrutnou vzpěru
- převodovka: sedmirychlostní (+ zpátečka) poloautomatická Williams F1, elektro-hydraulické řazení
- spojka: karbonová lamelová
- tlumiče: Williams F1
- kola: RAYS, kovaný hořčík
- kola: Pirelli (šířka: 325 mm vpředu, 375 mm vzadu)
- brzdový systém: šestipístkové třmeny, karbonové kotouče a destičky
- řízení: Williams s posilovačem
- palivový systém: kevlarem zesílená pryžová nádrž
- elektronické systémy: standardní elektronická řídící jednotka FIA
- chladicí systém: hliníkové radiátory pro chlazení oleje, vody a převodovky
- hmotnost 640 kg včetně pilota, kamery a závaží
- kokpit: šestibodové bezpečnostní pásy, 75mm pásy přes ramena a HANS systém, odnímatelná
   anatomicky tvarovaná sedačka z uhlíkových vláken
- rozměry: celková šířka - 1800 mm

Motor: Cosworth 2,4l V8 90
- pneumatické ovládání ventilů
- systémy řízení vstřiku paliva a zapalování: Cosworth
- blok motoru a písty: hliník
- kliková křídel: ocel
- ojnice: titan

Vytisknout

Diskuze: Williams dnes začíná testovat s novým FW33 (+ foto, aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 02.02.2011 08:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Úřadující mistr předvádí nové dílo Red Bull RB7 (+ foto)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  2. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  3. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  4. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  5. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  6. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud